Trening i svangerskapet...

Trener dom vanlig (sirkeltrening og spinning) til nå, vil prøve å holde på hele veien. Evt gravid-pilates etterhvert :)
 
Jeg var veldig flink de første ukene... Nå har kvalmen tatt over og jeg har mer enn nok med å holde meg i jobb og ta meg av familien...

Satser på mer trening i 2 trimester! Da med fokus på styrke og cardio:)
 
Har meldt meg opp til gravidetrenig hos tonus fysioterapi. For å forebygge og bedre muskel og ryggplager. Starter opp om to uker. Håper jeg får det dekket. Et supert opplegg med tett oppfølging fra fysioperapauter hele veien :)
 
Jeg var veldig flink de første ukene... Nå har kvalmen tatt over og jeg har mer enn nok med å holde meg i jobb og ta meg av familien...

Satser på mer trening i 2 trimester! Da med fokus på styrke og cardio:)
Signerer denne. Var kjempeflink og nå 2,5 uker uten trening og sunt kosthold sitter jeg her kvisete og 4 kg tyngre... Gleeeder meg til å komme i gang igjen.
 
Har meldt meg opp til gravidetrenig hos tonus fysioterapi. For å forebygge og bedre muskel og ryggplager. Starter opp om to uker. Håper jeg får det dekket. Et supert opplegg med tett oppfølging fra fysioperapauter hele veien :)

Vet du om de hadde lang ventetid der? Har fått henvisning, men har ikke somlet meg til å ringe dem enda:)
 
Her sliter jeg med trøttheten, har ikke hatt overskudd til trening :(
Håper virkelig det bedrer seg da jeg savner styrketreninga :)
 
Frister med bassengtrening. Volvat har egne gravidkurs litt senere i svangerskapet, evt bare ta småen med i svømmehallen her. Enn så lenge har jeg nok med å gå til/fra bil og på jobben :p
 
Samme som flere her, er så innmari slapp. Prøver å gå tur hver dag, men det er et ork bare å gå opp en trapp. Men når jeg først kommer meg ut, går det egentlig fint.
 
Alt for slapp... får ikke unna husarbeidet engang. :(
 
Kjæresten har sendt yoga-kompisen sin på oppdrag om å finne den beste gravidyogaen i byen. Har litt lyst til å være litt i basseng også, er veldig glad i å være i vann, men jeg kan ikke svømme ordentlig, så må være sånn type "gravid vannaerobic" ellernoe, ikke svømmetrening. Og så skal jeg og kjæresten trene litt styrke på nyåret.
 
Satser også på at formen blir bedre etter jul og kommer i gang med litt mer aktivitet.

Nå går vi tur hver dag, men det varierer veldig på lengden.
Etterhvert når formen blir bedre skal vi gå lengre turer igjen, ny skiene skal testes ut og svømming :)
 
Har ryddet hele klesskapet idag, teller ikke det som trening? Hihi neida. Jeg har slitt med kvalme og ekstrem slapphet men jeg kjenner at jeg skal begynne på med yoga stretches og kanskje noe styrkende øvelser nå snart, da det begynner så smått å avta med kvalmen. :)
Har også lyst å fortsette med Zumba rutinen min, men tror jeg bare tar en 20 minutters for hver gang. Er cardio trening greit for oss bollebærere?
 
Har ryddet hele klesskapet idag, teller ikke det som trening? Hihi neida. Jeg har slitt med kvalme og ekstrem slapphet men jeg kjenner at jeg skal begynne på med yoga stretches og kanskje noe styrkende øvelser nå snart, da det begynner så smått å avta med kvalmen. :)
Har også lyst å fortsette med Zumba rutinen min, men tror jeg bare tar en 20 minutters for hver gang. Er cardio trening greit for oss bollebærere?

I følge fysioen min så kan vi trene så mye cardio vi orker, men han anbefalte å ikke ta seg heeelt ut. Det vil si å holde seg godt under makspuls.
Nå er jeg jo ganske vant til å trene hardt/tungt så jeg kjenner kroppen min godt


Akkurat nå føles det som om jeg får makspuls av å gå opp trappa.... Så spent på hvordan det blir med trening igjen:)
 
I følge fysioen min så kan vi trene så mye cardio vi orker, men han anbefalte å ikke ta seg heeelt ut. Det vil si å holde seg godt under makspuls.
Nå er jeg jo ganske vant til å trene hardt/tungt så jeg kjenner kroppen min godt


Akkurat nå føles det som om jeg får makspuls av å gå opp trappa.... Så spent på hvordan det blir med trening igjen:)
Det høres jo lovende ut! Zumba er greit, for man kan gjøre det litt slappere om man ikke vil nå makspuls, synes det er lett å regulere. :) Har samme greia selv, med trappa, haha. Svir i lår og rumpe på bare et par trinn! Får håpe det går bedre med litt målbevisst trening :)
 
Back
Topp