Trening for kule mager:)

Amnion

Glad i forumet
Jeg er igrunn vant å trene rundt 10 t i uka- i svangerskapet har det av ymse og naturlige årsaker blitt myyye midre og med lavere intensitet osv- På enkelte gruppetimer gjør jeg alternative øvelser som passer meg og magen.
Bor på et ganske lite sted og er eneste med mage på trening (som jeg kan se ja)
Får alltid mange kommentarer- "så sprek du er" skulle ikke du heller ligget i sofaen" osv..jeg liker å trene og vet det er bra for meg og baby men kjenner dte er litt ubehagelig med enkelte blikk..Føler jeg må forsvare hvorfor jeg trener enda..
Nesten så jeg ønsker meg en treningstopp for gravide ala babybodyen "denne siden opp":))
Trener dere på senter/gruppetimer enda?

Såå flink du er!! Ikke bry deg no om dem! Tren det du orker du, så får de passe på seg sjøl ( lettere sagt enn gjort kanskje...) Jeg er i utganspunktet ikke så flink til å trene.. Ender alltid som støtte medlem. Jeg har aldri hatt " behov" for å trene da jeg alltid har vært lita og nett, og aldri hatt et gram for mye (vet at man bør trene selv om det ikke er kg man gjør det for altså:) Nå i graviditeten har jeg begynt å svømme, og jeg liker det kjempe godt!! Merka jo at kroppen la på seg og jeg ble større og dvaskere etter jeg ble 30 og slutta og røyke for snart 2 år siden, så jeg burde absolutt ha trent mer! Kommer til å fortsette med å svømme etterpå også.. Håper jeg.

Trener vel 3 ganger i uken på ellipsemaskin. Er vanligvis mye ute i skogen og løper eller går i raskt tempo, men samboer og lege nekter meg da jeg har blodtrykksfall hele tiden. I tillegg blir jeg dehydrert svært raskt da jeg fremdeles kaster opp :(
Merker det godt på kroppen at jeg har tapt muskelmasse og lungekapasitet.
Gleder meg til å komme igang igjen. 

Ja når en har såpass plager så mååå man jo bare ta det med ro:)
Svømming har jeg også tenkt å "begynne" med nå..Fin avveksling og godt å være lettere i kroppen:)

Men helt utrolig hvor mye forskejllig en finner av meninger og påstander om trening i svangerskapet..Alt fra at puls ikke skal overstige så og så mange slag til at man ikke skal trene kjerne, ikke hoppe, et sted så jeg at man skulle unngå steder de spilte høy musikk til treningen også:)
Holder meg mer til den "gjør sålenge det føles bra" såsant en har et nogenlunde normalt forhold til kroppen sin og hva man tåler liksom:)

Får vel bare prøve å ikke henge meg opp i at ikke alle er enig med meg..

Jeg er overbevist om at kroppen vil si fra om det blir for mye. Så jeg kjører på som best jeg kan. For meg er det ikke mulig å ikke trene. Da hadde jeg blitt gal... Men modererer meg mye mer nå enn før. Og løper som sagt ikke ut i skauen alene klokka 9 på kvelden.

Så lenge kroppen din er vant til å trene, og du gjør de samme øvelsene som før graviditet, skal det gå bra. Men det anbefales ikke å starte med tung trening som kroppen ikke er vant til. Herregud- vi klarer da vel å kjenne etter når man ikke greier mere vil jeg tro..

Træn ivei du å skit i dæm som glane, æ trur dæm bærre e sjalu æ

Enkelte folk tror at graviditet er en sykdom,og at man må ta det med ro. 

Jeg går mye turer i skog og mark, langs veien har gjort hele tiden siden jeg fant ut at jeg var gravid. Har alltid vært en person som har likt å gå turer, og en halv time eller mer  med fysisk aktivitet er bra for både deg og babyen. Så om noen mener du ikke skal trene så ikke bry deg om dem, så lenge du føler deg frisk, gir deg når kroppen sier i fra, og legen/jordmor sier at du kan trene, er det bare å trene i vei. 

Back
Topp