Trening første trimester

Jeg har allerede begynt å merke bekkenet, så her er det bare å kjøre bekken trening hver dag. Ellers må jeg gå noen turer ila uken. Det er målet. Jeg har enda ei som ligger i vogn, så en trilletur lørdag og søndag skal være helt overkommelig så lenge jeg klarer å holde bekkenløsningen unna.. Heia dere som står på!

Jeg har vært så flink i det siste!
Jeg har gått litt turer, i går gikk jeg stoltzen, det er over syv år siden sist, og jeg er ikke støl i dag (trodde jeg skulle ha gangsperre til tusen). Jeg har også vært relativt god på å strekke og trene bekkenet. Nå kjenner jeg ikke bekkensmerter mer :)

Så bra! :D Stoltzen er den der trappa i Bergen, sant? Den er tung da. Bra jobba! Og så bra at strekking funker for bekkenet.

Jeg burde begynne å bøye og tøye, sånn hele kroppen. Jeg er flink i perioder, men så ramler jeg ut av det. Kanskje begynne igjen i kveld. Bra med påminnelse om det fra andre :)

Så bra! :D Stoltzen er den der trappa i Bergen, sant? Den er tung da. Bra jobba! Og så bra at strekking funker for bekkenet.

Jeg burde begynne å bøye og tøye, sånn hele kroppen. Jeg er flink i perioder, men så ramler jeg ut av det. Kanskje begynne igjen i kveld. Bra med påminnelse om det fra andre :)
Ja, det er trappen ja. Jeg kommer aldri til å bli med på løpet, det er jeg bare ikke motivert for :joyful:

Ja, de øvelsene jeg gjør fikk jeg av en fysioterapaut da jeg ikke ble kvitt bekkensmerter etter sist svangerskap. Hun sa at dersom jeg ble gravid igjen burde jeg komme til så fort som mulig slik at vi kan trene forebyggende. Jeg bør vel ta kontakt snart...

Ja, det er trappen ja. Jeg kommer aldri til å bli med på løpet, det er jeg bare ikke motivert for :joyful:

Ja, de øvelsene jeg gjør fikk jeg av en fysioterapaut da jeg ikke ble kvitt bekkensmerter etter sist svangerskap. Hun sa at dersom jeg ble gravid igjen burde jeg komme til så fort som mulig slik at vi kan trene forebyggende. Jeg bør vel ta kontakt snart...

Jeg har gått der et par ganger på besøk i Bergen (uten å vært gravid), så bare ser for meg hvordan jeg hadde pesa opp der :P hehe. Det er bra trening!

Det er sikkert lurt ja :) Veldig lurt å forbygge :D

Jeg har gått der et par ganger på besøk i Bergen (uten å vært gravid), så bare ser for meg hvordan jeg hadde pesa opp der :p hehe. Det er bra trening!

Det er sikkert lurt ja :) Veldig lurt å forbygge :D
Nå gikk jeg sammen med en ungeflokk, så det var jo ikke akkurat spurting opp til toppen..

Ja, forebygging er bra. Og motivasjonen er jo at jeg ikke skal bli like dårlig som sist. Da kunne jeg knapt gå. Jeg fikk svangerskapsdepresjon pga formen, det ble jo heller ikke bra før jeg var godt over 6 mnd post partum. Fysioterapeuten mente at medisinen jeg hadde gått på, og mengden før graviditeten kunne være en årsak til at jeg ble så dårlig. Hun hadde ekstra kunnskap om både gravide, barsel og endometriose. Det passet meg veldig bra ettersom jeg havnet i alle de kategoriene.

Nå gikk jeg sammen med en ungeflokk, så det var jo ikke akkurat spurting opp til toppen..

Ja, forebygging er bra. Og motivasjonen er jo at jeg ikke skal bli like dårlig som sist. Da kunne jeg knapt gå. Jeg fikk svangerskapsdepresjon pga formen, det ble jo heller ikke bra før jeg var godt over 6 mnd post partum. Fysioterapeuten mente at medisinen jeg hadde gått på, og mengden før graviditeten kunne være en årsak til at jeg ble så dårlig. Hun hadde ekstra kunnskap om både gravide, barsel og endometriose. Det passet meg veldig bra ettersom jeg havnet i alle de kategoriene.

Åh, såpass ja. <3 Det må ha vært helt forferdelig.. håper da veldig at forebygging og å ta kontakt med ho så tidlig som mulig kan gjøre at det blir mye bedre den gangen her. Veldig bra med én person med kunnskap om alt!

Åh, såpass ja. <3 Det må ha vært helt forferdelig.. håper da veldig at forebygging og å ta kontakt med ho så tidlig som mulig kan gjøre at det blir mye bedre den gangen her. Veldig bra med én person med kunnskap om alt!
Ja, man føler seg trygg når man finner en med den kunnskapen du trenger.

Jeg ramlet helt ut av treningen når ferien var over.. Er så trøtt etter jobb. Håper 2 trimester kommer med mer energi og jeg får til 2-3 økter i uken ihvertfall :happy:

Jeg også har falt litt ut av det.. Intervalløktene mine er blitt gåturer, men langkjøringene har jeg klart å holde på. Med et mye roligere tempo, riktignok. Håper andre trimester blir bedre ja :) Men frykter også det skal bli enda litt verre først. Jeg er bare 5+2, så :P

Jeg har falt helt ut, har ikke hatt sjans til å komme meg på trening mellom den ekstreme trøttheten og kvalmen.. håper det blir bedre i 2 trimester, for jeg har veldig lyst til å komme meg tilbake på trening!

Jeg har falt helt ut, har ikke hatt sjans til å komme meg på trening mellom den ekstreme trøttheten og kvalmen.. håper det blir bedre i 2 trimester, for jeg har veldig lyst til å komme meg tilbake på trening!

Tror det er vanlig å falle litt ut i første trimester, så ikke stress med det :) Kroppen har nok å styre med :) Så er det litt utfordrende å starte opp igjen etter en stund når man i tillegg er gravid, men jeg prøver å tenke at litt er bedre enn ingenting. Starte forsiktig og heller trappe litt opp :)

Jeg har fått noe forkjølelsesgreier nå, har kjempevondt i halsen, så det var jo akkurat det jeg trengte nå for å klare å holde iallfall litt liv i treningen. Jaja :P

Jeg også har falt litt ut av det.. Intervalløktene mine er blitt gåturer, men langkjøringene har jeg klart å holde på. Med et mye roligere tempo, riktignok. Håper andre trimester blir bedre ja :) Men frykter også det skal bli enda litt verre først. Jeg er bare 5+2, så :p
Jeg har vært noe mer våken i går og i dag, så jeg håper det er på vei til å snu!
Den verste uken min hittil var 7, så da håper jeg det blir annerledes for deg:p

Jeg har vært noe mer våken i går og i dag, så jeg håper det er på vei til å snu!
Den verste uken min hittil var 7, så da håper jeg det blir annerledes for deg:p

Så bra! Håper det snur for deg fra av :D også så heldig du som er kommet så langt! Gleder meg så veldig til å komme til uke 8. Føles som en evighet til :P

Første svangerskapet var jeg kvalm frem til uke 17-18 tror jeg. Med nr to var det kanskje litt tidligere. Kanskje uke 16.? Har glemt allerede gitt.. :P Men denne gangen synes jeg jeg at jeg fikk symptomer mye tidligere enn jeg har hatt før, så kanskje de gir seg tidligere også? Lov å håpe :p

Så bra! Håper det snur for deg fra av :D også så heldig du som er kommet så langt! Gleder meg så veldig til å komme til uke 8. Føles som en evighet til :p

Første svangerskapet var jeg kvalm frem til uke 17-18 tror jeg. Med nr to var det kanskje litt tidligere. Kanskje uke 16.? Har glemt allerede gitt.. :p Men denne gangen synes jeg jeg at jeg fikk symptomer mye tidligere enn jeg har hatt før, så kanskje de gir seg tidligere også? Lov å håpe :p
Jeg var egentlig i mars gruppa før TUL hvor jeg ble satt tilbake 1 eller 2 dager, så det var litt stas og flytte over hit hvor jeg plutselig ikke hang så langt etter :hilarious:

Oi, såppas! Ja, da er det bare å krysse fingrene for at det er sånn det funker :D

Jeg var egentlig i mars gruppa før TUL hvor jeg ble satt tilbake 1 eller 2 dager, så det var litt stas og flytte over hit hvor jeg plutselig ikke hang så langt etter :hilarious:

Oi, såppas! Ja, da er det bare å krysse fingrene for at det er sånn det funker :D

Hihi, så kjekt. Gøyere å ligge litt foran i løypa ja :D

Hehe, krysse alt :D

Jeg har falt helt ut av det nå.. Sist gang jeg løp var forrige søndag, og etter det har jeg bare gått turer. Tempoet på dem er også gått betraktelig ned og jeg er sliten etter turene. Det har jeg ikke pleid å være før, etter samme runde. Er påmeldt løp til helga, så har de siste dagene hatt en plan om å komme meg ut og se an formen, men det har vært mye mer fristende å sove… Det føles ikke særlig lovende

Back
Topp