Trening etter keisersnitt

M

Martehøst

Guest
Hei, dere som har erfaring med keisersnitt, og generelt erfaring med trening etter fødsel. Hva tenker dere om trening? Har dere fått klarsignal om å trene eller vente noen måneder? Leser at etter ks er det anbefalt å vente 3 måneder, men det synes jeg er lenge. Forstår det er individuelt, og at det handler om utgangspunkt før graviditet. Jeg fødte 27 juni, to uker etter termin - hastekeisernitt. Han var 5140 gram og 58 cm. Noen her som har begynt å trene igjen etter fødsel? Det er det jeg prøver å spørre om her. :D
 
Gratulerer med en liten en! :) 3 måneder føles lenge, men personlig var jeg ikke klar for å trene selv etter 3 måneder. Det hadde nok gått bra :) Men jeg synes det var ubehagelig. Eneste jeg fikk beskjed om på sykehuset var å ikke løfte tyngre enn babyen de 6 første ukene.
 
Gratulerer med en liten en! :) 3 måneder føles lenge, men personlig var jeg ikke klar for å trene selv etter 3 måneder. Det hadde nok gått bra :) Men jeg synes det var ubehagelig. Eneste jeg fikk beskjed om på sykehuset var å ikke løfte tyngre enn babyen de 6 første ukene.

Takk! Og gratulerer til deg og!
Ja, tror jeg triller turer ei stund til fremover. Og får snakket med helsestasjon på 6 ukerskontroll i neste uke :)
 
Hadde ikke ks nå men sist. Fikk da beskjed om å ikke løfte tyngre enn baby de første 6 uker, ikke trene magemusklene på 12 uker for så å starte rolig. Min erfaring er at når jeg anstrengte meg og pushet litt mer enn jeg burde så fikk jeg blødninger. Du kjenner jo selv om ting kjennes greit ut eller ikke :)
 
Jeg hadde KS, begynte å gå turer da lille var 9 dager, da hun var 5 uker tok jeg min første rolige løpetur.
Jeg har trent styrke med kun egen kroppsvekt.
Jeg trener ikke magemuskelen men kjernemuskulaturen ved løping og andre øvelser.
Fysio på sykehuset sa jeg kunne starte når jeg følte meg klar, ca 6 uker.
 
Jeg hadde KS, begynte å gå turer da lille var 9 dager, da hun var 5 uker tok jeg min første rolige løpetur.
Jeg har trent styrke med kun egen kroppsvekt.
Jeg trener ikke magemuskelen men kjernemuskulaturen ved løping og andre øvelser.
Fysio på sykehuset sa jeg kunne starte når jeg følte meg klar, ca 6 uker.

Høres bra ut! Godt å høre en fysio som gir klarsignal til å trene etter seks uker etter KS. Har gått turer til nå, sneglefart i begynnelsen og bare økt og økt tempo og oppoverbakke trilling. Var på første trening i dag. Føltes så bra - endorfiner <3 var i veldig god form da jeg ble gravid, så dette er gøy og fascinerende.
 
Høres bra ut! Godt å høre en fysio som gir klarsignal til å trene etter seks uker etter KS. Har gått turer til nå, sneglefart i begynnelsen og bare økt og økt tempo og oppoverbakke trilling. Var på første trening i dag. Føltes så bra - endorfiner <3 var i veldig god form da jeg ble gravid, så dette er gøy og fascinerende.
Ja, jeg spurte og hun sa at jeg måtte lytte til kroppen min.
Merker at formen er super, er litt svakere i muskulaturen og har ikke startet med styrke med vekter enda, det venter jeg litt med.

Og så har jeg uansett aldri trent sit ups og den slags, så det tenker jeg ikke på..

Så deilig å være i gang ja :) forstår det der.
 
Back
Topp