Trening – gode tips til treningsprogram eller annen inspo?

Ma-mini

Andre møte med forumet
Det er jo tydelig anbefalt at man bør trene mens man er gravid. Nå som jeg endelig begynner å føle meg bedre, hadde det vært gøy å komme litt i gang igjen. Noen som har funnet noen gode treningsprogram eller opplegg som de følger? Eller kanskje noen yoga-kanaler eller instagram-brukere som kan inspirere til noen fine økter for en kropp i endring?

Jeg bruker funkygine sitt 8 ukers program, brukte det også etter fødsel sist :) lar bare være å ta øvelsene der du må ligge på magen eller trene magen! Synes det er så greit nå i korona tiden og med et barn hjemme, da hele programmet gjennomføres hjemme/ute. Dropper 5 km øktene og går heller en tur på alt fra 2-4 km stort sett hver dag siden jeg har hund :)

Flott tråd! Henger meg på for litt motivasjon :joyful:

Har ikke fått trent på lenge da jeg har vært syk, og har nå nok med å komme meg tilbake i 100% jobb som sykepleier. Men jeg liker yogatimene til Helena på Youtube, og håper å få begynt med det igjen snart.
Feks denne: https://www.youtube.com/watch?v=nnAoR0zoUoE
Men hun har andre fine også :)

Så fint med en slik tråd, har gått og fundert selv på dette:)

Har meldt meg på gravidtrening, gruppetrening, for å teste ut det.
Ellers er det bassengtrening for gravide etter jul som jeg kunne tenkt meg, ser for meg det er litt godt når man begynner å bli litt stor.
Supert med tips til youtube, er jo ikke sikkert det blir noen gruppetreninger eller noe fremover slik det ser ut med smitten som øker.

I går testet jeg en liten løpeøkt der jeg småjogget i to minutter og gikk i 45 sekunder, 10 ganger. Ble en ok liten halvtime. Har pleid å løpe en del før, men merker at det er litt tyngre i hoftene og bekkenet nå, så det å ha korte strekk med løping hjalp veldig for meg:)
Gleder meg til å teste yogaen som ble tipset om her!

Når jeg trente tidligere brukte jeg bodyfit by Amy på YouTube - digger filmene hennes og hun har gått igjennom to svangerskap og har laget filmer tilpasset gravide også. Mesteparten er kettlebell eller trx da, men sykt effektive økter.

Back
Topp