Trenger trøst...

karma1

Betatt av forumet
Jeg var hos legen i dag,dette var en vikar,da min fastlege ikke kommer tilbake før 1 nov. Uansett grunnen til at jeg var der var fordi jeg ønsker en sykemelding. Synes det er rimelig ubehagelig å spørre om fra før ,og denne legen gjorde bare ting verre,klarer ikke slutte tenke på det... Har mye plager som oppkast ca 5 ganger om dagen, hodepine ca annen hver dag, migrene, en puls som er skyhøy har allerede vært hos hjertespesialister, pusteproblemer, får ikke sove om natta og Flimmring foran øynene flere timer hver dag. Nevnte selvfølgelig dette for henne, det var forsåvidt hun som sendte meg akutt til hjertespesialist...det jeg fikk til svar var jaja men hvorfor ønsker du sykemelding???? Ehh Pga alle plagene jeg har..nevnte også at jeg står å spyr på tbane stasjonen hver dag noe som er ubehagelig med mye folk rundt.. Ja du kan få sykemelding 1 uke så får vi se hva vi gjør.graviditet er ingen sykdom og oppkast får man ikke sykemelding for..okay....nå gruer jeg meg veldig til neste uke da jeg vet jeg må tilbake for ny sykemelding... Hva gjær jeg??? Er dette et ok svar fra legen synes dere??? Og burde jeg sagt no? Hadde lyst å si : vel, nå har jeg jobbet på fastlegekontor i 15 år og vi har mange gravide pasienter, jeg vet at graviditet ikke er en sykdom,men føler man seg så dårlig og kaster opp flere ganger hver dag og man ikke makter jobbe er det faktisk normalt å få sykemelding, er det noe dere synes jeg kan si???? Beklager sååå langt innlegg,nå har jeg ikke lyst å bytte lege heller d min faste kommer 1. Nov, hva skal jeg gjøre? Har klump i halsen allerede for neste gang,gruer meg veldig ...er det bare jeg som er hårsår???

Det høres jo veldig spesielt ut!!
Er det andre leger på legekontoret?
Hvis ikke så er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å dra tilbake om en uke? Om du altså ikke ønsker å bytte fastlege.
Det aller beste ville selvfølgelig være at du ble bedre :happy:
Hvor langt er du?

Er 19+ 4 idag, er mange leger der men er tilogmed redd for å spørre om jeg kan gå til en annen , er så pinglete gitt. Men tenkte jeg skulle høre neste uke om jeg ikke er bedre om en annen lege. Synes det var så ubehagelig at jeg ikke klarer slappe av.. Og jeg kan jo faktisk spørre en av legene på jobb,men ønsker jo egentlig ikke det heller. ..

Dette er jo hårreisende!!! Klart du skal ha sykemelding når du er så dårlig :O Jeg håper du får kommet deg til en annen lege. Dette går jo ikke an. Jeg kan ikke forstå at en lege kan behandle en SYK gravid på den måten der :(
Du har min dypeste medfølelse! Klem <3

Dette er jo hårreisende!!! Klart du skal ha sykemelding når du er så dårlig :O Jeg håper du får kommet deg til en annen lege. Dette går jo ikke an. Jeg kan ikke forstå at en lege kan behandle en SYK gravid på den måten der :(
Du har min dypeste medfølelse! Klem <3
Tusen takk, følte nesten for å gråte.. Følte meg så dum, men bra andre synes jeg har " rett " i å reagere, har aldri opplevd lignende jeg,og vet jo det ikke er normal oppførsel av en lege.

Tusen takk, følte nesten for å gråte.. Følte meg så dum, men bra andre synes jeg har " rett " i å reagere, har aldri opplevd lignende jeg,og vet jo det ikke er normal oppførsel av en lege.
Jeg tror enhver, gravid eller ikke, hadde reagert på holdningene til legen din. Ingen fortjener å bli møtt på den måten :(

Dårlig og uprofesjonell oppførsel av legen.. Er fritt legevalg i norge, så ring legekontoret ditt og få endra timen din til en annen lege? :) Helt sant at graviditet ikke er en sykdom, men man kan jo få sykdommer og plager i graviditeten! Håper det ordner seg for deg! :)

Jeg har det ganske likt som deg, i uke 18 og dårlig. Jeg får såvidt satt meg ned hos legen før jeg gråter av fortvilelse pga dette og at jeg jo ønsker å jobbe - men det funker ikke. Han sykemeldte meg med en gang - en uke. Så gikk jeg på jobb i to, og nå sykemeldt i to uker til. Ugreit at du blir behandlet sånn, når man allerede føler at "alt" er imot en fra før av :( håper det ordner seg for deg! God bedring - hvil - ikke bruk energi på den dumme legen.

Tusen takk alle sammen :) dere er gode, er litt godt å få forståelse fra andre,da føles ting litt bedre:) takk takk :)

Ja, når det er flere leger der, så må du be om å komme til en annen!!
Du kan jo ikke ha det sånn.

Dersom du velger samme lege neste uke må du gi beskjed. Dersom ikke vil jeg anbefale å gå til en annen lege, eks privat som Volvat. Da denne sykemeldingen ikke vil gjøre samme nytten dersom du går å gruer deg til hvordan det blir neste uke. Du er i hvertfall ikke ekstra hårsår. Full forståelse!! Pass på deg selv og babyen.

Finn en annen lege om det ikke løser seg også bytter du bare om det ikke det! Du må stå på ditt og ikke la sårbarheten skremme deg :) !

Uff den legen hørtes ikke helt god ut :o enten hadde jeg bedt om en annen lege, eller så hadde jeg dratt tilbake til denne legen neste uke om du ikke er bedre, å si akkurat det du hadde lyst til å si :) det hadde sikkert føltes veldig godt etterpå, for den legen burde virkelig få høre det! Godt legen din kommer tilbake 1. Nov !

Jeg fikk en gradert sykemelding sist, det hjalp masse. Jeg kastet opp og var konstant kvalm de første 20 ukene, pluss at jeg sov hele tiden. Jobbet 80% noen uker og følte meg som et nytt menneske! Bare å ha et avbrekk midt i uka var helt nydelig! Nå jobber jeg 60% etter anbefaling fra fysioterapeut. Mao 40% sykemeldt. Kjenner det er helt greit og er innstilt på at jeg skal jobbe 60% hele dette svangerskapet. Her det bekkenet som gjør det, og treningen er på veldig ugunstige tider i forhold til jobben.

Dessverre så er det noen leger som ikke ser pasientene sine og/eller som utøver makt i et yrke hvor de er satt til å hjelpe. Det er veldig synd å bli utsatt for et sånt menneske.
Be om en annen lege, det er din fulle rett. Klart man føler seg ekstra sårbar og fortvilt når man er så dårlig og ikke får den hjelpen man trenger. Man kan fort føle seg maktesløs. Ikke se etter feil hos deg selv, bare glem den legen og start med "blanke ark" hos en annen. Du trenger ikke fortelle noe om hva den andre legen sa til deg. Bare forklar situasjonen din på nytt.

Jeg hadde selv en håpløs lege da jeg i en periode trengte sterke smertestillende mens jeg ventet på operasjon. Jeg følte meg som en narkoman som satt med lua i hånden og tagg om dop. Legen ville bare gi meg paracet og i dag får jeg lyst til å le høyt når jeg tenker på det. Det hadde like mye effekt som sukkertøy. Heldigvis løftet jeg hodet, byttet lege og fikk en fantastisk lege som ga meg det jeg trengte , men fulgte meg opp så jeg ikke skulle bli avhengig.

Du fortjener ikke bli behandlet dårlig. Du har også min fulle sympati. Masse lykke til hos annen lege.

Og ikke minst, god bedring. Håper du snart føler deg bedre. :Heartbigred

Jeg var hos legen i dag,dette var en vikar,da min fastlege ikke kommer tilbake før 1 nov. Uansett grunnen til at jeg var der var fordi jeg ønsker en sykemelding. Synes det er rimelig ubehagelig å spørre om fra før ,og denne legen gjorde bare ting verre,klarer ikke slutte tenke på det... Har mye plager som oppkast ca 5 ganger om dagen, hodepine ca annen hver dag, migrene, en puls som er skyhøy har allerede vært hos hjertespesialister, pusteproblemer, får ikke sove om natta og Flimmring foran øynene flere timer hver dag. Nevnte selvfølgelig dette for henne, det var forsåvidt hun som sendte meg akutt til hjertespesialist...det jeg fikk til svar var jaja men hvorfor ønsker du sykemelding???? Ehh Pga alle plagene jeg har..nevnte også at jeg står å spyr på tbane stasjonen hver dag noe som er ubehagelig med mye folk rundt.. Ja du kan få sykemelding 1 uke så får vi se hva vi gjør.graviditet er ingen sykdom og oppkast får man ikke sykemelding for..okay....nå gruer jeg meg veldig til neste uke da jeg vet jeg må tilbake for ny sykemelding... Hva gjær jeg??? Er dette et ok svar fra legen synes dere??? Og burde jeg sagt no? Hadde lyst å si : vel, nå har jeg jobbet på fastlegekontor i 15 år og vi har mange gravide pasienter, jeg vet at graviditet ikke er en sykdom,men føler man seg så dårlig og kaster opp flere ganger hver dag og man ikke makter jobbe er det faktisk normalt å få sykemelding, er det noe dere synes jeg kan si???? Beklager sååå langt innlegg,nå har jeg ikke lyst å bytte lege heller d min faste kommer 1. Nov, hva skal jeg gjøre? Har klump i halsen allerede for neste gang,gruer meg veldig ...er det bare jeg som er hårsår???

Hjelpes, stakkar deg! Ikke rart du gruer deg til å gå tilbake, for en ufin måte å oppføre seg på. Bare si i fra til sekretærene på kontoret, så kan sikkert de hjelpe deg med å finne en annen lege frem til 1 nov. når fastlegen din kommer tilbake. Man skal ikke måtte gå rundt og grue seg.

God bedring, håper det løser seg for deg fort! :)

Sniker fra Feruar.. Du må komme deg til volvat eller lignende og få prate med en lege der til fastlegen din er tilbake.. Om fastlegen din er like ubrukelig som vikarn så BYTT fastlege ASAP!!!! Du har såvisst grunn nok for sykemelding... Kjente jeg ble forbanna av å lese hordan du har blitt behandlet1!! Klem til deg!!!!

tusen takk alle sammen, må tilføre at jaggu meg fikk jeg tilogmed regning i går...som om det ikke er sv skaps relatert....vel idag måtte jeg til ny time da jeg har smerter i magen osv... Fikk en annen koselig lege, hun fant ut at jeg har uvi, høyt blodtrykk og noe gallegreier..mulig start på svangerskapsforgiftning... Skal tilbake i morgen for nytt blodtrykk .er det fortsatt høyt blir jeg henvist til sykehuset...hun sjekket jo hverken blodtrykk eller urin på tirsdag..merker jeg bare blir enda mer irritert...gruer meg til imorgen,og håper blodtrykket mitt er fint igjen og gallepeøvene fine :) tusen takk alle sammen :)

Back
Topp