Trenger tips!!

mammaFisk

Elsker forumet
Jeg synes det er greit å få litt rutiner allerede selvom gutten min ikke er mer enn 6 uker. Vil gjerne få ham i seng i 20 tiden på kvelden, men han er lys våken helt til kl er nærmere 23.30. Sovner aldri før kl 24. Han sover da fint til kl 7 så sånn sett er det kjempe bra. Men burde jeg ikke kunne legge ham før? Vil jo ha litt kose tid med kjæresten min også. Har prøvd kveldsbad, legge meg med ham, våkner med en gang jeg legger ham i vugga eller går, holde ham mer våken på morgenen. Før sov vi nemlig fra 24-7 og 8- 11 eller 12. Nå står vi opp kl 8 eller 9. Veldig trøtt mamma her. Skal vel ikke si noe. Verre for dere med flere barn som tar resten av tiden deres [:D]. Jeg er vant til bare meg og er i tillegg B-menneske. Tror sønnen min er lik meg. Skal bli morsomt med barnehage etterhvert[;)].

Trenger tips på hvordan jeg kan få til dette...

Vi sliter med det samme, på formiddagen sover han veldig godt. Men så er han lys våken på kvelden. Blir ihvertfall 24 før han sovner, gjerne mer og.

Har du latt han ligge en stund i vugga si?
Jeg legger William alltid klokken 20.00 selv om han kan virke våken da. Så setter jeg på spillegreia hans over senga som går rundt og rundt. Noen ganger kommer et og annet vræl, men ikke noe gråt. Max en halvtime og han sover søtt. 90% av tiden sovner han etter fem minutter.
Nå sover ikke han natten gjennom ennå da, men sover gjerne mellom fire til seks timer før første måltid om natten også tre timer etter det. Fra halv seks utover er det bob bob.
Men for det prøver jeg å være konsekvent på det at han skal være i sengen sin til halv åtte, åtte om morran slik jeg gjrode med Melissa. så noen ganger tar jeg han opp og bysser litt på han og sier det fortsatt er natten eller prøver å gi han litt mer mat, for noen ganger er han sulten igjen etter bare en time på morgenen.
Så han klarer å sove en time til.
Ser fram til når han sover natten gjennom ja.

ORIGINAL: sas

Har du latt han ligge en stund i vugga si?
Jeg legger William alltid klokken 20.00 selv om han kan virke våken da. Så setter jeg på spillegreia hans over senga som går rundt og rundt. Noen ganger kommer et og annet vræl, men ikke noe gråt. Max en halvtime og han sover søtt. 90% av tiden sovner han etter fem minutter.
Nå sover ikke han natten gjennom ennå da, men sover gjerne mellom fire til seks timer før første måltid om natten også tre timer etter det. Fra halv seks utover er det bob bob.
Men for det prøver jeg å være konsekvent på det at han skal være i sengen sin til halv åtte, åtte om morran slik jeg gjrode med Melissa. så noen ganger tar jeg han opp og bysser litt på han og sier det fortsatt er natten eller prøver å gi han litt mer mat, for noen ganger er han sulten igjen etter bare en time på morgenen.
Så han klarer å sove en time til.
Ser fram til når han sover natten gjennom ja.

Har prøvd det å la ham ligge i vugga selvom han våkner, men han hyler så innmari...Hvor lenge kan jeg la han holde på?? Vil jo ikke at han skal ha negative følelser for å ligge i egen seng. Om han assosierer det med at han ikke er trygg og fornøyd vil vi slite tenker jeg... Og når han tas opp av vugga er det kun pupp som får han til å slutte hyle. Ingenting annet hjelper. Så kvier meg nesten for å legge ham ned i vugga. For om han ikke sovner må jeg starte helt forfra igjen...

dennis sovner ikke før ca 23 og såver til sånn04 da vil han ha litt mat så sovner han igjen sånn holder det på til sånn ca 09 -10 tiden... å da er han våken til tre ire tiden på dagen og sovner igjen å da er det umulig å vekke ham omtrent han er helt i svime da i ca tre timer å så er han våken frem til ca 23 han tar noen nuppe lurer innimellom men...

har også prøvd å legge ham stelle ham osv i 20-21 tiden men helt umulig å få han til å sove i sin egen seng..da vil han bare nuppelure på mamma eller pappas bryst... men han er bare 6 uker så men synes det snart er på tide her og

Hjelper å høre andre var i samme i situasjon. var redd jeg var sent ute med rutiner. Leser om andre som har det. Jeg kan jo ingenting fra før. Prøver meg frem og leser meg til ting[:)]

ORIGINAL: gravid fisk

Hjelper å høre andre var i samme i situasjon. var redd jeg var sent ute med rutiner. Leser om andre som har det. Jeg kan jo ingenting fra før. Prøver meg frem og leser meg til ting[:)]

mmmhmmm samme her[:D]

Back
Topp