Trenger tips!

Mayane

Gift med forumet
Snart er tiden kommet for at jeg skal sende klassen min veidere til ungdomskolen. Har lyst til å marere de litt på avslutningsfesten og gi de en liten gave. Noen som har tips til hva dette kan være? Gjerne noe symbolsk.

Hva med noe så enkelt som hver sin rose og et personlig, koselig kort?

når jeg gikk ut av ungdomskolen hadde våre 2 lærere laget kort hvor det stod noe positivt, om hver enkelt av oss og lagt ved en hjertekjærlighet til alle elevene. Var kjempe koselig og selv om det er 8 år siden har jeg det ennå.

Fikk et bittelite malt bilde, rammet inn. Henger på veggen hos mamma, hun nekter å gi den ifra seg. Smiler hver gang jeg går forbi den, betyr ganske mye for meg :)

Vi fikk hvert vårt brev. Har mitt enda.

Tusen takk for tips dere!

Må si jeg liker tanken på brev eller personlig kort til hver av elevene.
Det er nok noe de kan sette pris på. Skriv om noe positivt eleven har tillført klassen, morsomme episoder, noen kloke ord om fortiden og råd for fremtiden ut fra det dere evt. har snakket om, eller hva du enn måtte ønske å skrive.

Uff, må være trist å "miste" klasser når man har hatt dem i flere år og blitt glade i dem, enkelte klasser har jo et spesielt miljø, kjenner jeg gleder meg til å bli en del av det igjen, samtidig som jeg gruer meg til å måtte sende dem videre. Syns det var helt trist bare å forlate klassen "vår" etter praksisperioden, jeg.
Så mye spesielt man får gjøre som lærer. :)

Da jeg sluttet på skolen (Dette var VGS vel og merke, hihi) hadde læreren vår klippet ut blomster i farget papir.

Hun klippet ut en blomst til hver. Deretter brettet hun bladene inn mot midten. På avslutningen la hun alle blomstene (med flaten ned) i en bolle med vann. Så åpner dem seg av seg selv. Inni hadde hun skrevet navnet vårt med beskrivelse til hver bokstav. Slik omtrent;
Søt
Inteligent
Livlig
Jublende
Effektiv

Sjønte du? kansje det finnes en oppskrift på nettet.
Jeg har i allefall hatt min blomst i pengeboka siden den dag:)

Back
Topp