Trenger tips

Frk.Desember

Gift med forumet
Julibarna2014
ang vår middagssituasjon....Storesnupp som blir 3 til sommeren har på noen dager gjort vår koselige middagsstund til et mas og kjas[&:]
Hun viser lite og ingen interesse for maten (som vi vet hun liker, men hun bare gidder ikke spise). Hun roper og synger, slenger beina på bordet og slar gaffelen i bordet og gjør alt annet enn å spise.... Så blir hun sendt på rommet, noe vi har funnet ut er kjempekjekt for henne....hun kan gjerne slenge beina på bordet og si: nå meg jeg gå på rommet, og så springer hun inn med et flir...
Sånn går d i et par omganger, så kommer hun ut å sier unnskyld, så er d på'an igjen[&:]

Hva skal vi gjøre for å få henne til å sitte fint med matbordet og spise fint? Hun får ikke mat før kveldsmat uansett, og hun får spise til hun er mett, men jeg vet at hun ikke blir mett av 3 munnfuller.

Vi prøver å distrahere henne fra tullingen ved å snakke om hyggelige ting, f.eks fra barnehagen, at hun skal på svømming osv, men d hjelper i 2 sek...[&:]

Hvis jenta vår tuller ved matbordet så spør vi om hun er ferdig og spise.
Er hun ferdig må hun gå ifra..

Og da er det IKKE LOV å tulle og tøyse med de som fortsatt sitter og spiser.
Nå de siste 2-3 ukene har hun blitt en drøm ved matbordet, så det funker hjemme hos oss.

Når var unge bare tullet ved bordet og slang beina på bordet så bare overså vi henne. Det eneste hun ønsket var oppmerksomhet rundt det. Men når hun ikke fikk det, ble det slutt ganske fort.

Back
Topp