Trenger tips- våkner av luft i magen.

tango

Elsker forumet
jentene i juni13
Etter 2 mnd med magevondt har nå poden blitt en del bedre.
Problemet er imidlertid når han sover. Da begynner han å kave etter ett par timer søvn- strever med å få lufta ut.
Vi bruker myyyyye tid på å rape/fise før han sovner, men det ser ikke ut til at det er nok.
Det ender stort sett alltid med at han våkner etter få timer søvn, og det er slitsomt for han- fordi han sjelden får den dype søvnen. Sover veldig lett og våkner enda lettere.
Vi har prøvd minifom, amme te, fenikkel, malt, og alle mulige andre ting som skal hjelpe på magevondt.
Han sov i gjennomsnitt 9 timer i døgnet før vi startet søvnregime og "tvang" han til å sove- bysset og lot han sove på oss så ofte han vil. Det har nå ført til at han sover opp mot 11 timer i døgnet, noe som jo ikke er allverdens men bedre enn det var.
Lurer på om noen har noen gulltips på hvordan poden skal slippe å våkne av luft. ?

har 2 tips som funka for oss; INT B1 er et pulver som fås kjøpt hos helsekost, gir henne hver morgen, men ha litt tålmodighet, hjelper ikke med en gang.. hjelpe fordøyelsesystemet å fungere skikkelig. å så var vi med osteopat med henne, trengte bare 2 behandliger!  håper dette kan hjelpe dere, vi var helt utslitte før vi fikk hjelp! lykke til[:)]

Sukkervann.

1 dl vann
1 ss sukker

Bland d godt og gi 2-3 ml- Letteste, syns jeg, er å gi med sprøyte.

Massaje?? Før han legger seg? Iallfall på kvelden og sånn... Vi gir massasje hver dag, og han får ut maaasse luft.

http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=32840

I tillegg rullerer vi beina opp mot magen hans 4 ganger (holder beina sammen, holder knærne mot magen og rullerer mot høyre, med klokka), sykler med beina hans 4 ganger og holder knærne mot magen i 4 sekunder. Det er da det kommer mest luft...

Når du ga han fenikkel-te, laget du teen slik det står på pakka?....om du hadde den i løsvekt må du knuse frøene for at det som ei i frøene skal komme ut i teen.

Vi hadde det samme som dere og her ble sukker vann løsningen + varmepute som ligger inntil bitteliten når han sover..da blir han god og varm og fisen kommer mye lettere ut [:)]
Lykke til

Takk for mange tips[:)]

Vi har prøvd det meste føler jeg, uten den helt gode effekten. Men skal prøve ut bøy og tøy tipsene:)
Sukkervann funker i perioder, merkelig det der..
Kiropraktor har vi også prøvd- og da ble han litt bedre..
Er bare så frustrerende når han aldri finner den gode søvnen.. Merkelig at han er så blid og fornøyd som han er- gråter nesten aldri..

Vi pleier altså på kvelden før leggetid å amme i senga, ta pause og jobbe lenge med å få ut luft. Problemet er bare at han sovner som regel ved puppen, og da er det en del luft som ikke kommer ut... Så da våkner han etter ett par timer med mageknip- og hvis jeg da prøver å trykke beina mot magen hans for at han skal få ut lufta- våkner han..
Så når han får knip er det allerede litt for sent..
Men som sagt- skal prøve ut litt massasje, og bøy og tøy.
Kan jeg satse på at dette blir bedre når han nærmer seg 3 mnd eller vil de streve med luft lenge? Noen med erfaringer?

Prøvd å la han ligge på siden? Magen jobber ofte lettere når de ligger på siden, husker ikke hvilken side som er best å ligge på [8|]

Her må jeg la han ligge på magen om han sliter med luft, men da ligger han alltid oppå meg, presser da beina hans oppunder magen og han ligger å promper masse da [;)]. Heldigvis er det ikke så ofte det skjer at han ligger på meg.

ORIGINAL: Sorland

Prøvd å la han ligge på siden? Magen jobber ofte lettere når de ligger på siden, husker ikke hvilken side som er best å ligge på [8|]

Her må jeg la han ligge på magen om han sliter med luft, men da ligger han alltid oppå meg, presser da beina hans oppunder magen og han ligger å promper masse da [;)]. Heldigvis er det ikke så ofte det skjer at han ligger på meg.

Venstre side[;)]

Vesla her ligger på magen en stund hver kveld, hun sovner faktisk på magen ved siden av pappan sin i sofan. Det er en rutine her det blitt etterhvert, så får vi ikke til det blir det ekstra gråt og sutring. På den måten får hun ut masse luft[:)]. Virker som om hun liker å sove på magen litt hver kveld. Hun sover ikke på magen i senga si da:)

Ja han sover på rygg/side på natta- har aldri fått han til å sove på ryggen.
På dagen sover han bare på magen- ellers får jeg han ikke til å sove i det hele tatt. Er utrolig tungvint for da sover han enten på meg, eller så sover rett ved siden av meg slik at jeg passer på at han har frie luftveier..
Vi merker at han kaver mye hvis han ligger på ryggen- så det har egentlig aldri vært noe alternativ hvis han skulle sove..
Er det en spesiell side som er bedre enn den andre altså? Venstre? hm..
Har mye å lære gitt[:D]
Godt dere her inne har mange lure tips og er så hjelpsomme[:D] Tusen takk!

Tarmsystemet jobber lettere når de ligger på en bestemt side, søren at jeg ikke husker det, er det venstre montro [8|].
Her kaver han også mye når han ligger på ryggen når det er luft som skal ut, særlig beina blir urolige.

Vi er jo her for hverandre, har selv fått tips på ting, er jo ikke lett når vi ikke er vant til slike små.[:)]

Vi fikk beskjed om å IKKE gi sukkervan, det kunne gjøre magesmertene verre! En lege på sykehuset som sa det, da vi var inne og fikk bekreftet kolikk.. Her funker fennikelte...

Hm..det var rart at dere fikk beskjed om ikke å gi sukkervann.Jeg fikk et skriv om kolikk på helsestasjonen,der står alle tipsene som er nevnt til nå. Men det står at det eneste som har bevist effekt er sukkervann...ikke forebyggende,men smertelindrense for bl.a. magen. De andre tipsene som f.eks. fenikkelte, homeopat og kiropraktor er ikke forsket på, men mange mener det har hatt god effekt.

Da skal jeg prøve å legge han litt bevisst på venstre side.
Prøvd massasje, og igår kveld kom det masse bæsj- han har aldri bæsja så stille[:D] hehe..i tillegg virka det som han syns det var kjempegodt- så det kommer vi til å fortsette med.

Sukkervann fikk poden på sykehuset- både fordi han måtte ta en del blodprøver, men også for magevondt. Rart hvis de fraråder å gi sukkervann når de gir det på sykehuset!?!..
Ikke lett å bli klok alltid..

Han våkna igjen i natt- kava i 2 timer før han sovna igjen- griner ikke men trykker og smiler mellom takene..rar gutt:)

Back
Topp