Trenger tips til syk hund

Funcath

Flørter med forumet
På fredag ble min lille hund kastrert. Operasjonen gikk kjempe fint og såret er tørt og fint.
Han fikk smertestillende medisin, som har tydeligvis ikke tålte for siden søndag morgen har han ikke gjort annet enn å kaste opp og hatt diare som bare er blod.
Må ta en liten sprøyte å stikke inn i munnen for at han i det hele tatt skal få i seg vann.
Var hos vetrinæren igjen igår, og da fikk vi beskjed om å fortsette slik vi hadde gjort med vann og så gi ham ZooLac som skal hjelpe ham mot diareen. Men nå har vi gitt ham dette i et døgn og det er like ille. Går på do ca 1 gang i timen og det er bare blod.

Kan ikke skjønne at det ikke skal være annet å gjøre? Mat kan jeg bare glemme å få i ham. Har ikke spist siden lørdag..
Han var "heldigvis" ganske god og rund for sin rase ( er til vanlig veldig glad i mat) men nå har han gått ned 1 kg og han veide "bare" 5...

What to do?

Hilsen en fortvilt hunde-mamma...[:(]

Kontakt vetrinæren igjen!
Hunden skal jo ikke drite blod.. hjelpe meg!!
Hadde det vært vanlig diare hadde det hjelpt og gitt ris og fiskepudding, men blod? Nei,da hadde jeg reist til vetrinæren med han!

ORIGINAL: Zera

Hadde det vært vanlig diare hadde det hjelpt og gitt ris og fiskepudding, men blod? Nei,da hadde jeg reist til vetrinæren med han!

Men når vi var hos vetrinæren så visste de at han bare dreit blod..men det var ikke noe de kunne gjøre sa de. Er SÅ fortvilende [:(] Den smertestillende han fikk så er dette en bivirkning, men nå har vi jo ikke gitt denne siden søndag, så en skulle tro at det ble bedre..men nei.
Hvis det er noe med ham så tar jeg ham alltid en gang for mye enn en gang for lite til vetrinæren, for det er jo min lille skatt.. Tror nok jeg får slå på tråden igjen, ja. De se hvis det ikke ble bedre innen to dager, så måtte vi komme igjen. Men kan jo ikke vente til imorgen hvis det fortsetter sånn... 

ORIGINAL: Funcath

Men når vi var hos vetrinæren så visste de at han bare dreit blod..men det var ikke noe de kunne gjøre sa de. Er SÅ fortvilende [:(] Den smertestillende han fikk så er dette en bivirkning, men nå har vi jo ikke gitt denne siden søndag, så en skulle tro at det ble bedre..men nei.
Hvis det er noe med ham så tar jeg ham alltid en gang for mye enn en gang for lite til vetrinæren, for det er jo min lille skatt.. Tror nok jeg får slå på tråden igjen, ja. De se hvis det ikke ble bedre innen to dager, så måtte vi komme igjen. Men kan jo ikke vente til imorgen hvis det fortsetter sånn... 

bare ring! en hund skal ikke gå å drite blod heller!! hadde krevd skikkelig undersøkelse, blodprøve osv... ikke noe morsomt når de firbente blir syke nei...[:(]

Reis til en annen dyrlege me han.Han ska jo ikke drite blod, sårri, men tror dyrlegen du var hos er litt blåst...

bare ring! en hund skal ikke gå å drite blod heller!! hadde krevd skikkelig undersøkelse, blodprøve osv... ikke noe morsomt når de firbente blir syke nei...[:(]

Ringte nå og skal inn med ham nå i ettermiddag, så da får vi håpe at de finner ut av det.
Måtte bare sjekke med dere om det ikke var bare meg som var hysterisk....føler meg ofte sånn ovenfor ham. De er pleier alltid å være kjempe flinke på Vetrinærhøgskolen / smådyrsvakta. I går var det mannen min som tok han dit og jeg vet at han ikke alltid er så flink til å si ifra hvor ille det faktisk er. Jeg klarer ikke å være med for jeg er søren med så hormonell for tiden..graviditet altså...Så jeg griner for ingenting...

Håper bare min kjære Batman blir frisk igjen...

Takk for tilbakemeldingen[;)]

Lykke til hos dyrlegen da.. håper de tar det mere særiøst i dag!!
Å gjør ingenting om du skriker litt å er litt hormonel de har gått av se at du faktisk er bekymra!!
Bare bit fra dæ du.. En hund skal ikke ha avføring med blod eller som bare inneholder blod uansett hva slags medisiner den går/har gått på..

ORIGINAL: **Tusen Nick 87**

Lykke til hos dyrlegen da.. håper de tar det mere særiøst i dag!!
Å gjør ingenting om du skriker litt å er litt hormonel de har gått av se at du faktisk er bekymra!!
Bare bit fra dæ du.. En hund skal ikke ha avføring med blod eller som bare inneholder blod uansett hva slags medisiner den går/har gått på..

Tusen takk! Tar med kleenex for å si det sånn! [;)]
Er helt forferdelig når han er sånn.. Nå ligger han heldigvis å sover litt.
Satser på at det ordner seg til slutt...Rart med det, men jeg var så redd for kastreringen ikke skulle gå bra og at han skulle få mye vondt, men så er det jo smertestillende som gjorde det så ille.. Han går i tillegg på nyrediett så dette her gjør jo ikke saken bedre.

Huff, nå bare teller jeg timer til vi kan dra!!

Ringte nå og skal inn med ham nå i ettermiddag, så da får vi håpe at de finner ut av det.
Måtte bare sjekke med dere om det ikke var bare meg som var hysterisk....føler meg ofte sånn ovenfor ham. De er pleier alltid å være kjempe flinke på Vetrinærhøgskolen / smådyrsvakta. I går var det mannen min som tok han dit og jeg vet at han ikke alltid er så flink til å si ifra hvor ille det faktisk er. Jeg klarer ikke å være med for jeg er søren med så hormonell for tiden..graviditet altså...Så jeg griner for ingenting...

Håper bare min kjære Batman blir frisk igjen...

Takk for tilbakemeldingen[;)]

så bra[:)] Lykke til og håper de finner ut hva som er galt[:)]

Masse lykke til. Håper han blir bra fort [:)]

Får vondt i hundemammahjertet mitt [:(]

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Ja, ikke sant..det er ikke mye bra.
Men som sagt, jeg går heller en gang for mye enn en gang for lite.
En gang gikk jeg dit 3 ganger ( 2 ganger  samme natta) og en gang på dagen for jeg syntes at han var så rar og peip litt, men etter å ha tatt alle mulige undersøkelser og røngten så fant de ut at han hadde bare litt forstoppelse...huff...følte meg litt teit, men de syntes bare det var bra at jeg kom å sjekka ham. 
De er utrolig flinke på vetrinærhøgskolen / smådyrsvakta og de har aldri fått meg til å føle meg dust selv om jeg kanskje er litt hønemor.

Tusen takk for lykkeønskninger [:)]

Sign. [:)]

signerer!! [&o]

Back
Topp