Trenger tips til mat! (Matlei!)

Minimamma

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Noen gode forslag til mat? Frokost, lunsj og middag?
Er så innmari matlei... Også ender vi opp med det samme til middag nesten hele tiden, siden gravidhjernen min er utrolig fantasiløs:o

Kyllingpai! Det tar litt tid å lage men er veldig godt. Men kjenner meg godt igjen der. Jeg er spesielt lei av brød og pålegg:hungover: matprat.no har mange gode forslag til middag.

Til frokost, lunsj og kvelds elsker jeg speltlomper i alle varianter. Favorittene er speltlompe med Philadelphia, laks og ruccola, speltlompe med pesto, ost, skinke, rødløk, tomat, salat, eller speltlompepizza med for eks ketchup, ost, skinke, jalapenos, oregano. Alt kan brukes i speltlomper :)

Min ukemeny denne uken er forresten:
Mandag: hjemmelaget blomkålsuppe med sprøstekt bacon
Tirsdag: hjemmelaget chickennuggets og pommes frites
Onsdag: hjemmelaget burger på grillen
Torsdag: hjemmelaget fiskegrateng. Alle er kjappe og enkle middager :)

Nå fikk jeg forøvrig innmari lyst på speltlomper med laks! Siden noen over her nevnte det.
Men ja, jeg slår et slag for speltlomper jeg og! Og havregryn, rosiner og melk! Var avhengig av det forrige svangerskap og er det nå og ! Hehe :)

Samme her - speltlomper med philadelphia, litt pepper, ruccola og ost er fantastisk!

Kyllingfilet delt i terninger, stekt i panne med smør og grillkrydder fra Santa Maria (eller hva du enn måtte like ;) )
Sammen med tagliatelle og hjemmelaget ostesaus. Grønnsaker ettersom hva du liker :)

Kjapt og enkelt;
Kjøp en ferdiggrillla kylling og spis den (ikke nødvendigvis hele da) sammen med loff :p Enkelt og greit ;)

Hjemmelaget pizza

Pai (f.eks ost, skinke, løk, brokkoli. Og enten lage deigen selv eller kjøpe den ferdig)

Stek strimla svinekjøtt med krydder du liker. Ha det i pitabrød sammen med grønnsakene du foretrekker, gjerne med en dressing også (rømmedressing f.eks)

Snacks;
Kutt et eple i små terninger, ha de i en brødpose sammen med litt kanel. Rist rundt. Legg de i en skål samme med cottage cheese. Enjoy!

Mellommåltid;
En boks Mr. Lee nudler (følg fremgangsmåten)
Kok 2 egg. Legg egg og noen klatter med Bremykt i en skål. Hell av litt av vannet fra nudlene i vasken, resten i skåla. Bland og nommenom :)

Drikke;
Hjemmelaget fersken-iste
Kok opp 8 dl vann. Del 3 fersken i 4 biter (fjern steinen). Ha vannet, fersken og ca 3 ss honning i en passende mugge, rør til honningen er oppløst. Avkjøl litt og ha oppi 3 teposer (sort, grønn eller hvit te. Jeg bruker grønn te, Indonesian Tea Sencha Tradition). Sett mugga i kjøleskapet og la teen trekke til den er kald.
Jeg har laget denne 2 ganger de siste 3 dagene, er sinnsykt god ;)

Prøvde speltlomper med laks, ruccola,cherry tomater og philadelphia nå. Var fantastik godt og enkelt.

Til frokost/lunch blander jeg gjerne cottage cheece med litt sæterrømme, blir litt fyldigere smak og mer mettende, og har over masse frosne skogsbær. Må la tines litt først, men er verdt det.

Sliter med middager selv, men i går hadde vi kyllingfajitas i pita, med masse salat, ost og hvitløksdressing. Nam nam, blir det samme i dag =p

Sliter med middager selv, men i går hadde vi kyllingfajitas i pita, med masse salat, ost og hvitløksdressing. Nam nam, blir det samme i dag =p
Åh! Det er kjempegodt! :joyful:

Jeg og samboeren bruker på søndager og lage en ukesmeny :) da prøver vi planlegge in minst en fisk,kylling,kjøtt og vegetarmiddag og en suppe av ett slag :) så legger jeg di enkleste retterne til di dager jeg vet vi har det mest travelt :) skriver en handleliste med allt vi trenger og handler dette på mandag :) vi sparer masse penger og tid,spiser variert og så slipper jeg og stå der og lure på hva jeg ska lage hver dag ;p
Idag ska vi grille fisk i det nydelige været :)

Kyllingfilet delt i terninger, stekt i panne med smør og grillkrydder fra Santa Maria (eller hva du enn måtte like ;) )
Sammen med tagliatelle og hjemmelaget ostesaus. Grønnsaker ettersom hva du liker :)

Kjapt og enkelt;
Kjøp en ferdiggrillla kylling og spis den (ikke nødvendigvis hele da) sammen med loff :p Enkelt og greit ;)

Hjemmelaget pizza

Pai (f.eks ost, skinke, løk, brokkoli. Og enten lage deigen selv eller kjøpe den ferdig)

Stek strimla svinekjøtt med krydder du liker. Ha det i pitabrød sammen med grønnsakene du foretrekker, gjerne med en dressing også (rømmedressing f.eks)

Snacks;
Kutt et eple i små terninger, ha de i en brødpose sammen med litt kanel. Rist rundt. Legg de i en skål samme med cottage cheese. Enjoy!

Mellommåltid;
En boks Mr. Lee nudler (følg fremgangsmåten)
Kok 2 egg. Legg egg og noen klatter med Bremykt i en skål. Hell av litt av vannet fra nudlene i vasken, resten i skåla. Bland og nommenom :)

Drikke;
Hjemmelaget fersken-iste
Kok opp 8 dl vann. Del 3 fersken i 4 biter (fjern steinen). Ha vannet, fersken og ca 3 ss honning i en passende mugge, rør til honningen er oppløst. Avkjøl litt og ha oppi 3 teposer (sort, grønn eller hvit te. Jeg bruker grønn te, Indonesian Tea Sencha Tradition). Sett mugga i kjøleskapet og la teen trekke til den er kald.
Jeg har laget denne 2 ganger de siste 3 dagene, er sinnsykt god ;)
Isteen må jeg prøve en dag! :D Har fantasert om iste lenge nå:p

Back
Topp