trenger tips til mat jeg kan lage i mikroen...

Fjollefrua

Glad i forumet
vi er uten kjøkken i 14 dager, så har provisorisk kjøkken i stua.
Vi har en hybelkomfyr vi kan koble til, men vet ikke om jeg orker den stekeosen inne i huset.

Vi har en litt avansert mikro, så jeg har mange muligheter til både steking i crisp panne og dampkoking av poteter og grønnsaker i egen bolle.

Ulempen er jo at det må lages i flere omganger, så noe kanskje blir lunkent i mellomtiden mens det andre jobber seg ferdig...

Noen tips?
Hva finnes av "ferdigmat" som smaker ok, og ikke koster dyre dommer????

Fjordland har ganske mye bra syntes jeg[:D]

ORIGINAL: *p!nk smile*

Fjordland har ganske mye bra syntes jeg[:D]

joda, men vet ikke om jeg gidder betale 120 kr dagen for middag til 3 personer...

havregrøt,
pølser
karbonader med fjordland poteterevt stekt løk fra frysen som varmes i micro
eggerøre med evt armrikans blanding må kanskje varme blandingen litt først så den ikke er frossen.
hold it (metter ikke så lenge med :S)
bakt potet er vist mulig å lage i micro også uten folie da
evt dra bort til noen du kjenner å lage pizza horn for så å varme d i micen ellerog andre ting

ORIGINAL: 2Himalaga

havregrøt,
pølser
karbonader med fjordland poteterevt stekt løk fra frysen som varmes i micro
eggerøre med evt armrikans blanding må kanskje varme blandingen litt først så den ikke er frossen.
hold it (metter ikke så lenge med :S)
bakt potet er vist mulig å lage i micro også uten folie da
evt dra bort til noen du kjenner å lage pizza horn for så å varme d i micen ellerog andre ting

eggerøre i mikroen?
bakt potet er jeg klar over, det har vi laget før... Men takk for påminnelsen, hadde nesten glemt det... [:D]

Hermetikk kan jo bare puttes på tallerkenen og varmes i mikroen.. menneh, kanskje ikke så spennende. Men ferdig grillet kylling/kyllingvinger kan varmes i mikroen. Evt ferdig stekte karbonader, lunsjkaker e.l. Ferdig lasagne eller diverse annet fra ferskvaredisken i butikken? Hmm, det jeg kom på nå.

Du har ikke mulighet til å få lånt deg et kjøkken en dag da, og lage forskjellig som det bare er å putte i mikroen.

Eller så kan du jo lage:
* En eller annen form for pølse, med kålrabistappe og potet. Kok potene først. Vann til kålrabistappa fra toro koker du i vannkokeren, og pølsa varmes enten i en kasserolle med vann du har varmet i vannkokeren eller i rett i mikroen etter at potetene er kokte.

* Pitabrød med skinkesalat et godt alternativ.

* Kylllingsalat med grove rundstykker til.

* Lapskaus på boks.

* Joikakaer med potetmos. Varm joikakaene i mikroen. Kok opp vann til potetmosen i vannkokeren og bruk flytende melange.

* Også får du kjøpt mye godt i ferskvareavdelingene på butikkene, som du kan varme i mikroen, og ha litt enkelt tilbehør til. Brød og salat går til mye. Gulerot tar ikke lange tiden i mikroen hvis du kutter de opp i skiver f. eks. Samme med grønnsaksblanding.

Back
Topp