Trenger tips til drikke

Aglais

Flørter med forumet
Sliter veldig med å få i meg væske (og generelt nok mat). Det jeg drikker er ca to store kopper grønn te om dagen og litt vann på kvelden.
Blir dårlig av å drikke ting med sukker, så juice, brus og saft utgår. Vann utgår også. Orker ikke melkeprodukter eller kullsyre. Holder meg generelt unna søtningsmiddel, men kanskje jeg må prøve det snart.. Noen som har et godt råd jeg ikke har tenkt på?

Spiser noen knekkebrød og div supper. Det er veldig det jeg får i meg ila dagen. Sååå lei av denne formen nå, kvalm og null energi. Men holder på det lille jeg spiser da :)

Jeg blir også dårlig av sukkerholdig drikke, men hvis jeg ikke orker vann eller trenger litt forandring så drikker jeg fun light saft eller cola zero.. :) alternativt kan du jo lage deg agurk og sitronvann (vann med agurk og sitronskiver) eller med bare sitron.. :)

Sliter veldig med å få i meg væske (og generelt nok mat). Det jeg drikker er ca to store kopper grønn te om dagen og litt vann på kvelden.
Blir dårlig av å drikke ting med sukker, så juice, brus og saft utgår. Vann utgår også. Orker ikke melkeprodukter eller kullsyre. Holder meg generelt unna søtningsmiddel, men kanskje jeg må prøve det snart.. Noen som har et godt råd jeg ikke har tenkt på?

Spiser noen knekkebrød og div supper. Det er veldig det jeg får i meg ila dagen. Sååå lei av denne formen nå, kvalm og null energi. Men holder på det lille jeg spiser da :)

Stakkars, får vondt av deg.. vet åssen det er.

Men hva med litt saft utblandet? Iste som er blandet ut, fersken er vrldig god.. :)

Kjøp en fin vannflaske du kan ha med deg over alt. Prioriter væskeinntak fremfor ikke å drikke sukker.

Vann med div oppi (sjekket Camilla Phils blogg og alt hun har oppi vannflasken?), fun light, zero etc. Og hva med å lage smoothie? Da får du både væske og næring.

Håper formen din kommer seg :)

Her går det mye i vann med bær/frukt.
Smoothies er ypperlig for å få i deg mye av det du trenger, alt kan slenges oppi der :)

Kjenner meg veldig igjen! Har samme problemet, men prøver å være sta.. Lettere sagt enn gjort når det varer Å lenge... Her har jeg to glass med vann på nattbordet om natta. Tar meg noen slurker hver gang jeg våkner, for rekker ofte ikke spy før jeg sovner igjen:) heldigvis våkner jeg ganske ofte så får ofte i meg hvertfall et glass! Også har jeg frosset sånne kjøpesmoothier i isformer, de syns jeg ikke jeg blir så kvalm av fryst.. Og om formen er litt bedre i slag på kvelden så bruker jeg å blande ut iste! Sukker er bedre enn lite væske har jeg funnet ut. Pluss st sukker faktisk binder væske også;p og om jeg holder litt på kvelden er jrg våken til langt på natt for å utnytte formen å få i meg mest mulig:p Og det eneste tingen jeg helt sikkert klarer å holde på er ostepop;p om det EE til noen hjelp-Hehe! Sunn livsstil med andre ord!!;)

Last edited:
Jeg har begynt å kjøpe sånn imsdal flaske med smak, da har jeg også litt kontroll på hvor mye jeg får i meg i løpet av dagen. Ellers levde jeg på brus de første 3 månedene, nå orker jeg så vidt tanken på brus. Jeg gleder meg til jeg kan drikke STORE mengder med iskaldt vann igjen uten at det kommer i retur!
Håper formen din blir bedre snart :)

Takk for tips alle sammen. Smothie utgår desverre, blir akutt kvalm. Levde på brus frem til nyttår, men så sa det også stopp, desverre. Blir så utrolig kvalm at jeg ikke fungerer av nesten alt jeg får i meg. Skal prøve meg på buljong og svak sukkerfri saft i morgen, det kan kanskje gå. Heldigvis jm på torsdag, for nå viser vekta enda en kg ned. Til alle dere andre også: be strong!

Kjenner meg veldig igjen! Har samme problemet, men prøver å være sta.. Lettere sagt enn gjort når det varer Å lenge... Her har jeg to glass med vann på nattbordet om natta. Tar meg noen slurker hver gang jeg våkner, for rekker ofte ikke spy før jeg sovner igjen:) heldigvis våkner jeg ganske ofte så får ofte i meg hvertfall et glass! Også har jeg frosset sånne kjøpesmoothier i isformer, de syns jeg ikke jeg blir så kvalm av fryst.. Og om formen er litt bedre i slag på kvelden så bruker jeg å blande ut iste! Sukker er bedre enn lite væske har jeg funnet ut. Pluss st sukker faktisk binder væske også;p og om jeg holder litt på kvelden er jrg våken til langt på natt for å utnytte formen å få i meg mest mulig:p Og det eneste tingen jeg helt sikkert klarer å holde på er ostepop;p om det EE til noen hjelp-Hehe! Sunn livsstil med andre ord!!;)
Ja, faktisk når du sier det. Ostepop gikk hvertfall bra i jula. Det er hvertfall litt salt og NOE nyttig må det vel være i den ;)

Og bare så det er sagt: jeg er ikke redd for sukker. Blir bare så sinnsykt dårlig når blodsukkeret synker igjen. Det samme med frukt osv. Har holdt meg unna søtstoffer i tre år, så derfor det ikke frister. Men skal teste det ut i morgen :)

Ja, faktisk når du sier det. Ostepop gikk hvertfall bra i jula. Det er hvertfall litt salt og NOE nyttig må det vel være i den ;)
Hehe! Ja! Også er det tydeligvis ikke så tungt for magen el noe.. :) jeg har faktisk klart 1,5 kg i pluss siden jul, Pga ostepopsom er det eneste som vil bli nede- Hehehe! Føles ikke helt bra, men alt som bidrar osv.. smoothie er noe av det verste for meg også i vanlig form, men ikke i fryst.. Men er ikke gitt det er likt med deg:-) håper du får noen gode tips av jordmor:-) og husk at det er verdt det oppi det hele;) det går heldigvis over, selv om det er RIMELIG trått:-)

Hva med å prøve juice maskin? Da kan du jo lage av det du har lyst på. Kan jo tynne den ut vis du syns det blir for tykt?
Juice av syrlige epler feks? :)

Vis ikke anbefaler jeg eplejuice blandet med farris. Jeg slet med å få i meg nok i starten og det var det eneste jeg orket. Vis du ikke vil ha så mye kullsyre kan du bruke bris (eller daff farris ) :)

Vann med isbiter, sitron, agurk.

Frys isformer med feks saft. Kanskje du klarer å få i deg det? :)

Vis ikke er iskald vann blandet med litt Rose's Lime kjempe godt.
Friskt og litt syrlig. ImageUploadedByBV Forum1453250864.242124.jpg

Back
Topp