trenger tips til billig og gøyal bursdag..

Til min 1 klassing. Han blir 7 år å skal ha 12 venner ifra klassen her. Tenker litt utebursdag men det kommer ann på været. Tips for meg som er førstegangs på dette her.?. vil at han skal få en flott bursdag :)
 
Om han har eit tema han liker fotball, superhelt, tv figur el så fins det mykje billige bursdagsting på ebay:) alt fra tallerken, kopper, til små leiker osv
Her ønsker femåringen min seg Batman bursdag i år, så da blir det vel det;)
 
Et tema er jo kjempekjekt :)

Og så slår jeg et slag for den gamle "eple i vannbøtte" konkurransen, fiskedammen, fugl fisk eller krabbekonkurranse, quiz (del opp i feks 4 lag, lag en quiz på 10 spm, og for hvert spm laget har riktig får de feks en kindersjokolade hver, eller sånne små hariboposer, eller en sånn minismarties, en fox osv). Alle lag har nok noe riktig så da får jo alle premie og ingen går uten uansett.
 
Grille pølser, eller lage en helt enkel pølsebod? Lag noen late penger å la dem handle!
Kan også ha drikke og engangskopper med popcorn i der!
 
Utebursdag er fantastisk gøy. DNT har ferdig natursti spm som kan skrives ut å brukes. Evt bruk noe spm heter stjerneorientering. Da må barna komme tilbake til deg for hvert spm. Fint å bruke på åpen plass. Lag spm eller oppgaver de kan løse uten voksen. Bruk hva de har lært på skolen feks. Du må jo ikke miste kontrollen på de små. :)
Grilling på godkjent bålplass, ellers er det bålforbud.
 
Det er veldig gøy med temabursdag :) Er det noe spesielt han liker veldig godt som du kan gjøre noe ut av i bursdagen?

I fjor hadde vi sjørøvertema i bursdagen til gutten vår. Alle som kom kledde seg ut som sjørøvere og vi pyntet også plassen med sjørøver stæsj. Samboeren min lagde istand en skattejakt der de skulle følge skattekartet og finne hver sin skatt (dette var sjørøverposer med hver sin dropspakke, sjørøvertatoveringer og noen sjokoladegullmynter)
 
Vi har hatt karneval bursdag der alle kunne kle seg ut som det de ønsket. Så hadde vi det enkelt med ballonger i forskjellige farger, fargerike servietter, serpentiner og sugerør. Så hvit duk og paptalerkner. Saft og vann istedenfor brus. Pølse og stappe, gele, kake og muffins. Så fikk de hver sin godtepose, men jeg har og hatt bursdager hvor godteriet står på bordet og det har hvert like greit.
 
Når nevøen min hadde pirat / sjørøverbursdag var vi ute og inne. Hadde mat og kaker inne, men hadde en skattejakt i skogen like ved.
340

Alle barna skulle kle seg ut som sjørøvere. Hvis de ikke har noe kostyme, skulle de ta på seg en gammel hvit t-skjorte og eventuelt et skjerf. Når de kom ble det tegnet hodeskalle og bein på t-skjorten, og barna ble utstyrt med øyelapp (dette kan du enkelt lage selv) og plastsverd. På noen ble et skjerf festet rundt hodet deres, og på andre ble det tegnet på skjegg med en billig eyeliner. Når alle hadde kommet begynte vi å lære noen sjørøverfraser som "skip ohoi", og "aiai kaptein". Ungene syns det var veldig morsomt, men noen av foreldrene virket som følte seg litt ubekvemme.

Til mat var det pølser som var delt opp i biter med potetstappe til, og kalte det sjørøvermat. Helt genialt. Ungene syns det var kjempetøft at det var sjørøvermat, og veldig enkelt å ordne istand. Det ble spilt sjørøvermusikk (kaptein sabeltann), og det var en skattejakt der ungene skulle finne gjemte sjokoladegullmynter. Skattejakten var ute i skogen rett ved huset. Det ble servert en stor langpanne med sjokoladekake med piratfigurer på toppen som bursdagsbarnet selv hadde satt på.

Dette kan anbefales! :) Om du trenger flere forslag kommer Planlegg.no med forslag til leker du kan ha ute og inne, ulike tema bursdager og masse mer.

Lykke til :)
 
Skattejakt, hvor de finner gullpenger som dekan handle i kiosken med
Sjørøverhistorie


Det var poppis her detåret vi hadde sjørøvertema
 
Back
Topp