Trenger tips.. oppdatert

Guttemamma82

Forumet er livet
VIP
for å få Tobias til å sovne på kvelden....      og bli litt mer effektiv ved puppen...

begynner å mate han ca kl 22, kan amme han en time da og synes han spiser lite, sovner og tuller mye. Så må jeg rugge han i søvn, tar gjerne 2-3 timer og da er han jo sulten igjen........ prøvd å legge han våken men da sutrer han til han skal ha mat igjen....

ammingen tar nesten alltid en time......... og han legger på seg lite, ca 140 g i uka...... har nok melk men han suger så dårlig noen ganger, har tenkt på å la det gå 4 timer mellom så han blir ordentlig sulten....

tips til en sliten mor?

-------------------------------------------------------------------------------------

hurra det funka å gi han hver 4 time. Han fikk mat halv ti, halv to, halv seks og halv ti. Mye skriking mellom 20 og 2130, er da han er vandt med å få pupp, sm gjør at han spiser lite kl 22. Vi holdt ut skrikinga, bada han og prøvde å avlede. Og han spiste som en hest da han fikk mat. Sovna kl 2230...... hurraaaaa...... så deilig. Sov til 0330, fikk mat, la han rett i egen bag, småsurva en time før han sovnet....   

og gi hver 4 time har gitt meg kjempespreng, steinharde pupper, og da kommer det mye mer som gjør at han spiser mer......

[:)][:)][:)]

Hei!
Jeg trodde min sønn hadde kolikk forrige uke, etter at han hadde grått hver bidige kveld og virket STRESSA ved puppen. Min svigerinne og mamma foreslo at jeg skulle prøve å gi ham litt nan, som tillegg etter å ha gitt ham begge brystene først. Dette var løsningen min!! Han gråter ikke lenger om kvelden, sovner etter flaska og han sover godt hele natten og er i det hele tatt roligere. Kan dette være et tips for deg? Kanskje sønnen din er sulten? Jeg har masse mat å gi, men det virker som kveldspuppen ikke metter like mye som dagpuppen gjør, så dette var redningen min!

Her i huset legger vi oss ved 23 tiden. Da ammer jeg i senga med lyset av. Sarah Emilie sovner mellom 23-24. Da sover hun til ca.4-6. Så ammer vi igjen i senga med lyset av, og da sovner hun igjen. sover i ca 3 timer til, før det er amming igjen. Vi står opp ca.10.30. Før måtte jeg ha henne i senga mellom oss, men nå står sprinkelsenga helt inntil senga, så da pleier jeg å stryke henne over øynene, da sovner hun. Noen ganger spiser hun mye, andre ganger i 10min. Da merker jeg at det sprenger i brystene. Da hjelper det å pumpe meg. Da får hun det på flaske og drikker opp. Noen ganger er puppen for mye kos.
Jeg lar henne heller ikke sove etter kl. 22. Da holder jeg henne voken til vi legger oss.
Lykke til...

h

Jeg har også sliti med lite melk på kvelden, så har gitt henne tillegg en stund
(er jo en annen historie nå da siden jeg har "mistet" melka .. ) ..
opplevde helt klart at hun sov bedre og lenger .. var veldig likt her, på kvelden var hun veldig sliten og klarte ikke få i seg nok mat fra puppen (det var vel heller ikke nok!) .. og da hadde vi det gående annenhver time gjennom natta .. det var slitsomt, både for oss og for henne!!

Lag opp litt ekstra, så ser du hvor mye han spiser .. vanskelig å si noe da jeg ikke vet hvor mye han får fra deg først [;)]

ORIGINAL: Bøllefrøet 22.mai

..Min svigerinne og mamma foreslo at jeg skulle prøve å gi ham litt nan, som tillegg etter å ha gitt ham begge brystene først. Dette var løsningen min!! Han gråter ikke lenger om kvelden, sovner etter flaska og han sover godt hele natten og er i det hele tatt roligere. Kan dette være et tips for deg? Kanskje sønnen din er sulten? Jeg har masse mat å gi, men det virker som kveldspuppen ikke metter like mye som dagpuppen gjør, så dette var redningen min!

samme var løsningen for min eldste - han fikk en flaske nan på kvelden etter å ha fått melk hos meg - og da sov han hele natta igjennom[8|]

Stryk han i overgangen halsen/nakken når han slutter å suge! D stimulerer sugerefleksen! Ellers kan du massere han litt hardt inni hendene og under beina!! Det funker spes bra med strykingen (lett) her!

har ikke lite melk, han vil bare ikke suge mer. Suger ikke effektivt. Idag har han fått hver 4 time basta bom , ikke fått pupp nå ikveld. han har gråti 1.5 time nå, samboern min bader han nå så skal han få mat. Får se om det hjelper å ikke gi han for ofte,, så han blir ordentlig sulten. Funker ikke det skal jeg kjøpe NAN imorra

ORIGINAL: Trine82

har ikke lite melk, han vil bare ikke suge mer. Suger ikke effektivt. Idag har han fått hver 4 time basta bom , ikke fått pupp nå ikveld. han har gråti 1.5 time nå, samboern min bader han nå så skal han få mat. Får se om det hjelper å ikke gi han for ofte,, så han blir ordentlig sulten. Funker ikke det skal jeg kjøpe NAN imorra

Ja, gjør det!! Jeg følte meg som en smokk for sønnen min i begynnelsen, for han spiste ofte og lite og gråt mye. Så tvang jeg meg selv til å holde ut gråten til det var gått tre-fire timer, og det har fungert veldig bra! Det er bare kvelden som ikke funker sååå bra med puppen nå. Jeg gir mellom 65 ml-100 ml per kveld, etter begge brystene. Det er ikke alltid han tømmer flaska, men da vet jeg med meg selv at han er mett!! Han sover da godt om natta og jeg får hvilt meg godt....jeg er heeelt avhengig av det, siden samboer er ute på jobb...

shit som han spiste nå, og så effektivt [:)] ammet i 30 min og han spiste MYE. Tømte nesten begge puppene. Nå sovner han på fanget til samboern min,øyner et lite håp om at han skal sovne før kl 01 inatt. Men tørr ikke håpe for mye hehe.......    han hyla nå etter han fikk mat og men jeg tror han er overtrøtt etter all skrikinga og at han ikke har sovi så mange dupper idag siden vi har vært en del på farten... kryss fingrene for at jeg får en god natt, det trenger jeg nå hehe [:)]

HURRA!![:D]
Grattis med en spisende og sovende gutt[:D][:D][:D]

Så bra Trine! Håper det fortsetter slik. :) 

ORIGINAL: Godemine

Så bra Trine! [;)]
Håper nettene fremover kommer til å være like bra ..

Krysser fingrene for det [:)]

Så flott at det funka Trine !!!![:D][:D][:D]
Det var godt for en sliten mor tenker jeg !
Asbjørn tuller mye ved puppen om dagen særlig kveldsmåltidene ,men jeg tror at det er fordi det gjerne går kortere tid mellom dem ..Tror jeg skal gjøre som deg og forlenge intervallet mellom de måltidene.

ORIGINAL: Godemine

Så bra Trine! [;)]
Håper nettene fremover kommer til å være like bra ..

sign... [:)]

Tobias var eksemplarisk inatt og, sov fra 2230-0330.... men tullete meg fikk ikke sove og sovna kl  02.... er det ikke typisk?? så nå er jeg trøttere enn noen ang og kan ikke skylde på godgutten heller...

Ja,det er typisk ...Asbjørn våknet for mat  03:00 og sovnet 03:45 ,men dumme meg fikk ikke sove og ble liggendes å lese i spebarnsboken [8D]

Back
Topp