Trenger tips og triks for å bli gravid

I hvilken pp. ble du gravid?

• 1. pp

Votes: 5 12,2%
  • 2. pp

Votes: 6 14,6%
  • 3. pp

Votes: 3 7,3%
  • 4. pp

Votes: 1 2,4%
  • 5. pp

Votes: 4 9,8%
  • 6. pp

• 7. pp

• 8. pp

• 9. pp

• 10. pp

Votes: 0 0,0%
  • 11. pp

• 12. pp

• Over 1 år

Votes: 4 9,8%
  • Over 2 år

Votes: 7 17,1%
  • Over 3 år

• Over 4 år

• Over 5 år

• Antall som har svart
    41
Da har jeg nå brukt eggløsningstesten til CB, med dobbel hormonindikator.
Nå er det maksimal fertilitet med et smiley som lyser med håp i øynene, både på staven og meg:love017
Så, da er det bare å krysse alt som krysses kan for at det det vil gå denne gangen:smiley-angelic001
Legger inn aksjer både i kveld og i morgen tidlig, og så får vi nå se hvordan denne måneden blir:love2:Heartred

Var på Volvat å tok masse hormonprøver i November, etter 2 år uten prevensjon og aktiv prøving siden sommeren 2018.
Fikk FSH tilbake på 12, og tenkte at «fuck it», nå går det vartfall ikke naturlig. Men tok en liten runde i høyet dagen før EL bare for å «ha gjort det» den syklusen også.
27+1 idag :smiley-bounce015

Graviditet nr 1, gravid i pp4, fikk en datter
Graviditet nr 2, pp 3, kjemisk
Graviditet nr 3, pp 5 (pp 2 etter kjemisk), BO i uke 12
Graviditet nr 4, pp 7 (pp2 etter BO), er nå i uke 33 og venter en liten gutt.

Jeg har tempet siden pp 4 i forsøket på nr 2. Denne terminspiren satt den måneden kosa meg masse med spekemat og pinã colada flere ganger i uka (drikker egentlig svært sjeldent, men etter bo ville jeg kose meg Max med alt som er forbudt i en graviditet), og tok influensavaksinen :p

Hei!
Da satt den ikke denne gangen heller nei.. Nok et sukk idét jeg oppdaget mensen i dag til morgenen...
Så, da må vi inn i vår 6 pp...
Jeg har 2 barn fra før, men samboeren har ingen.
Skal kjøpe en sædtest for "moro skyld" på nettet, og tenker å kanskje kjøpe en fertilitetsmonitor(?) (forslag?).
Men før vi går helt bananas og handler inn for dyre dommer, så hadde det vært så fint å få litt tips og triks. Vi har kjørt på som pokker når eggløsningsslimet har meldt sin ankomst, vi har hatt masse sex, jeg tar tilskudd av D vitamin og selvsagt folsyre..
Alt ligger til rette for at dette må klaffe.. Men kanskje vi må gjøre noe annerledes? Måtte dere "endre taktikk" for at den skulle sitte?
Jeg har regelmessig syklus på 25 dager...
Trenger vel bare å få ut litt frustrasjon i grunn.. og tar imot ALLE gode råd med takk.
Hadde vært allright om dere la med hvor lang tid dere brukte..
..for akkurat nå virker det som at "alle andre" får det til lett som bare det.. Mens det er "jobb" for oss, men så må vi jo "for all del ikke ha det som jobb/plikt, ikke stresse, og så vil den plutselig sitte..."...
Litt lei av det.. :( :(
(PS: kan legge til at jeg er 32 år, og samboeren 35.
Kanskje for tidelig å søke hjelp?)
Anbefaler virkelig å kjøpe en Clearblue Advanced fertilitetsmonitor. Hos oss satt spiren etter 2 pp på den - i pp 6. Ellers gi mannen ekstra tilskudd av sink og andre vitaminer. Det ga jeg min mann i mai da det klaffet. Så vil jeg også tipse om at det beste er å forsøke å ikke stresse for mye, ta det som det kommer og lev tilnærmet normalt. Så skal dere se spiren sitter om ikke for lenge :)

Back
Topp