Trenger tips og triks for å bli gravid

I hvilken pp. ble du gravid?

• 1. pp

Votes: 5 12,2%
  • 2. pp

Votes: 6 14,6%
  • 3. pp

Votes: 3 7,3%
  • 4. pp

Votes: 1 2,4%
  • 5. pp

Votes: 4 9,8%
  • 6. pp

• 7. pp

• 8. pp

• 9. pp

• 10. pp

Votes: 0 0,0%
  • 11. pp

• 12. pp

• Over 1 år

Votes: 4 9,8%
  • Over 2 år

Votes: 7 17,1%
  • Over 3 år

• Over 4 år

• Over 5 år

• Antall som har svart
    41

NyttKapittel

Forelsket i forumet
Hei!
Da satt den ikke denne gangen heller nei.. Nok et sukk idét jeg oppdaget mensen i dag til morgenen...
Så, da må vi inn i vår 6 pp...
Jeg har 2 barn fra før, men samboeren har ingen.
Skal kjøpe en sædtest for "moro skyld" på nettet, og tenker å kanskje kjøpe en fertilitetsmonitor(?) (forslag?).
Men før vi går helt bananas og handler inn for dyre dommer, så hadde det vært så fint å få litt tips og triks. Vi har kjørt på som pokker når eggløsningsslimet har meldt sin ankomst, vi har hatt masse sex, jeg tar tilskudd av D vitamin og selvsagt folsyre..
Alt ligger til rette for at dette må klaffe.. Men kanskje vi må gjøre noe annerledes? Måtte dere "endre taktikk" for at den skulle sitte?
Jeg har regelmessig syklus på 25 dager...
Trenger vel bare å få ut litt frustrasjon i grunn.. og tar imot ALLE gode råd med takk.
Hadde vært allright om dere la med hvor lang tid dere brukte..
..for akkurat nå virker det som at "alle andre" får det til lett som bare det.. Mens det er "jobb" for oss, men så må vi jo "for all del ikke ha det som jobb/plikt, ikke stresse, og så vil den plutselig sitte..."...
Litt lei av det.. :( :(
(PS: kan legge til at jeg er 32 år, og samboeren 35.
Kanskje for tidelig å søke hjelp?)

Last edited:
Sædtest/hjemmetest er ikke til å stole på. TV2 hjelper deg hadde et innslag om det en gang(i fjor mener jeg å huske), så det hadde jeg ikke brukt noe penger på.

Har du testet etter eggløsning? :)

Klaffet i pp3 med første barnet og pp1 med andre barnet.

Første gang tok det 16 PP bare å bli gravid. Endte vel opp med å bruke ca 2 år på å bli gravid med det som ble eldstemor. Med yngste tok det vel ca 4 måneder tror jeg. Sluttet på pillene et halvt år tidligere, men brukte kondom til vi var klare.

Ta heller kontakt med et fertilitetssenter og ta en ordentlig fertilitetssjekk med blodprøver og sædprøve for å få noen klare svar, heller hjemmetester og møkk som ikke egentlig gir noen gode svar. Ja, det er dyrere, men svarene er bedre.

Er litt vanskelig å svare på spørsmålet over siden det kun går an å krysse av på en.
Her er min historie:
1. graviditet: Tok rett over 1 år å bli gravid, fikk en gutt
2. graviditet: Tok 3 måneder, mistet i MA
3. graviditet: Tok rett over 1 år å bli gravid, mistet i MA
4. graviditet: Tok 3 måneder, mistet i MA
5. graviditet: Tok 4 måneder, fikk ei datter
6. graviditet: Tok 4 måneder, mistet i MA
7. graviditet: Tok 3 måneder, mistet i SA
8. graviditet: Tok 5 måneder, fikk en gutt

Og så var det stopp.............

Hos oss tok det 18 mnd med første..
stresset mye, hadde sex annen hver dag, brukt ei formue på EL tester. Gikk til legen og ble henvist på utredning, da slappet jeg mer av og tenkte at nå finner vi ut av det.. vipps ble gravid før jeg fikk innkallelsen.. jo mer det ligger i bakhodet jo mer stresser kroppen ubevisst..
men ikke lett å la være når en ønsker seg sykt å bli gravid og ikke tenker på annet.

Ligg med beina i været 30 min etter sædavgang.
Ikke få på do rett etter.

Med nrc1 og 2 gikk det på første forsøk. Nr 3 tok 1 år. Nr 3 er med ny mann. Tidlig 20 årene når jeg ble gravid med nr 1 og 2 og over 30 år med nr 3. Det kan også spille inn. Det er ikke noe hjelp å få før minst 1 års prøving da 1-2 år blir ansett som "normalt".

Hei!
Da satt den ikke denne gangen heller nei.. Nok et sukk idét jeg oppdaget mensen i dag til morgenen...
Skal kjøpe en sædtest for "moro skyld" på nettet, og tenker å kanskje kjøpe en fertilitetsmonitor(?) (forslag?).
Men før vi går helt bananas og handler inn for dyre dommer, så hadde det vært så fint å få litt tips og triks. Vi har kjørt på som pokker når eggløsningsslimet har meldt sin ankomst, vi har hatt masse sex, jeg tar tilskudd av D vitamin..
Alt ligger til rette for at dette må klaffe.. Men kanskje vi må gjøre noe annerledes? Måtte dere "endre taktikk" for at den skulle sitte?
Trenger vel bare å få ut litt frustrasjon i grunn.. og tar imot ALLE gode råd med takk.
..for akkurat nå virker det som at "alle andre" får det til lett som bare det.. Mens det er "jobb" for oss, men så må vi jo "for all del ikke ha det som jobb/plikt, ikke stresse, og så vil den plutselig sitte..."...
.

Leste her om dagen at viss det tar lenger enn 6 måneder å bli gravid så kan det vær et fertilitets problem, så ville ikke ha ventet for lenge med å søke hjelp :)

Hei!
Men før vi går helt bananas og handler inn for dyre dommer, så hadde det vært så fint å få litt tips og triks. Vi har kjørt på som pokker når eggløsningsslimet har meldt sin ankomst, vi har hatt masse sex, jeg tar tilskudd av D vitamin..
Hvorfor spiser du d-vitamin, men ikke folsyre? Begynn med folsyre! Ellers vil jeg anbefale deg å teste etter eggløsning og ikke bare gå etter el-slimet. Og istedenfor en hjemmetest av sæd, anbefaler jeg at mannen bestiller en sædtest av gynekolog og får en ordentlig testet. Hjemmetester kan kun teste ett aspekt:mengde sæd, og ikke slikt som mobilitet eller abnormalitet. En proff test vil gi dere mye bedre svar.
Og om det ikke går etter nye 6mnd, ta kontakt med legen din og be om utredning. Men som sagt, hos en gynekolog kan du også få sjekket mye allerede nå.

Graviditet Nr 1: pp1, baby.
Nr 2: pp4, MA
Nr 3: pp3, baby
Nr 4: pp3, SA
Nr 5: Pp1, baby
Og så en overraskelsesbaby uten å prøve til slutt. Anbefaler folat og vitaminer, og så Conceive plus! Har faktisk veldig troen på det, blitt gravid 1.pp jeg har brukt det to ganger.. Og bruk eggløsningstester, og ha sex hver dag i tiden før og under den. Så kan dere heller ha lengre pause mellom hvis det blir slitsomt..

Tok oss i overkant av ett år. Med laaange sykluser. Før det, så car vi uforsiktig i 3-4 år. Fikk hjelp til EL med Letrozol.
Utrolig nok satt spiren på den ene pp’en vi var på ferie, trodde Letrozol igjen ga meg sein eller manglende eggløsning, så koste meg med god mat og god vin. En uke etter at vi kom hjem fra ferie satt jeg der med positiv test..

Hvorfor spiser du d-vitamin, men ikke folsyre? Begynn med folsyre! Ellers vil jeg anbefale deg å teste etter eggløsning og ikke bare gå etter el-slimet. Og istedenfor en hjemmetest av sæd, anbefaler jeg at mannen bestiller en sædtest av gynekolog og får en ordentlig testet. Hjemmetester kan kun teste ett aspekt:mengde sæd, og ikke slikt som mobilitet eller abnormalitet. En proff test vil gi dere mye bedre svar.
Og om det ikke går etter nye 6mnd, ta kontakt med legen din og be om utredning. Men som sagt, hos en gynekolog kan du også få sjekket mye allerede nå.

Takk :)
Tar folsyre også. Gjort det siden januar ;)

Som de over sier, det tar gjerne 1 år å bli gravid, 2 år er heller ikke uvanlig.
Alder har ingenting å si om du får hjelp eller ikke. Så lenge du ikke er over 39, får du hjelp i det offentlige dersom dere skulle trenge det :)

Graviditet Nr 1: pp1, baby.
Nr 2: pp4, MA
Nr 3: pp3, baby
Nr 4: pp3, SA
Nr 5: Pp1, baby
Og så en overraskelsesbaby uten å prøve til slutt. Anbefaler folat og vitaminer, og så Conceive plus! Har faktisk veldig troen på det, blitt gravid 1.pp jeg har brukt det to ganger.. Og bruk eggløsningstester, og ha sex hver dag i tiden før og under den. Så kan dere heller ha lengre pause mellom hvis det blir slitsomt..

Takk takk :) Hm, ja den Conceive plus er verdt et forsøk :) ! Skal bestille. Samt eggløsningstest.
Tar både folsyre og vitaminer. Er rimelig "rigget klart" ;)

Som de over sier, det tar gjerne 1 år å bli gravid, 2 år er heller ikke uvanlig.
Alder har ingenting å si om du får hjelp eller ikke. Så lenge du ikke er over 39, får du hjelp i det offentlige dersom dere skulle trenge det :)
Jeg er over 39 og får hjelp fra offentlige

Her tok det 6 pp med første. Vet at vi bomma på el minst tre av de pp-ene, så eggløsningstester kan være kjekt å ha :) trodde jeg hadde fast syklus, men det viste seg at den varierte mer enn jeg trodde :p
Andremann satt på første forsøk ;)

Tenker at kosttilskudd (multivitaminer) kan være lurt og ta for begge to :)

Back
Topp