Trenger tips (middag)

fruktbar

Elsker forumet
Jeg skal ha middagsgjester i dag og hadde bestemt meg for å lage Biff Bourguignon, noe jeg ikke har lagd før, MEN så starter ikke bilen, så jeg kommer meg ikke i butikken. Så da trenger jeg gode råd fort.. Hva skal jeg lage??
Jeg har 400g svinekjøttdeig, 650g biffkjøtt, 400g bacon, 2 gulrøtter, stangseleri, persillerot, masse løk, fersk koriander, pasta, hvitløksbaguetter, salat, og andre diverse ting...
SÅ PLIIIS kan noen komme med noen gode forslag på hva jeg kan finne på?? Dette er jo krise [8D] Vi blir ikke mer enn 5 stk da, men jeg MÅ lage noe godt...

ORIGINAL: 87ida

lag en del av det. litt tapas??
Men hva? Trenger oppskrifter el... og fler tips..

Surre bacon rundt biffen (kommer ann på ka slags biff det er). Steke biffen i ovnen med litt vann. dele opp gullerøtter, stangselleri, persillerot, løk og ha det i vannet og lag en saus av det.

Men har du poteter?

Takk for tips.. Har ikke poteter, men kan få pappa til å kjøpe med..
Hvor mange grader har du ovnen på, og hvor lenge skal de stekes? Det 5 sånne pepperbiff fra kiwi så 750g biff er det..

ORIGINAL: fruktbar

Takk for tips.. Har ikke poteter, men kan få pappa til å kjøpe med..
Hvor mange grader har du ovnen på, og hvor lenge skal de stekes? Det 5 sånne pepperbiff fra kiwi[8D] så 750g biff er det..

Blir kanskje lettere å steike det da hvis det er stykker[:)] Men du kan hive alt det andre i vann i ei ildfast form. Blir en god saus[:)]

Det blir Biff Bourguignon alikevel [:D] Kom plutselig på at Vinflasker i stativ ikke kun er til pynt [8D] Er det mulig sier nå bare jeg... [8|]

Back
Topp