Trenger tips? (mat)

enogtosmå

Gift med forumet
Hei :)

Jeg tengte jeg skulle lage snittene selv til dåpen denne gangen og forhåpentligvis spare litt penger :) Er det mye å spare på det tror dere? Går det an å lage snittene dagen før og ha de i kjøleskap? Også trenger jeg tips til hva jeg kan ha på snittene? Forslag? :)

Ja det vil nok bli billigere å lage selv. Ville lagd de samme dag, hvertfall ikke senere enn kvelden før om selskapet er tidlig neste dag. Er det til mange? Jeg syns det er sååå gøy å lage snitter :p Jeg syns denne salaten er nyyydelig på snitter og den smaker godt: http://www.matvareguiden.no/bilder/9866.jpg Ellers forlag til pålegg: Roastbeef, remulade, sylteagurk, løk og salat Eggrøre, røkt laks og salat Karbonade, stekt løk, agurk, salat Reker, sitron, majones, dill og salat Ost, skinke, paprika, agurk og salat Kokt egg, majones, salt og pepper og litt salat Ost, drue (skjert på tvers) og salat (stas for kresne barn) Uff jeg vet sikkert om myyye mer, men litt tom for ideer i skrivende stund... Det er bare å bruke fantasien. Jeg pleier å kjøpe firkata skiver, smøre på smør også skjære de fra hjørne til hjørne slik at hver halve skive blir en trekant. Så legge salat i hjørnet så den stikker litt ut og legge på pålegg :) Et triks er å skjære opp alt pålegg og pynt først, smøre på smør på alle skivene og eventuelt kutte de opp, legge de utover på fat og bare legge på pålegg. Slik går det litt fortere enn om du tar en og en

Faens dumme ipad :( det ble ikke avsnitt slik jeg lagde. Håper du klarer å lese det fordet selvom det ble veldig rotete

Du kan jo ha pålegg og alt klart til selve dagen, smøre/pynte de går vel ganske fort om alt er klart

Min favoritt er roastbeef med sprø eller rå løk og remulade <3
Reker med litt dill og sitron + majones
Karbonader med stekt løk er digg
Røkelaks er det mange som liker med eggerøre
Brie er det kanskje noen som liker..

Ved siden kan det være godt med en frisk Waldorf salat f.eks
Du kan også lage koldtbord med alle disse påleggene og ha ferdig skjært brød/rundstykker så kan du ha alt klart kvelden før

Back
Topp