H
Håper du slipper kolikk. Jeg går prevantivt til psykolog i tilfelle vi får ny runde kolikk Ville anbefalt sjal til kolikkbaby. Vi prøvde sele sist, men det funka ikke. Fikk låne sjal når jeg bodde hos ei venninne ei uke og det gikk bedre. Da hadde jeg jo allerede brukt 1500 på bæresele så var så sta at jeg ikke skulle kjøpe noe sjal. Hjernen min funka jo ikke med 16 timers skriking i strekk per døgn, så var helt handlingslammet. Nå har jeg kjøpt inn sjal om du får kolikkbarn er det bare å ta kontakt for mental støtte. I følge sykehuset hadde vi et ekstremtilfelleJeg har kjøpt Ergobaby 360, som er den eneste bæreselen på markedet der barnet kan sitte framovervendt ergonomisk (med hoftene riktig) Den er dyr, men kan brukes i flere år og til flere barn Kjøpte spedbarnsinnlegget til 199 kr i tillegg (så totalprisen ble vel 1500kr), da kan den brukes fra dag 1. Synes egentlig ikke det er så mye penger når man tenker på hvor mye man bruker på vogn. Tror og håper bæreselen vil bli brukt vel så mye som vogna for vår del
Leste også at i land der barna tradisjonelt bæres mye har de omtrent ikke kolikk, så med tanke på at både jeg og mannen var kolikkbarn skal vi i allefall prøve å hindre og evt. behandle kolikk med bæring Grunnen er visst reflux, samme som ved halsbrann: når man ligger blir der verre..