Trenger tips..Hvilken?

samaha27

Elsker forumet
Driver å ser på bæresele, men får ikke bestemt meg..Hva er bra? Er jo blitt så mange typer av dem;)Vanskelig å velge..Hadde ikke på minste jenta her da jeg hadde en gammel baby Bjørn etter de andre, men nå vil ja ha noe nytt..Hva har dere valg og hvorfor? Legg gjerne v bilde:)

Vi har ikke kjøpt enda, men her blir det garantert en Ergobaby. Kjenner mange som er superfornøyde med disse, de er lette å ta av og på alene, kan justeres på mange måter, babyen sitter godt, og ikke minst så er de like gode å bære for både meg og mannen. Spørsmålet vårt er om det blir Ergobaby 360 (som jeg ønsker), eller en av de eldre modellene som er litt billigere. Vi kommer også ikke til å kjøpe denne før småen er litt større (2-3 måneder), jeg har et Moby bæresjal som skal brukes før den tid, hvis han lar seg bli båret :p
Søstera mi hadde Baby Bjørn, og slet veldig med ryggen når hun bar denne, da hun ikke hadde "rett" kroppsfasong for den. Siden vi er ganske likt bygd, våger jeg heller ikke gå for den.

Jeg har kjøpt ergobaby. Ser for meg at dem blir godt brukt når jeg skal følge/hente førsteklassingen min på skolen. Skolen ligger rett ved siden av oss så tungvindt og skal måtte bruke vogn for og følge fram og tilbake.

Ergobaby er veldig bra! Hadde en tradisjonell BabyBjørn, den brukte jeg ikke da den gnager på skuldrene. Ergobaby belaster hoftene. Ellers så brukte jeg mye mobywrapen, den var helt klart best, men er jo ikke like lettvint :)

Jeg har kjøpt Ergobaby 360, som er den eneste bæreselen på markedet der barnet kan sitte framovervendt ergonomisk (med hoftene riktig) :) Den er dyr, men kan brukes i flere år og til flere barn :) Kjøpte spedbarnsinnlegget til 199 kr i tillegg (så totalprisen ble vel 1500kr), da kan den brukes fra dag 1. Synes egentlig ikke det er så mye penger når man tenker på hvor mye man bruker på vogn. Tror og håper bæreselen vil bli brukt vel så mye som vogna for vår del :D

Leste også at i land der barna tradisjonelt bæres mye har de omtrent ikke kolikk, så med tanke på at både jeg og mannen var kolikkbarn skal vi i allefall prøve å hindre og evt. behandle kolikk med bæring :) Grunnen er visst reflux, samme som ved halsbrann: når man ligger blir der verre..

Vi har ikke kjøpt enda, men her blir det garantert en Ergobaby. Kjenner mange som er superfornøyde med disse, de er lette å ta av og på alene, kan justeres på mange måter, babyen sitter godt, og ikke minst så er de like gode å bære for både meg og mannen. Spørsmålet vårt er om det blir Ergobaby 360 (som jeg ønsker), eller en av de eldre modellene som er litt billigere. Vi kommer også ikke til å kjøpe denne før småen er litt større (2-3 måneder), jeg har et Moby bæresjal som skal brukes før den tid, hvis han lar seg bli båret :p
Søstera mi hadde Baby Bjørn, og slet veldig med ryggen når hun bar denne, da hun ikke hadde "rett" kroppsfasong for den. Siden vi er ganske likt bygd, våger jeg heller ikke gå for den.
Du kan få ergobaby original til rundt 700kr i enkelte nettbutikker inkl. Spedbarnsinnlegget, mens 360 koster 1200 uten spedbarnsinnlegget, så den originale er mye billigere.. Valgte likevel 360 fordi barnet da kan sitte framovervendt også (det kan de ikke i de andre ergobaby-bæreselene), og hvis man skal bruke den mye og i lang tid er der jo ikke mye penger i forhold til hva man bruker på vogn for eksempel :) -tenkte jeg da ;)

Vi får ergobaby 360 av svigermor- kjempeheldige :-) Som andre nevner her så valgte vi den fordi den kan brukes alle veier, og har kommet best ut i tester hos både mor, far og fysioterapeuter. Ser for meg at det er fint å kunne ha babyen fremovervent når han begynner å skulle følge med på alt som skjer i verden. Også er det litt greiere på tur med enn sånn enn den store vogna vår, som helst egner seg til pent bruk ;-))

Har veldig lyst på ergobaby. Men har ikke kjøpt enda. Tenkte jeg skulle prøve først. Har mye skulder og rygg vondt. Har vel mest lyst på 360. Kanskje jeg skal ønske meg det til jul.

Vi har ergobaby! :) Er veldig fornøyd med den i grunnen, har ikke så mye å sammenligne med. Hadde babybjørn til han når han var helt liten, og det var veldig enkelt å greit å stappe han oppi der når vi skulle følge storebror til bhg. Men så hørte jeg at de visst ikke var noe bra, og etterhvert som han ble tyngre så kjøpte vi ergobaby.

Nå lager jo jeg tydeligvis store barn, og de blir fort enda større :p så er ikke mye jeg har båret på han i ergobabyen, for jeg har problemer med ryggen fra før. Så er mest mannen som har brukt selen, og han er en stor mann! Og det har vært null problem, selen kan justeres såpass at den sitter veldig bra på han også :)

Jeg bruker ikke bæresele - bare sjal. Selv om ergobaby er "godkjent", og kommer best ut av bæreselene, så er likevel sjal mange ganger bedre, både for babyen og den som bærer. Tror ikke jeg ville puttet min nyfødte oppi noen som helst bæresele, uansett hva testene sier. Og det er faktisk ikke så mye styr med sjal når man blir vant til å binde det på seg.

Jeg leste testen som reklamerte med at fysioterapeuter "anbefalte" ergobaby, men det var jo faktisk ikke det fysioterapeuten sa... Jeg har jobbet sammen med henne, og vet hva hun står for... Hun sa bare at ergobaby kom bedre ut enn de andre selene, men at sjal var mye mer å foretrekke.

Men for all del! Tror ikke det er skadelig å bære i bæreselen ut og inn av barnehagen eller ut og inn av fly f.eks. Ser at det kan være veldig praktisk:-) Og det blir jo neppe annerledes enn å bære babyen i oppreist stilling inntil kroppen. Men tror ikke jeg ville brukt sele en hel bytur/fjelltur på flere timer, i hvertfall ikke før barnet er noen mnd gammelt.

Har ergobaby sin ikke den 360 da jeg fikk vår på tilbud, tenker jeg prøver den ut og oppdaterer til 360 hvis jeg ser behovet melder seg;)

Jeg har en babybjørn fra 2008.
Men jeg er livredd for å bære. Sikker på jeg skal snuble å ramle på stakkaren.

Jeg sverger til sjal.. Har brukt både ergo baby og babybjørn, og ingenting kan sammenlignes med bæresjal.. Verdt å prøve;) ikke er det vanskelig ig knyte eller

Har et bæresjal, caboo close carrier eller noe sånt. Er sånn med ringer, så en slipper å knyte selv. Den er ihvertfall veldig god, så kommer til å bruke den de første månedene ihvertfall. Gjorde det med guttungen. Skal egentlig kunne bruke den lenge, men jeg fikk det ikke helt til når guttungen ble større. Men får prøve igjen nå. Er sikkert noen videoer å finne :)

Jeg er også veldig fornøyd med ergobaby :) babybjørn har vel også kommet med en ny som skal være bra, men den "gamle" er ikke bra for verken babyen eller den som bærer

Er jo så mange bare av den ergobaby ser jeg at d blir jo vanskelig..Skiller jo en del i priser på dem også har jeg sett i dag..Er dem like gode alle sammen tro?

Kjøpte caboo close i dag, sånn ferdig knytt sjal. Tenkte jeg skulle bruke det de første månedene. Kan amme oppi det og greier, ungen kan ligge på tvers oppi der. Også er den av myyyk organisk bomull. I tillegg kan man ha det under klærne så man får hudkontakt. Hadde kolikkbaby sist og er forberedt på å få det igjen.. Vi har i tillegg Stokke og ergo. Fikk ikke ungen til å sitte i de før hun var 5 mndr. Angrer på at ikke jeg kjøpte caboo sist..

Har et bæresjal, caboo close carrier eller noe sånt. Er sånn med ringer, så en slipper å knyte selv. Den er ihvertfall veldig god, så kommer til å bruke den de første månedene ihvertfall. Gjorde det med guttungen. Skal egentlig kunne bruke den lenge, men jeg fikk det ikke helt til når guttungen ble større. Men får prøve igjen nå. Er sikkert noen videoer å finne :)
Jeg prøvde ettåringen min oppi nå, det gikk helt fint:) men nå vil hun helst gå selv:p

Back
Topp