Trenger svar :)

MammanOgPappan

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Hva Synst dere om å reisa til syden nå?
Mamma skal spandere på meg og typen å
de kåme sikkar til å bli den siste syden
turen på oss på leeeeenge[:'(][:D]

Ikke sikkert du får lov til å fly.. Sjekk retningslinjene for gravide med flyselskapet dere skal bruke da sånn at du kommer deg både frem og tilbake. [;)]

Ellers, så må du jo være veldig forsiktig med mat og drikke der nede. Hvis flyselskapet vil ha deg med, så er det vel bare godt med en sydentur. Personlig hadde jeg ikke gjort det så sent i sv.skapet, men det må du jo føle på selv.

som sicily sier er det ikke sikkert du får lov av selskapet..
og selv ville jeg ike gjort det..!
kjenner ei som reiste til syden og hu fødte der nede..
det høres jo ikke spesielt artig ut [&:]

hadde nok ikke gjort det vist det var meg ... og det er forskjellige retningslinjer for hvilken uke du ikke lengre får lov å fly...
Men visst du føler for å ta sjansen så gjør du det, du kan jo høre med jordmor :)

Er 31+4 i dag så eg skal hørre med
jordmor :)

jeg tror ikke at jeg hadde reist pga fly kan sette igang fødselen :s

Hadde ikke flydd så sent i svangerskapet. Husk at du er 1-2 uker lengre på vei når du skal hjem og.

Spar heller den turen MED babyen til høsten eller noe[;)]

Jeg ville heller ikke ha reist så sent,man vet ikke hva som skjer.

ORIGINAL: brownie*

jeg hadde heller ikke reist så sent i sv.skapet..Ha heller turen til gode til høsten/vinteren med babyen, sikkert mye koseligere enn å reise ned i den varmen nå[:)]

sign

jeg hadde heller ikke reist så sent i sv.skapet..Ha heller turen til gode til høsten/vinteren med babyen, sikkert mye koseligere enn å reise ned i den varmen nå[:)]

helt enig

hm.. sjekk med flyselskapet hva grensen deres er, vet at med SAS er den 36 uker. Skulle selv egentlig ha reist til england i uke 33 med klassen, men jeg fant ut at jeg ikke orker, blir jo masse gåing.
Men en tur til syden? vet ikke om jeg hadde sagt nei takk til det.. [8D] Men har jo også noe å si hvor mange timer dere må fly, det er en grense der også..

Jeg personlig hadde ikke reist, men snakk med jordmoren din å hør hva hun anbefaler [:)]

signerer[:)]

Jeg hadde heller ikke reist så sent i sv.skapet. Selv om det hadde vært utrolig deilig! [:)]

Var ute å fløy når jeg var i uke 30+ (tok 3,5 time en vei) og det var ikke noe særlig godt med tanke på trang plass for bein og mage.... Måtte også ha med meg bekreftelse fra lege eller JM at jeg kunne fly...

Personlig hadde jeg heller ikke giddet å valse rundt i bikini aku nå - jeg ser ut som en stranda hval! [&:][&:]

Hadde heller ventet til høsten og tatt en kosetur sammen m babyen  - det skal vi [:)]

ORIGINAL: Sicily

Ikke sikkert du får lov til å fly.. Sjekk retningslinjene for gravide med flyselskapet dere skal bruke da sånn at du kommer deg både frem og tilbake. [;)]

Ellers, så må du jo være veldig forsiktig med mat og drikke der nede. Hvis flyselskapet vil ha deg med, så er det vel bare godt med en sydentur. Personlig hadde jeg ikke gjort det så sent i sv.skapet, men det må du jo føle på selv.

sign

Synes det høres fint ut jeg[:)]
Du kan jo ikke regne med at noe skal skje nå, så lenge du har vært forhåldsvis frisk og fin til nå.
Dessuten, med reiseforsikring osv så får du jo hjelp om det skulle skje noe, mens du er borte[;)]
Jeg og mamma og søstern min skulle egentlig dra på tur til Frankrike da det var 1,5mnd til søstern min sin termin, men ble ikke noe av, skjedde så mye da[8D]
Med norwegian kan man ihvertfall fly inntil det er en mnd igjen[:D]

Så lenge du får lov av flyselskapet å fly er det jo sikkert greit, men jeg ville ikke gjort det nå fordi jeg hadde fått så mye vondt. Lang flytur med trang plass og bekkenløsning er ikke noe gøy, dessuten blir jeg innmari hoven i beina når jeg flyr og det samme når det er veldig varmt, og det er sikkert ikke noe særlig når man har noen ekstra kilo å dra på. Men det er jo sånn jeg føler det med min helsetilstand, du er kanskje sprek og rask og da er det jo deilig med en sydentur [;)]

Jordmor sa hu forsto ikkje probleme
med å reise..måtte bare kåma ner og
ta blodprøve og sånt :)

ORIGINAL: MammanogPappan

Hva Synst dere om å reisa til syden nå?
Mamma skal spandere på meg og typen å
de kåme sikkar til å bli den siste syden
turen på oss på leeeeenge[:'(][:D]

Jeg synes ikke du skal reise så sent i svangersakpet!! Da risikerer du at du ikke kommer hjem. Jeg bodde i Tyrkia under forrigesvangerskap og vi skulle ta fly til norge i uke 34 i forbindelse med fødsel. Jeg hadde lege erklæring på at alt var i orden og at jeg kunne fly og reglene sa inntil 4 uker før fødsel i forhold til flyreglene til det flyet. Ved innsjekking kom jeg nesten ikke med. Det vaar opp til crewet på den flygningen om de tok meg med eller ikke og det var ei der som ikke ville. Etter myyyyye om og men så fikk jeg til slutt være med. Så den risikoen der hadde jeg ikke tatt en gang til.

Jeg ville ikke ha reist.
Virker som det er en krampetak-tur, kontra det som det egentlig kansje er ment som en kjærestetur..
Synes det er altfor sent til en slik tur, og hvem sier at du må til syden for å slappe av å ha kjæresteferie?? Det finnes da nydelige steder her i Norge man kan besøke, selv på vinterstid! Her er du vertfall sikker på maten og om det skulle skje noe kan du gjøre deg forstått og få skikkelig helsehjelp uansett hvor i landet du er.

Har bare hørt negative ting om det å være "stortykk" på sommerstid, alt blir så mye tyngre, og så reagerer de annerledes og mer negativt på varmen..
har ikke erfaring fra det selv.

Back
Topp