Trenger sol tips

Bobbla

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Hvor lenge/kort lar dere barna være ute i sola i strekk?
Hvordan solkrem? Solkrem er vel solkrem?
Noe annet jeg trenger å tenke på?

Hun på 10 mnd prøver jeg å unngå å utsette for direkte sol. Er vi ute holder vi oss i skyggen når hun er våken, og tar flere pauser innendørs de dagene hvor sola steker som mest. Jeg bruker ikke solkrem på henne, men bruker alltid solhatt med bred brem (som hun tar av og jeg tar på og hun tar av og jeg tar på og hun tar av og jeg tar på....). De små har veldig sart hud og selv om det blir endel "styr" denne sommeren så tar jeg akkurat det med soleksponering på alvor.

Solkrem er vel ikke solkrem sånn helt bokstavelig. Det er gjort noen tester på hvilke som inneholder ditt og datt blant annet, uten at jeg husker det i farten (det finner du sikkert hvis du googler). På fireåringen bruker vi solkrem med høy faktor merket "for barn". Har brukt litt forskjellige merker.

Fireåringen setter vi forøvrig også solhatt eller caps på, og hun får også noen pauser innendørs eller i skyggen midt på dagen. Men ikke like mange og like lange som for minste.

Hvor lenge/kort lar dere barna være ute i sola i strekk?
Hvordan solkrem? Solkrem er vel solkrem?
Noe annet jeg trenger å tenke på?

De skal vel egentlig ikke i direkte sollys, men alt med måte. Har alltid solhatt og parasoll/skygge i vognen. Også sover hun som regel når solen er sterkest, selvfølgelig i skyggen :-)

Tenker å bruke solhatt og Uv drakt på stranden, med solkrem fra apoteket (uten hormoner) i ansikt og det som ikke dekkes. Ha Uv telt osv.

Sol får de jo på seg, men kommer ikke til å sette henne ute midt på dagen i den sterkeste solen. :-)

Vi bruker La roche 50+. Veldig god solkrem. Har ei på 8 år som kun tåler denne solkremen, ingen andre jeg har prøvd. Har derfor konkludert med at den er god :-) vi er ute i solen, men har skyggen på vogna på, hvertfall midt på dagen. Er i direkte sol på ettermiddagen.

Her har vi vært på Mallorca i 2 uker. La roche 50+ (best i test og anbefalt av HS), UVdrakt og solhatt. Jeg har aldri vært så bleik etter en sydentur før[emoji23][emoji23] Vi har vært mest i skyggen, har vi gått tur ha hun sittet i bj city mini gt med verdens beste kalesje, UVdrakt og hatt i bassenget. Ikke solbrent eller noe[emoji4]

Back
Topp