Trenger sminke tips!

Snuppeluppe

Gift med forumet
Hva slags farger kler jeg når jeg har blå øyne, mellomblondt hår og typisk "nordisk hud" (lys i huden)
Hva med pudder, noen eks på farge jeg kunne kledd der?

gå i parfymeri og be om hjelp der, er veldig vanskelig å finne rett pudder/foundation i rett farge uten at du prøver det på[:D]

ORIGINAL: Dollysmurfen

Ikke for mørk foundation. Sikkert den lyseste. Men som sakt over her, så må foundation og pudder helst prøves før man kjøper.

Øyenskygger: IKKE LILLA, SVART ELLER ANDRE MØRKE FARGER. Vil tro at du kanskje kler grønnfarger, blåfarger, lyse brunfarger og gylne bronsefarger.

Lepper: Alt fra knallrødt til lyserosa. Vanskelig å bedømme uten å se deg. [:)]

Hvorfor ikke ?

ORIGINAL: Snuppeluppe

Hva slags farger kler jeg når jeg har blå øyne, mellomblondt hår og typisk "nordisk hud" (lys i huden)
Hva med pudder, noen eks på farge jeg kunne kledd der?

Blå øyne - veldig fint med lysegrå toner i øyenskygge - fremhever blåfargen [:)]
Ut ifra fargene dine som du sier, vil jeg tror at nøytrale jordfarger er fint på deg [:)]

ORIGINAL: Dollysmurfen

Ikke for mørk foundation. Sikkert den lyseste. Men som sakt over her, så må foundation og pudder helst prøves før man kjøper.

Øyenskygger: IKKE LILLA, SVART ELLER ANDRE MØRKE FARGER.
Vil tro at du kanskje kler grønnfarger, blåfarger, lyse brunfarger og gylne bronsefarger.

Lepper: Alt fra knallrødt til lyserosa. Vanskelig å bedømme uten å se deg. [:)]

Svart og mørke farger kan hun jo FINT bruke.
Grønn og blå må du UNNGÅ når du har blå. Øynene "forsvinner" med de fargene.. Men brun fremhever f.eks [:)]

Takk for tips, snupper! [:D]

Lys hud med fregner
Her er de beste tipsene:
  • Veldig lys hud krever god beskyttelse, så bruk en krem med solfaktor.
  • Ikke prøv å dekke til fregnene, da kan de fort se grå ut.
  • Bruk gjerne en farget dagkrem.
  • Ikke bruk for mørk foundation, og prøv å matche hudtonenbest mulig.
  • Siden bryn og vipper ofte er veldig lyse, kan det være lurt å bruke en brun maskara for en mer naturlig look.
  • Bronse- og kobbertoner er lekkert til øyne og hud.
  • Oransje- og ferskenfarget rouge ser naturlig ut.
  • Grønn øyenskygge er kjempelekkert og gir en fin kontrast til rødt hår.
  • Skal du legge sotede øyne er bruntoner mykere enn svart.
FRA VENSTRE: Clinique Lash Power Mascara (kr 180), Korres Zea Mays Powder Blush i fargen Natural (kr 239), Dior Crayon Eyeliner i fargen Brown (kr 190), ELizabeth Arden Colour Intrigue Effects Lipstick (kr 200), Bobbi Brown Blush Brush (kr 400), Lnacôme Obre Absolue palette nt. F10 (kr 425), Estée Lauder Nutritionist Vita-Mineral Foundation (kr 375), Laura Mercier Flawless Skin Daily Face Shield SPF 40+ (kr 450). © Foto: Scott de Castro, produsenten
MØRK HUD: Sotede øyne ser fantastisk ut til mørk hud. © Foto: Stella
Mørk hud
Her er de beste tipsene:
  • Mørk hud er ofte fet, så bruk en oljefri eller mattende krem.
  • Mørk hud «stjeler» mye farge, og det er derfor lurt å velg makeup med sterke pigmenter.
  • Bruk en foundation med røde, gule eller oransje fargetoner. Rosatoner kan fort se grå ut.
  • Klare, rene og sterke farger er nydelig til denne hudtonen.
  • Solpudder gir fin glød.
  • Mørk hud har ofte fargeforskjeller i ansiktet – haken og pannen er gjerne mørkere.
  • Bruk én foundation til å jevne ut fargen i hele ansiktet, og en annen til de mørkere områdene.
  • Sats på sotede øyne, det ser fantastisk ut til mørk hud.
  • Fargeforskjeller på leppene er vanlig og kan duses ut med en lipliner før du legger leppestift eller gloss.
FRA VENSTRE: Mac Studio Fix Fluid Foundation (kr 235), The Body Shop Carbon Black Eye Defienr (kr 98), Lancôme Hypnôse Drama Mascara (kr 275), Ardell Fashion Lashes Glamour nr. 101 Demi (kr 99), Bobbi Brown Metallic Lip Colour i fargen Jewel Red (kr 210), Bobbi Brown Sultry Eye palette (kr 475), Bobbi Brown Pot Rouge for Lips and Cheeks i fargen Pink Truffle (kr 220). © Foto: Scott de Castro, produsenten
ASIATISK HUD: Rouge i fersken- eller rosatoner passer fint til gul hud. © Foto: Stella
Asiatisk hud
Her er de beste tipsene: FRA VENSTRE: YSL Easy Liner for Eyes (kr 255), Ardell Duralash Naturals punktvipper (kr 89), bare Minerals Flawless Definition Volumizing Mascara (kr 319), e.l.f. Mineral Eyeshadow i fargen Seductive (kr 33) Laura Mercier Secret Finish (kr 315), Makeup Mekka Blush i fargen Coral Sun (kr 179), The Body Shop Hi Shine Lip Treatment i fargen 03 Bronze beam (kr 149), Bobbi Brown Lumnious Moisturizing Foundation (kr 470). © Foto: produsenten
NORDISK HUD: Rosa eller ferskefarget rouge ser mest naturlig ut til nordisk hud. © Foto: Stella Nordisk hud Her er de beste tipsene: FRA VENSTRE: Estée Lauder Sumptuous Mascara Black (kr 200), Mac Square Foundation Brush nr. 191 (kr 330), L'Oréal Quad Pro i fargen 303 Beige Taupe (kr 144), Jane Iredale Sunbeam Quad Bronze (kr 498), Bobbi Brown Cream Cioncealer Kit (kr 295), e.l.f. Minty Lip Gloss i fargen Nashville (kr 39). © Foto: Scott de Castro, produsenten

JEG HAR SKREVET OM DET PÅ BLOGGEN,NEDERSTE LINKEN.[:)]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp