Trenger skjønnhetstips!

Prikketrusa

Elsker forumet
Ja jeg vil gjerne fremstå fra min beste side når vi gifter oss, og ikke bleik, småkvisete og halvdvask i kroppen som nå.
Treningsprogram og kostholdsråd  har jeg godt inne, men når det gjelder hud, hår og skjønnhet osv er jeg mere amatør.

Noen som har gode tips til selvbruningskrem eller bodylotion med selvbruning i som gjør at jeg kan bli litt brunere? Trenger ikke noe enorm effekt, det skal helst se litt naturlig ut også, tidlig på sommeren.
Så lurer jeg på om jeg skulle gått til hudpleier og fått noe dyprens av huden i ansiktet, men har hørt noen som har fått mega-kviseutbrudd etter behandling, så jeg tør ikke begi meg ut på det for nærme opp til bryllupsdatoen...
Hjelp meg her er dere snille! 

Selvbruning anbefaler jeg denne fra Apotek 1:
 Gir en fin og naturlig brunfarge uten skjolder :)

Huden din kan du skjemme bort med et par ansikstmasker i uka + peeling og en god olje eller krem med mye fukt :)
Innvister i en god øyekrem - gjør underverker her ihvertfall :)

Invester i MD FORMULATIONS hudpleieprodukter, litt kostbare, men kjøpt reisesettet, det varer no en god stund og koster sånn ca 600kr, huden blir fantastisk, eg sverger til de produktene, trenger nesten ikke å sminke meg med foundation etter en stund pga huden blir så jevn og fin med fin glød også. Kan virkelig anbefale..får kjøpt det på Blivakker.no f.eks

Vet ikke om jeg hadde tatt sjangsen på å ta selvbruning ,tilfelle du blir orange.Tro meg har gjort den feilen der et par ganger å da ser man bare ekkel og møkkete ut.og Noen selvbruninger lukter vondt..Bryllups dagen skal man jo være den peneste der,hadde heller investert i spraytan,selv om det er mye dyrere.Men pleier å være vellykket.eller begynne ta litt solarium.

Når det gjelder hår,hadde jeg begynt med å ta olje og eddik i håret.det er veldig bra for håret.eller hårkurer :) om du tar olje eller eddik i håret,ikke ta det i hodebunnen da blir det vanskeligere å skylle det ut.Å ta det kanskje en time eller to før du dusjer.og lengre også.da får du nok et veldig fint hår til slutt :)

og et tips til å ikke få kviser,uren hud.IKKE ta på huden/ansiktet med fingrene/fingertuppene,brukt utsiden av hånden om du må klø deg eller hva du skal

ta skjær opp noen agurk ringer før du skal sove ,å ligg med de en stund over øyene.så får du ikke så poser underøyene heller.
og aloe vera funker alltid mot alt,bruker mye av det :)hihi

håper ikke at det var for mye,og kanskje unødvendige tips.men ville bare hjelpe :):)

Takk for tips! Skal teste ut litt forskjellig her, men jeg tar gjerne imot flere!
Var hos en hudpleier i dag og bestilte time for å få rens av huden i ansiktet. IKKE dyprens, da mente hun jeg ville være på mitt mest kvisebefengte om en måned. 

Invester i et godt hudepleiesett. For å virkelig unngå kviser, unngå for mye varme og friksjon. Typiske kilder til bakterier som igjen kan gi flere kviser er hender, fingre, telefonen (!) og hår. Tar du deg mye i håret og så i ansiktet kan du utvikle kviser, og putetrekket du sover på blir også en bombe etter kort tid.. Legg et rent håndkle på hodeputa hver kveld og jeg lover at du vil se resultater. Det er også viktig å unngå produkter med mineraloljer som kan tette porene. Parafin er et eksempel på mineralolje. Står som paraffinum liquidum på innholdsfortegnelsen. Det er også viktig å huske på at man ikke alltid har fet hud selv om man har kviser. For tørr hud får også lett kviser, og å bruke acneprodukter og produkter for fet hud vil da bare tørke ut huden mer og gjøre problemet verre. Selv har jeg kombinasjonshud med tørr overhud, og bruker derfor acneprodukter til rens og produkter for tørr hud til fukt. Gode produkter og rutiner vil som regel gi deg bedring på en ukes tid. 

Å bruke selvbruningsprodukter går som regel fint, men ville nok satset på en body lotion med lett og gradvis effekt for ikke å bli oransje. Husk at det er viktig at huden er glattpeelet så du ikke får skjolder. 

Når det gjelder håret, unngå sjampo med silikon og sulfat og invester i en skikkelig hårkur som passer håret ditt og unngå hårføning, slettetang osv.. 

hønepønemor skrev:
Invester i MD FORMULATIONS hudpleieprodukter, litt kostbare, men kjøpt reisesettet, det varer no en god stund og koster sånn ca 600kr, huden blir fantastisk, eg sverger til de produktene, trenger nesten ikke å sminke meg med foundation etter en stund pga huden blir så jevn og fin med fin glød også. Kan virkelig anbefale..får kjøpt det på Blivakker.no f.eks

Enig! Har gjort underverker for meg fra dag 1! Og det jeg merket best allerede etter første gang jeg brukte det, var at huden ble så jevn og fin og glatt. Pleide å være litt rød i kinnene og rundt gamle kviser/kvise arr, men dette dempet seg kraftig! Kjempefornøyd. Jeg bruker MD formulations facial cleanser, face& body scrub og en ansiktsmaske fra samme merke som heter Vit a plus clearing complex masque som er for uren hud! Det funker virkelig! :) Og den skrubben burde ALLE ha liggende. Aldri vært borti en bedre skrubb før, og jeg har vært på jakt etter gode skrubber i år og dag.. babyhud, hello! 

ååh, godt å få ut min kjærlighet for MD formulations :)

Kan også nevne at du får dem billig her: http://www.beautybay.com/skincare/mdformulations/

Bestiller du i flere omganger, så slipper du toll osv, fordi mye av det koster under 200kr per stykk. (men det varierer også.. noen ganger stiger det med noen kroner, andre ganger synker det med noen kroner, så hender det bikker over 200lappen, kommer også an på hva du skal ha, selvfølgelig)

Er du redd for toll, selger de også MD formulations her: http://www.britique.com/brands/Md-formulations.html

Litt dyrere vel og merke, men gratis frakt, og de refunderer toll/moms om du må betale det :)

Back
Topp