Trenger sårt råd!!!

milla1983

Flørter med forumet
Har akkurat begynt med grøt,da jeg har så lite melk om kvelden. Gir bare smaksprøve,men han får så vondt i magen av det.

Prøvde en dag litt mais grøt,da fikk han vondt (kan heller ikke bruke det da jeg ikke har nok melk til den grøten.

Så har jeg prøvd havregrøt i dag og han sovnet ikke på mange timer og helt stiv i kroppen,så det fikk han også vondt av.

Eneste jeg vet fra før av er at han får vondt i magen når jeg har drikket melk selv!

Hs anbefalte meg å begynne heller m grøt enn morsmelkerstatning når jeg ammer. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre....vil ikke legge han sulten til sengs...

Jeg har gitt grøt på dagtid m amming først også.

Håper noen har råd til meg?

gjer du han sviskemos eller sviskejuice? hjelper mot magknip.. jeg må ge Daniel det etter grøt ellers så bærsjar han ikke på flere dager, sover oroligt å kan våkne av att hanhyler sån av sitt magknip stakkarn.

Han er 4mnd og 2uker.. Er det ikke best å begynne med grøt? Virker så tidlig å begynne med middag...kan jo høre med hs hva de sier om det:0)

Kansje du skulle gå til legen å få han testa om han er allergisk, f.eks. søliaki eller har intoleranse mot melk?

Sjekker de allergi på de så tidlig? Får ikke deres unger vondt i magen når dere begynner med grøt? Er bare usikker om han må vende seg til grøt og ha litt vondt i magen eller ikke!! Jeg har kuttet ut selv å drikke melk og spise fløtegratinerte poter osv da han reager på det. Men jeg spiser jo sjokolade og mat med litt melk i,og det går fint. Bare melk i mengde som går galt.

datteren min hadde intoleranse mot melk..og hun ble testa lenge før hu var året..
men nå er det 10 år siden..vet jo ikke hvordan reglene er idag på det der..
men hvertfall værdt å høre om legen kan finne ut om lillegutt kan slite med melk og eller gluten..
Eller få tips på hs til mat uten gluten eller melk og teste det ut selv, og se om han blir bedre, for så å
si fra til legen om det..

Hei igjen.Nettet hengte seg opp i går så fikk ikke svart. Skal sjekke ut litt lengre o kanskje prøve å drikke et glass melk igjen,er en stund siden jeg har turd....

Blir litt lett sjokka,når jeg ser hva de andre guttebabyene her veier i forhold til matheo. var på hs for 2 dager siden og han veier kun 6500 nå. Har hatt dårlig m melk den siste uka pga flytting og stress og sånn. Men nå har det blitt mye bedre igjen,har masse melk på dag tid,bare dårligere på kvelden. Derfor må jeg prøve ut noe tillegg.

ORIGINAL: milla1983

Hei igjen.Nettet hengte seg opp i går så fikk ikke svart. Skal sjekke ut litt lengre o kanskje prøve å drikke et glass melk igjen,er en stund siden jeg har turd....

Blir litt lett sjokka,når jeg ser hva de andre guttebabyene her veier i forhold til matheo. var på hs for 2 dager siden og han veier kun 6500 nå. Har hatt dårlig m melk den siste uka pga flytting og stress og sånn. Men nå har det blitt mye bedre igjen,har masse melk på dag tid,bare dårligere på kvelden. Derfor må jeg prøve ut noe tillegg.

Adrian er 5måneder og veier 6540.. er ikke så mye, men han følger sin egen kurve..
men jeg signerer de andre i at det kan være verdt å sjekke for melkeallergi.. Ville tatt meg en tur til fastlegen[;)] men prøv litt grønnsakspure, Adrian elsker gulrot og pastinakk fra nestle.. hehe.. [:)]

Har du prøvd risgrøten? Den skal bare blandes med vann. Men mini her likte den ikke så det var tilbake til havregrøten for vår del. Eller prøv middagsglass.

Anbefaler deg virkelig å kjøpe "Sinlac" grøten. De har den ihvertfall på Rema. Malin reagerer veldig på melk, men den grøten går bra!!!

Han har flatet ut på vekta...gutter veier vel oftere litt mer enn jenter også. Har mindre melk om kvelden ja,Han har ikke økedøgn men økeuke[&o] Men det har hjelpet på melka,så han blir god og mett på dagtid....derfor vil jeg også at han skal være mett på kvelden med noe tillegg.

Back
Topp