trenger sårt noen tips (nav/AAP)

Wenche_tutla

Elsker forumet
jeg har søkt om aap hos nav pga rygg problemer som har vart i perioder i bort i mot 3 år , jeg har hevrt i MR der fant d noe men dette ble da betegnet som symptomdiagnose. d de fant var i ryggen jeg ble overrasket fordi d ikke er der jeg har hatt mitt hoved problem men i sete muskelen noe som fyso har hvert enig i.

jeg har slitt så mye at jeg ikke har orket tanken på jobb fordi med min kompetanse har jeg ikke mulighet for å finne en jobb som passer til min helse tilstand

jeg har valgt å ta voksen opplæring generell studie kompetanse siden jeg ikke har hatt noe mer fornuftig gjøre.

jeg har også fått en lyn tilbud om en jobb som er 4 timer 3 dager i uken i barnehgae men har hevrt der 2 dager allerede og dette sliter på ryggen selv om jeg ikke har bært mer en 4 barn mer en å løft de oppi vogna for hvilen.

jeg villle prate med nav om denne jobben for i fra før av får vi støtte for Barnehagen pga lav inntekt men med denne ny jobben så mister jeg nok den gode, d som jeg lurte på var om nav ville kunne evt dekke BH mens jeg prøvde og jobbe slik at jeg ikke trenger å jobbe helsa mi forderva ihjel for å sitte igjen med 1 tusen i mnd resten går jo til barnehagen.

da jeg prata med nav sa hun at jeg hadde fått avslag på søknaden pga legen sa at dette var symptomdiagnose. men hva ska jeg gjør da liksom ?
jeg er for dårlig til og kunne jobbe 4x2 dager tar jo knekken på meg
jeg er for frisk til støtte
og legen har ikke gitt meg noe behandlings tilbud annet en fyso , men fyso viste meg kun ting som jeg gjør på trenign senteret og i basseng så hun sa at d ikke var noe poeng å stresse til hennes timer.

pga økonomien har jeg stengt trenings avtalen, går ikke til fyso bader en gang i mellom men ikke nok, men d koster mer en vi har også.

jeg for står ikke hva jeg skal gjør er jo ikke noe interesse fra noen, d er jævlig å ha en plage >/lidelse ingen andre ser . blir så frustrert og lei [&:]

noen som har erfaring om hva en kan gjør, hva en har rett på ?

vet bare at jeg går på AAP, først så ville nav betale for trening på treningsstudie så gikk det ca 1mnd så trakk de dette tilbudet, vet ikke om det kom av at de fikk papirer fra 3 leger som mente jeg ikke hadde noe i jobb å gjøre med den smerte problematiken jeg har med nakken.
Så nå går jeg til fysio 2-3 ganger i uka og ska til navlegen i mars april,

problemet mitt er at jeg tror ikke legen forstår hvor vondt jeg faktik har d hukser han spørte rundt jul om jeg tok smerte stillende og da svarte jeg ja jeg tar 8-10 ibux + 3 voltaren men smerte går ikke bort så endten har jeg en smerte som de ikke virker på ellers ås har jeg ganske mye smerte 1 av 2.
jeg er også i mot medisiner så for meg er d usannsynlig mye med så mye ibux og d tar jeg kun nå jeg føler at mine plager går ut over familien ( blir agressiv som i higgig og utålmodig)

han minimerte d probleme og mente at jeg burde ta paracet, d har jeg prøvd og d virker ikke .

føler at legen og nav ser på meg som en narrer lite trivelig hvertfall når jeg sitter med plager jeg ikke får hjelp for.

så tydligvis får ikke nav korrekt info ..eller full info alt etter som kanskje jeg bør møte legen engagn til eller treffe en ny lege for ny vudering.

Back
Topp