Trenger råd

Its93

Forelsket i forumet
Oktobergull 2022
Nå kommer eg til å føle meg dum etterpå er jeg redd for det er sikker veldig åpenlyst det jeg spør om, men.
Når jeg er i mye aktivitet, som mye gåing på jobb så begynner det å verke en del i nedre del i magen. Når jeg da er hjemme er jeg redd for å gjøre for mye da jeg ikke ønsker p ha denne smerten.
Gjør ikke noe tungt arbeid med tinge løft da jeg har fått bort dette, men blir noen tusen skritt på jobb og noe rask gange da vi ofte må være litt raske.
Så mitt spørsmål er, er dette normale smerter eller bør jeg uroe meg?

Forøvrig skal jeg ha telefonmøte med sjefen i dag for p finne ut hvordan jeg best mulig kan få til p jobbe da jeg ønsker det på det sterkeste å være til stede. Om dette ikke gå gjennom så skal jeg kontakte legen. For er kun når jeg er på jobb smertene blir så intense. Kan kjenne det litt hjemme, men har mer sjans å sette meg ned når jeg kjenner det begynner.
 
Høres ut som det kan være kynnere og da sier kroppen i fra at du bør roe ned
 
Høres ut som det kan være kynnere og da sier kroppen i fra at du bør roe ned
Snakka nettopp me sjefen og hun kunne ikke tilrettelegge for da ble det urettferdig for de andre på jobb.. så da blir det en telefon til legen i morgen
 
Sa virkelig lederen din det?? Din leder plikter å tilrettelegge for deg nå når du er gravid.
Ja hun sa virkelig det. De hadde ikke noe de kunne tilrettelegge med foreksempel å bytte til andre avdelinger oppgaver da det ikke var ledige vakter. Å om jeg får mindre p gjøre på avdelingen jeg er så blir det urettferdig for de jeg jobber med.
Heldigvis har jeg en fantastisk fastlege som allerede er irritert på lederen min pga dette så blir morsomt å gå å si dette til han. For han skrev spesifikt i melding til min leder at jeg skulle ha sjans til å sette meg ned når jeg begynte å kjenne noe. Samt ikke ta noen av de tunge. Fikk kun det siste for det var urettferdig om jeg fikk sitte p de andre sprang.
 
Ja hun sa virkelig det. De hadde ikke noe de kunne tilrettelegge med foreksempel å bytte til andre avdelinger oppgaver da det ikke var ledige vakter. Å om jeg får mindre p gjøre på avdelingen jeg er så blir det urettferdig for de jeg jobber med.
Heldigvis har jeg en fantastisk fastlege som allerede er irritert på lederen min pga dette så blir morsomt å gå å si dette til han. For han skrev spesifikt i melding til min leder at jeg skulle ha sjans til å sette meg ned når jeg begynte å kjenne noe. Samt ikke ta noen av de tunge. Fikk kun det siste for det var urettferdig om jeg fikk sitte p de andre sprang.
Det er jo utrolig....
 
Ta vare på deg selv. Fastlegen din virker som en bra støtte for deg nå. Du må ikke ha dårlig samvittighet overfor jobben. Det viktigste nå er din helse og at babyen har det bra. Masse lykke til!!
 
Ta vare på deg selv. Fastlegen din virker som en bra støtte for deg nå. Du må ikke ha dårlig samvittighet overfor jobben. Det viktigste nå er din helse og at babyen har det bra. Masse lykke til!!
He ikkje dårlig samvittighet for jobben e irritert. For eg vil jobbe å kan jobbe med noe mer tilrettelegging enn jeg har nå, men sjefen mener på jeg ikke kan det for det blir urettferdig så da er det bedre jeg er hjemme å stirre på en vegg.
 
He ikkje dårlig samvittighet for jobben e irritert. For eg vil jobbe å kan jobbe med noe mer tilrettelegging enn jeg har nå, men sjefen mener på jeg ikke kan det for det blir urettferdig så da er det bedre jeg er hjemme å stirre på en vegg.
Det skjønner jeg godt. Utrolig synd at sjefen din ikke ser det positive i din iver etter å faktisk jobbe til du går ut i permisjon. Er det noen andre du kan kontakte angående dette? Fagforbundet, f.eks?
 
Det skjønner jeg godt. Utrolig synd at sjefen din ikke ser det positive i din iver etter å faktisk jobbe til du går ut i permisjon. Er det noen andre du kan kontakte angående dette? Fagforbundet, f.eks?
Tenker jeg ringer legen i morgen. Er ikke forstå gang dette skjer. I utgangspunktet ønsket ikke hun p tilrettelegge i det hele. Men fikk til noe etter legen skrev en kvass melding. Så får jeg høre hva legen sier
 
Tenker jeg ringer legen i morgen. Er ikke forstå gang dette skjer. I utgangspunktet ønsket ikke hun p tilrettelegge i det hele. Men fikk til noe etter legen skrev en kvass melding. Så får jeg høre hva legen sier
Ønsker deg masse lykke til!:smiley-angelic003
 
Tenker jeg ringer legen i morgen. Er ikke forstå gang dette skjer. I utgangspunktet ønsket ikke hun p tilrettelegge i det hele. Men fikk til noe etter legen skrev en kvass melding. Så får jeg høre hva legen sier
Arbeidsplassen din skal ha en avtale med bedriftshelsetjeneste også,som bl.a følger opp gravide ved arbeidsplassen
 
Arbeidsplassen din skal ha en avtale med bedriftshelsetjeneste også,som bl.a følger opp gravide ved arbeidsplassen
Er du sikker på det? Har til nå ikke jobbet et eneste sted som tilbyr det. Her jeg jobber nå er det kun tilbud til de over 40 år.
 
Høres ut som sykemelding fra sjefen nesten er det beste. Men hvis det er kynnere som er problemet og arbeidsgiver nekter tilrettelegge er en søknad om svangerskapspenger fullt mulig :)
 
Er du sikker på det? Har til nå ikke jobbet et eneste sted som tilbyr det. Her jeg jobber nå er det kun tilbud til de over 40 år.

Det står iallfall i arbeidsmiljøloven, at: « 1)Arbeidsgiver plikter å knytte virksomheten til en bedriftshelsetjeneste godkjent av Arbeidstilsynet når risikoforholdene i virksomheten tilsier det. Vurderingen av om slik plikt foreligger skal foretas som ledd i gjennomføringen av det systematiske helse-, miljø- og sikkerhetsarbeidet.(2) Bedriftshelsetjenesten skal bistå arbeidsgiver, arbeidstakerne, arbeidsmiljøutvalg og verneombud med å skape sunne og trygge arbeidsforhold.»

Det virker som om trådstarter jobber innenfor helse og omsorg,som går innunder «bransjer som plikter å knytte seg til en bedriftshelsetjeneste».
 

Det står iallfall i arbeidsmiljøloven, at: « 1)Arbeidsgiver plikter å knytte virksomheten til en bedriftshelsetjeneste godkjent av Arbeidstilsynet når risikoforholdene i virksomheten tilsier det. Vurderingen av om slik plikt foreligger skal foretas som ledd i gjennomføringen av det systematiske helse-, miljø- og sikkerhetsarbeidet.(2) Bedriftshelsetjenesten skal bistå arbeidsgiver, arbeidstakerne, arbeidsmiljøutvalg og verneombud med å skape sunne og trygge arbeidsforhold.»

Det virker som om trådstarter jobber innenfor helse og omsorg,som går innunder «bransjer som plikter å knytte seg til en bedriftshelsetjeneste».
Det kan være, tolket deg først som at du mente alle hadde det, men skjønte omtrent i det jeg trykket send hva du mente :)
 
Lykke til. Oppdater oss gjerne:)
Legen var veldig enig med meg om at en 100% sykemelding var uaktuelt. Jeg har ikke smerter når jeg går hjemme og går og gjør mer, da jeg kan ta pauser.
Han sendte en avventende sykemelding for p legge press på arbeidsgiver. Så om de ikke tilrettelegger nå får de kjeft fra nav.
 
Last edited:

Det står iallfall i arbeidsmiljøloven, at: « 1)Arbeidsgiver plikter å knytte virksomheten til en bedriftshelsetjeneste godkjent av Arbeidstilsynet når risikoforholdene i virksomheten tilsier det. Vurderingen av om slik plikt foreligger skal foretas som ledd i gjennomføringen av det systematiske helse-, miljø- og sikkerhetsarbeidet.(2) Bedriftshelsetjenesten skal bistå arbeidsgiver, arbeidstakerne, arbeidsmiljøutvalg og verneombud med å skape sunne og trygge arbeidsforhold.»

Det virker som om trådstarter jobber innenfor helse og omsorg,som går innunder «bransjer som plikter å knytte seg til en bedriftshelsetjeneste».
Jeg jobber i helse ja. Å har bedrift helsetjeneste jeg kan forholde meg til, men problemet mitt er at jeg hjemme fungerer fint da jeg har mulighet å sette meg når jeg kjenner jeg trenger det. Den muligheten har jeg ikke uten at det går ut over pasientene.
Det at hun ikke vil gjøre slik at jeg faktisk kan være i jobb er at det koster mer penger for kommunen, men det vil hun ikke innrømme
 
Back
Topp