Trenger råd

Løvetanna

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Vet at flere av dere har barn rundt 1,5 år så spør her siden det ikke er så mye aktivitet på forum gruppa jeg er med i med førstemann.
Jenta mi våknet tidlig i dag med 40 i feber, har hatt feber hele dagen. På kveldinga så begynte hun å få fullt av røde småe prikker på hender og føtter. Hadde 39 i feber når hun skulle legge seg så vi ga henne paracet, sovnet fort.
Har dere noen anelse om hva det kan være? Lurer på om det er nødvendig å ta henne med til legen eller ikke.

Har hun ubehag i munn/svelg i tillegg? Det er en virussykdom som kan gi mye ubehag, noen er heldige og får ikke så mye ubehag. ☺

Nei, merker ikke noe ubehag i munn/svelg. Ser ikke noen blemmer osv.
Hun har forøvrig dårlig matlyst da, men det bruker hun å ha når hun er dårlig form.

Hvordan vil du si de rød prikkene er. Er det eksemlignende eller er det rød flekker i huden?

be398d733f98d40a79354a29e979c2a5

Hadde ikke bilde fra datteren min, men sånn startet det på meg

Kan det være 4. barnesykdom? Er prikkene veldig små og "tette", altså ikke så langt fra hverandre? Her har 1 -åringen hatt det, men da var det feber først i 3 dager før hun plutselig var full av små prikker, men da hovedsakelig på mage og rygg..

Hvis du googler 4,5,6 barnesykdommen så vil du få opp bilder av mange forskjellige typer utslett og forklaringer på hver enkelt av de.

Min hadde noen barnesykdommer ganske kjapt på hverandre fra han var 1,5 år. Alle med utslett..

Mi hadde det sist hun hadde høy feber. Ingen plager. Kom frem til at det mest sannsynlig var varmeutslett. Men hun hadde det på hele kroppen da. Lignet 4.barnesykdom som hun hadde før hun fylte året, forskjellen var vel at utslettet kom samtidig med feberen og ikke etterpå. Dersom hun ikke er plaget ville jeg ikke brydd meg så mye om prikkene ;)

Mi hadde det sist hun hadde høy feber. Ingen plager. Kom frem til at det mest sannsynlig var varmeutslett. Men hun hadde det på hele kroppen da. Lignet 4.barnesykdom som hun hadde før hun fylte året, forskjellen var vel at utslettet kom samtidig med feberen og ikke etterpå. Dersom hun ikke er plaget ville jeg ikke brydd meg så mye om prikkene ;)

Høres likt ut ja :) Hun virker ikke plaget, foruten at hun er slapp av feberen så klart.
Etter litt googling så tror jeg det kan være varmeutslett eller feberutslett som det står på noen nettsider :)

Takk for tilbakemeldinger alle sammen :)

Er mest redd for 5.barnesykdom som ikke er bra for meg heller som gravid. Men ser at det er andre utslett da :)

Høres likt ut ja :) Hun virker ikke plaget, foruten at hun er slapp av feberen så klart.
Etter litt googling så tror jeg det kan være varmeutslett eller feberutslett som det står på noen nettsider :)

Er mest redd for 5.barnesykdom som ikke er bra for meg heller som gravid. Men ser at det er andre utslett da :)
God bedring til henne da! :)

God bedring til lillemor! håper hun kommer seg fort ☺

Tusen takk :) i dag har hun peket mye inn i munnen sin og siklet en del så jeg tror det er flere tenner på vei. Hun bruker å få litt feber ved tannfrembrudd. :)

Håper det går bra med mini :) Når vår hadde 4. barnesykdom spurte jeg legen om det var farlig for gravide (for jeg hadde nettopp lest at den 5. var det ). Og da sa hun at 5. barnesykdom er forårsaket av parvovirus og det har de aller, aller fleste hatt som barn. Det hjelper jo litt da, men jeg tenker jo alltid verste fall, så jeg kommer nok til å bli hysterisk uansett hvis den 5. barnesykdommen kommer i hus :p

I dag har hun fått blemmer på tunga så det er sikkert hånd, fot, munnsykdom hun har. Helsestasjonen er stengt i dag og fikk ikke komme til legen. Men regner med at det er det siden hun har blemmer i munn. Har ingen blemmer på hender eller føtter.
Feberen har gått ned så hun er heldigvis ikke så plaget lenger, bare dårlig matlyst naturlig nok..

I dag har hun fått blemmer på tunga så det er sikkert hånd, fot, munnsykdom hun har. Helsestasjonen er stengt i dag og fikk ikke komme til legen. Men regner med at det er det siden hun har blemmer i munn. Har ingen blemmer på hender eller føtter.
Feberen har gått ned så hun er heldigvis ikke så plaget lenger, bare dårlig matlyst naturlig nok..
Høres veldig likt ut. Hvis det er det hun har, er det ingenting å gjøre noe med. Bare å vente til det går over, evt. Lindre kløe hvis hun har det. Prøv med noe kaldt å spise. Smoothieiseller lignende. Kaldt lindrer litt :) fortsatt god bedring!

Høres veldig likt ut. Hvis det er det hun har, er det ingenting å gjøre noe med. Bare å vente til det går over, evt. Lindre kløe hvis hun har det. Prøv med noe kaldt å spise. Smoothieiseller lignende. Kaldt lindrer litt :) fortsatt god bedring!

Takk for tips :) Is var selvfølgelig kjempegodt synes hun ;)

Et tips er å hive litt frukt og juice i blenderen og fryse i sånne isformer. Blir hakket mer næringsrikt og sunt enn vanlig is om det varer en stund. Her var det også beste medisin mot tannfrembrudd ;)

Back
Topp