Trenger råd

Håpefull_oktober

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Gutten min har fått en vane med å våkne hver 2. Time om natta. Jeg har da gitt han pupp, fordi da sovner han igjen med en gang. Han legger seg rundt 7 og vil starte dagen 4-5:-(

Han har lagt på seg mye den siste mnd, sikkert pga hyppig spising.. Klarer seg med 3-4 timer uten mat på dagtid. Så er redd det har blitt en dårlig vane.

Hva kan jeg gjøre for å skape en ny vane med mindre oppvåkninger, og kanskje sove litt lenger, jeg går snart på veggen, blir så trøtt...

Hvis det er som det var hos oss rundt 3mnd alder går det over av seg selv! Her hadde vi en liten uke der han plutselig skulle spise annenhver time på natt, men så gikk han tilbake til å sove 5-6timer i strekk mellom matingene.

Gutten min har fått en vane med å våkne hver 2. Time om natta. Jeg har da gitt han pupp, fordi da sovner han igjen med en gang. Han legger seg rundt 7 og vil starte dagen 4-5:-(

Han har lagt på seg mye den siste mnd, sikkert pga hyppig spising.. Klarer seg med 3-4 timer uten mat på dagtid. Så er redd det har blitt en dårlig vane.

Hva kan jeg gjøre for å skape en ny vane med mindre oppvåkninger, og kanskje sove litt lenger, jeg går snart på veggen, blir så trøtt...
Slik var min sønn også, jeg hadde han i sengen min og til slutt fant han frem til puppen selv, da han var rundt 4-5 mnd og fikk grøt til kveldsmat så sov han hele natta gjennom og våknet i 5-6 tiden og fikk pupp og vi kunne sove til 12 på dagen. :) så du må bare ha tålmodighet kjære deg, det er så verdt det vært eneste sekund. Skjønner at du blir sliten, skal ikke være lett.

Hvis det er som det var hos oss rundt 3mnd alder går det over av seg selv! Her hadde vi en liten uke der han plutselig skulle spise annenhver time på natt, men så gikk han tilbake til å sove 5-6timer i strekk mellom matingene.
Akkurat samme erfaring her, det bare gikk seg til..

Men tipper at det vil bli lettere når man kan introdusere litt fast føde, ja

Ville gitt mat oftere på dagtid,så kan han heller ta lengre økter ute,at nattestid. Har du forsøkt det?

Slik er det her og slik har det vært med alle tre. Trøsten er mager, varer bare i noen Mnd til :D

Back
Topp