Trenger råd

~Kathrine~

Forumet er livet
Heisann!

Jeg skal nå flytte hjem til Tromsø, hele 5 mnd før tiden.

Årsaken: Muggsopp i tre rom i leiligheten jeg leier.
              Å dette visste de jeg leier hos om FØR jeg flyttet inn,
              å de visste at min sønn er Astmatiker.

Når jeg kom hjem fra juleferie, stinket det her å veggene var svart.
Sånn oppdaget jeg det, å tok det opp med dem. Å de innrømte at de visste det.
Da var det bare en ting å gjøre, flytte ut fortere en fy!
Å da mente jeg at jeg IKKE skulle betale full husleie i den siste perioden.
Noe de var uenig i, og jeg "måtte" gi meg å betalet fullt.

Nå flytter jeg ut 10 dager før denne betalte perioden går ut,
å de mener jeg IKKE kan kreve tilbakebetaling av det jeg allerde har betalt.
Skal jeg virkelig betale for dette mugghållet etter at jeg er flyttet... [:@]

Alt dette har medført STORE kostnader for meg, å sønnen min må skifte skole midt i skoleåret....grrr!

Mener dere at dette er rett av dem?

Mange jeg snakker med at jeg brude gå til sak mot dem.

Trenger råd her!

Fortvilt Kathrine

Jeg ville kontaktet en advokat om jeg var deg - han vet mer om hvilke rettigheter du har som leietaker. Personlig synes jeg at det høres ut som om husverten din har gjort noe ulovlig, og jeg synes at du burde få alle pengene dine tilbake, men jeg vet ikke hva loven sier om sånt...

Hei..
Jeg synes dette ikke høres helt riktig ut...sjekk denne linken..
http://www.lbf.no/include/default_template.asp?PageElement=3&Table=Article&Key=2678
Håper du får den opp...ligger på leierboerforeningen.
Det er absolutt ikke bra at dere bor der også at du har en med astma..(har en datter som har vært plaget med astma) utleier har ansvar for å utbedre skaden og det er også en grunn til lavere husleie...
Lykke til!   [;)]

Takk lenemor,
sitter å ser på den siden nå!

Mange mener det samme som deg, å jeg skal virkelig vurdere det.
hadde de vært med "behjelpelig" eller hva jeg skal si...så hadde
jeg ikke tenkt mer på det.
Men at de skal tyne penger ut av meg, selv etter dette.... FAN!

Kathrine

Sjekker denne siden åsså!

Takk skal du ha Cecilie70 [:D]

Kathrine

Håper du finner ut av det....synd at det skal være så kjipe utleiere...de burde absolutt fått en lærepenge, skulle fått advart andre mot å leie hos dem..[:@]

Jeg bare sier det sånn jeg at du må virkelig gå til sak mot dem. De har et ansvar om å si ifra om slike ting på forhånd og det at de visste det gjør saken veldig dårlig for dem. Dette vinner du, ta kontakt med en advokat og hør hva den personen sier...
LYKKE TIL!

De skal ikke leie ut mer,
de prøver å si til meg at det er "synn" e dem siden de må drenere huset sitt
til sommeren. Det er da ikke noe JEG skal belastes for.

Hadde de tenkt seg om så hadde de gjort det FØR de leide ut med muggsopp.
Når jeg sa til de at de ikke had lovt til å leie ut en leilighet som kunne være
helsefarlig fikk jeg til svar: da øsnker vi å opphøre leieforholdet på dagen!

Har du hørt noe så frekkt....fan altså!

Å i tillegg bor de ikke her i byen, så jeg har måkket til dem, passet katta deres og klippt plenen til dem i 9 mnd. Fatte ikke kordan noen kan være sånn her!

Leie sjøl ut huset mitt, å kunne aldri tenke meg å være så uansvarlig!

Kathrine

Ja jo mer jeg tenker på det, mer mortivert blir jeg til å trøkke til her!
Når jeg er flyttet ut, og er hjemme under trygge omstendigheter blir jeg
stekere...her er jeg helt alene å hadde ikke hatt noen plass å dra om de kastet meg ut på dagen...fans folk!

Kathrine

Skjønner godt at du ikke vil sette igang noe stort før du flytter, men en ting skal du gjøre med en gang - ta kontakt med advokat. Han vil sikkert ha inn eksperter som kan måle fuktighet, antall soppsporer i lufta, etc., og det er sånt som du absolutt vil ha dokumentert før du flytter, ellers kan verten være rask med å slette sånne spor når du er ute, og så har du plutselig ingen sak. Pass på å få dokumentert alt du trenger nå som du kan (få tatt bilder og sånt også)!

Ønsker deg lykke til med alt, og husk - verten fortjener å gjøre opp for seg - de har med viten og vilje valgt å sette pengene sine foran din helse (og helsen til barna)

Vet ikke,men kansje det hadde vert lurt å få dem til å gi deg noe skriftelig på at de visste at leil. var full av muggsopp før du flyttet inn. Dette kan være betydningsfullt dersom du bestemmer deg for å kontakte advokat.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sjekket opp dette med leieboer foreningen etc. Ofte kan det jo være nok å ha dokumenter å slå i bordet med, og da slipper man advokat.
Men gå videre med ette, jeg mener du blir lurt!

Lykke til!

Vil berre sei lykke til uansett for ka du bestemme deg for!!
Klem!!

Uff, kjipt når det blir sånn, kan liksom ikke skjønne hvordan de kan kreve fullt med husleie , de visste jo om at det var muggsopp der, og det kan jo være helseskadelig...[:@]

Ville nok kanskje snakket med en advokat, men ønsker deg lykke til, håper du finner en ordning på det[:)]

Herregud, for noen huseiere [:@]
Eier de ikke forstand ?? Når de VET at din sønn har astma, og de VET at det er fullt med muug i huset? Skulle ikke vært lov for dem å leid ut når det er slik. Er jo skadelig til og med for friske folk dette. Men heldigvis har sønnen din en god mulighet til å bli mye bedre av astmaen nå.
Synes også du burde gått til sak på en eller annen måte. Kanskje det går an å høre med forbrukerombudet i tillegg?
En advokat har nok også like mye peiling. Men kjekt å ha mange som står bak deg og støtter.
Også har du oss da <3

Her har du nok en sterk sak, så det er bare å kjøre på. rådfør deg med fagfolk, så ordner det seg sikkert. Det kan jo ikke være riktig at du skal betale full leie når det har skapt masse ekstra problemer for deg, og når de visste om dette på forhånd!

Fy søren, jeg håper dette ordner seg for dere altså! Du fortjener ikke dette,~Kathrine~.

Klem, m

TUSEN TAKK ALLE SAMMEN!

Jeg har skal sende mail og rådføre meg meg jushjepa.
Men jeg skal avvente det hele til jeg er kommet meg bort herfra,
og kommet meg trygt HJEM!
Har ikke energi eller makt til å gjøre mer med dette nå...

Klarer ikke å gjøre mer med dette akkurat nå...sukk!
blir bare helt TOM!

Takk for gode råd, trøst og oppmuntring.

Klem fra Kathrine

Back
Topp