Trenger råd.

ely

Blir kjent med forumet
Septemberlykke 2015
SOS.
Er 7 uker på vei med unge nr 2. I første svangerskap hadde jeg ingen plager, så tenkte jeg skulle blir like heldig nå.
Men, sist uke starta det. En helt vanvittig kvalme. Er konstant svimmel fordi jeg sliter med å få i meg mat i tillegg.
Så har det seg slik at jeg er i praksis og har absolutt ingen mulighet til å ta fridager eller sykemelde meg, da jeg ikke vil få bestått siste studieår om praksisen ikke er bestått.
I tillegg må jeg ta buss til og fra jobb, noe som er heeelt forferdelig da den er stappfull.
Mister helt motet og er så utslitt at jeg sovner før 21 hver dag.

Skal til legen i morgen i håp om å få en kort sykemelding fra jobb. Men trenger gode råd til hvordan jeg kan komme meg gjennom de neste ukene.

Huff :/ prøv seabands, hør med legen evt ang kvalmenedsettende hører noen her inne har fått det :), biola/cultura, spis litt men mange ganger om du greier. Prøv med salte dents eller tyggis om du ikke får noe annet ned. Drikk masse vann. Lykke til ♡♡

• Liker
Reactions: Mae
Har du prøvd seabands? Jeg følte i hvertfall at det hjalp litt og hva med kvalmestillende medisiner? Selv hadde jeg ikke super erfaring med medisiner mot kvalme da jeg ble syyykt trøtt, men for søsteren min, så hjalp det masse. :)

Salte kjeks? Kan det være noe. Noen sverger til ingefær har jeg lest

tipser om tyrkisk pepper, jeg sutta på sånne så og si hele graviditeten med minsten. Jeg var kvalm hele svangerskapet, men peppern gjorde at jeg overlevde. :p
(det, og seabands ;) )

Har hørt at det hjelper og koke ingefær også, lage seg ingefær-te. Men ikke prøvd seg, dog burde men alt er så tiltak :-/

Jeg synes ingefær-te er skikkelig godt :) Kok vann, skrell og skjær opp litt ingefær (i en tre-fire biter, nok til å fylle en teskje ca, kanskje bittelitt mer?) og ha i en kopp - voila! Jeg synes også det er veldig godt med en sitronskive eller et par limeskiver oppi i tillegg :)

Prøvde med ingefærtabletter i dag! Grusomt! Hjalp ingenting, og ble enda kvalmere av å gulpe ingefær hele dagen.

Back
Topp