Trenger råd! :)

¤Ann¤

Flørter med forumet
Heisann!

Jeg og min samboer har hatt i tankene om å flytte, for å øke jobbmuligheter til min samboer, men jeg tenker veldig mye på gutten vår på 2 år, hvordan han vil reagere om vi flytter til en annen by. Han har et nært forhold til besteforeldren sine og andre slektninger på min sambo`s side.
Han får jo ikke sett de like ofte om vi flytter.

Hva har dere ville gjort? Noen som har erfaring med flytting med barn?
På forhånd, takk for alle svar :)

Gjør ferdig flytting før han begynner på skolen, i det minste.
Jeg har byttet skole mange ganger, og savnet nettverket man får.

Tenker at barn taklar flytting veldig fint, men ville også som andre seier gjort det før skulealder. Gjerne så fort som mulig. Det er jo klart det er utfordringar for heile familien å flytte på seg, men om det er viktig i forhold til jobb, så er det kanskje verdt det? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vel, er det en god jobbmulighet og økt inntekt er det også viktig.
Men du skriver jobbmuligheter, så det foreligger vel ingen jobb enda da?

Er det på andre siden av landet da?
Fam. hans er gjerne fleksibel og kan besøke mye uansett?
Jeg ville uansett ikke flyttet før en evt. jobb var sikret, og da tidligst mulig.
Flytting for et barn tenker jeg i seg selv ikke nødvendigvis er noe stort problem, så sant det ikke er hele tiden.
Jo yngre han er, desto bedre. Trist og tøft og miste nettverk, for deretter få nytt...

Mye synsing kanskje, men men:P

Små barn takler som regel flytting veldig bra. Jeg flyttet bort for å studere når vesla var 20mnd. Måtte tilvennes ny barnehage, men det gikk veldig bra.

Ettersom at han er så ung så tror jeg det vil gå så bra :) barn er flinke til å tilpasse seg ;) Er mye værre å flytte rundt på de når de har begynt på skolen i allefall.

Bedre å gjøre det nå enn senere. Han kommer til å tilpasse seg helt fint:)
Men ville ikke flyttet før det faktisk var en jobb der.

Back
Topp