Trenger råd! :(

Lillesolsikke

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Hei alle sammen :) Melder meg inn her jeg fra i dag av. Fikk nemlig positiv graviditetstest i dag, og trenger føler jeg trenger noen råd...

Denne graviditeten var dessverre langt i fra planlagt. Har gått på p-piller, men nå ser man..Kan ikke alltid stole på det :p Det kunne faktisk ikke passet dårligere. Har tenkt og tenkt i hele dag, men abort er for meg uaktuelt. Jeg studerer og er ferdig med studiene mine neste sommer. Altså, babyen kommer i mars og jeg har fortsatt to måneder skole igjen, og må sikkert derfor legge bacheloren på is til neste år. Og jeg føler jeg har det veldig fint nå som mamma til gutten min på tre år. Han tar det meste av min tid når jeg er hjemme. Vi har det egentlig ganske fint sånn vi har hatt det nå, og hadde planer om å vente med graviditet til neste år eller lenger.

MEN.. Bortsett fra skole og mine egne tanker, er det veldig tilrettelagt for en liten baby og lillebror/lillesøster hjemme hos oss. Vi eier et stort hus(har satt av fremtidig babyrom til og med:p), vi er godt økonomisk stilt, mannen er ingeniør og har akkurat fått seg fast jobb.. Det er bare i grunn denne dumme skolen som gjør at jeg ikke sitter igjen med den samme følelsen etter positiv test som sist gang.. Hvis jeg må ta permisjon blir dette min andre på to år:confused: I tillegg husker jeg hvor lang veien til storebror var.. Vi var prøvere lenge før vi fikk han, og han var et etterlengtet barn :Heartred Hadde ikke trodd jeg kom til å bli gravid så "tilfeldig" denne gangen her.

Er jeg veldig egoistisk som tenker sånn som jeg gjør?

Det er vel ganske vanlig at det blir småkaos i hodet når en finner ut at en er gravid, og i alle fall når det skjer når en ikke har planlagt det. Men , du sier jo at abort er uaktuelt, så da er vel alternativet å beholde da? Om det "kun" et bachelor og Evt forsvaring av den til våren så klarer du helt sikkert det med baby. Da ville jeg jobba så godt jeg kunne FØR babyen kommer, og tatt finpussen etterpå. Alt går:) hva sier mannen din da?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, abort er uaktuelt, men kjenner tankene mine ikke er der de skal være.. Er bare helt frustrert.. Hadde jo dannet meg en plan for hvordan det kommende året som nyutdannet skulle være osv.. Nå blir det endring i alt :oops: Han er lykkelig, og sier vi skal greie dette sammen :Heartred

Er nok ganske normalt. Men utfra det du skrev høres det ut som det rette er å beholde :-)

Sent from my iPad using BV Forum

I forhold til skole så gikk jeg på høgskole sammen med flere som fikk barn i mars før avsluttende eksamener, noe som gikk kjempe fint:-) noen av dem hadde flere barn fra før også. Så om du bare bestemmer deg for det og har familie/venner rundt som kan stille litt opp de siste mnd til eksamen så tror jeg absolutt du kan klare det. Snakk med skolen din så kan de legge til rette for deg :-) ønsker deg velkommen inn her og masse lykke til med alt som kommer :-)
Forstår godt at du har mange tanker i hode nå, men dette ordner seg nok skal du se :D

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

Da klarer dere det:) det er kaos å måtte omstille hjerna, i alle fall når en hadde lagt planer:/ kjenner veldig til den.. Tror det er viktig å legge en plan for hvordan en tenker å gjennomføre skoleåret, og for hvordan en gjør det før og etter babyen er ute. Også Mtp permisjonspenger, vet endel som har blitt gravid i siste skoleår har meldt seg opp til videre studier for å få perm penger av lånekassa( trenger vist ikke å fullføre studiet ), eller at pappaen har tatt permisjon og mor har studert/ jobba

Sent from my iPhone using BV Forum

Du må nok bare venne deg til tanken i og med at dette var en overraskelse for deg. Og mtp at stotebror var et etterlengta barn, så hadde jeg glatt venta med skolen. Men det er nå meg. Håper du kommer frem til en løsning som funker får både deg og familien din :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Nå vet jeg ikke hva slags bachelor du tar, men jeg var akkurat ferdig med sosialfaglig bachelor denne sommeren og jeg hadde ei i klassen min som hadde termin i mars-april. Det var midt under bachelor-skrivinga (men ho visste jo om det og hev seg på pennen med en gang vi startet skrivinga), så hun fikk jo masser av tid med den lille (med god samvittighet) samtidig som hun gikk skole. Det neste som gjensto var eksamen i starten av juni, men da var jo den lille allerede rukket å blitt noen måneder.

Man får til det man vil.. :) ;)
Evt, så kan man jo komte bacheloren/eksamen til høsten kanskje? :)

Du vet det om du gjennomfører bachelor så får du dekket mye av studielånet ditt ?;-p

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

Jeg fikk barn i oktober siste året på høyskolen. Jeg la opp til å ha alt i boks til da og to uker etter fødsel var jeg i praksis, også var det juleferie og jeg fikk roet ned litt før siste semester. Jeg tror du kan fullføre hvis du bare jobber litt opp mot fødselen. Snakk med skolen og hør hvilke hjelp du kan få og hvordan de kan tilretteligge for deg. Det er til deres fordel at du fullfører også :-)

Signerer overlykkelig sau. Gratulerer med spiren. Jeg vet hvordan det er å studere med små barn. Jeg tok mastergrad i fjor med to tette. Det var beintøft for å være ærlig, men jeg kom meg igjennom og fikk styrket selvtillit av å mestre den utfordingen. Lykke til!

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Hei alle sammen :) Melder meg inn her jeg fra i dag av. Fikk nemlig positiv graviditetstest i dag, og trenger føler jeg trenger noen råd...

Denne graviditeten var dessverre langt i fra planlagt. Har gått på p-piller, men nå ser man..Kan ikke alltid stole på det :p Det kunne faktisk ikke passet dårligere. Har tenkt og tenkt i hele dag, men abort er for meg uaktuelt. Jeg studerer og er ferdig med studiene mine neste sommer. Altså, babyen kommer i mars og jeg har fortsatt to måneder skole igjen, og må sikkert derfor legge bacheloren på is til neste år. Og jeg føler jeg har det veldig fint nå som mamma til gutten min på tre år. Han tar det meste av min tid når jeg er hjemme. Vi har det egentlig ganske fint sånn vi har hatt det nå, og hadde planer om å vente med graviditet til neste år eller lenger.

MEN.. Bortsett fra skole og mine egne tanker, er det veldig tilrettelagt for en liten baby og lillebror/lillesøster hjemme hos oss. Vi eier et stort hus(har satt av fremtidig babyrom til og med:p), vi er godt økonomisk stilt, mannen er ingeniør og har akkurat fått seg fast jobb.. Det er bare i grunn denne dumme skolen som gjør at jeg ikke sitter igjen med den samme følelsen etter positiv test som sist gang.. Hvis jeg må ta permisjon blir dette min andre på to år:confused: I tillegg husker jeg hvor lang veien til storebror var.. Vi var prøvere lenge før vi fikk han, og han var et etterlengtet barn :Heartred Hadde ikke trodd jeg kom til å bli gravid så "tilfeldig" denne gangen her.

Er jeg veldig egoistisk som tenker sånn som jeg gjør?

Hei!
D høres egentlig ut som om du gleder deg mest og er glad.. Og d skjønner j veldig godt!
Når d kommer til d praktiske pleier d å ramle på plass, og d gjør d sikkert denne gangen og.
Dersom du er på siste året på en bachelor, skal du ikke skrive en oppgave på egenhånd da? Er d ikke flere ting du kan gjøre på egenhånd i slutten av en bachelor, kanskje du kan be om tilrettelagt, slik at du kan fullføre så mye som mulig?
Kanskje til og med alt før mars og kanskje "bare" ta en eksamen etter fødsel?

Uansett lykke til!! Dette blir nok helt fantastisk, bare litt "bekymra mor" - tanker som har dukka opp;)

Dette kommer til å gå kjempe fint. Vær tidlig ute med alt du kan på skola. Jobb effektivt når formen er fin. Gjennomførte selv studie med en nyfødt baby. Han ble født i april. Gjennomførte eksamen med mor mi på utsiden med babyen som ga beskjed når jeg måtte ta skrivepause. På grunn av fødselen hadde jeg forberedt meg veldig godt før fødsel og gjennomførte faktisk den beste eksamen jeg noensinne har gjort:) snakk med skolen å hør hvordan de kan hjelpe deg å tilrettelegge:) dette klarer du:)

Kan man få slippe eksamen i mai om man føder i mars? Og ta den året etter? Har søkt studier jeg og.. og mine to barn skrek mye de første mnd :/

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Vi stod fritt til å ta forsinket eksamen hvis vi ville det. Lånekassen krever en viss progresjon for at du skal få støtte, men ved fødsel går det helt sikkert fint å få dispensasjon fra det, eventuelt.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Back
Topp