Trenger råd!!

MiniG

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Har skikkelig problemer med å komme på do, har prøvd alt! Drikker mye, spiser fullkornmat. Har prøvd laktulose + microlax uten å komme skikkelig på do. Er i aktivitet også..
Flere som opplever dette?

jeg, jeg, jeg..
jeg har funnet ut at det er ikke til å rushe på nr2, den kommer når den kommer.
og då sitter jeg gjerne 30 min- 1 time på do hver gang jeg skal jeg ha nr2.

hjelper meg.

svisker og yougert[;)], man kan godt overdrive litt ift sviskene;)

(sviskegrøt er veldig godt)

svisker og maltekstrakt er to gode råd, ja[:)] Trøsten er at det blir bedre etterhvert[:D]

Jeg hadde det slik gjennom nesten hele forrige svangerskap. Jeg holdt det i sjakk ved å ta Biola og/eller yoghurt hver dag, tilsette 1 ss linfrø i frokostblandingen min og ved å drikke godt med vann. Jeg kjøpte også Fiberrik på helsekost og drakk noen ganger det.

Jeg har heldigvis til nå unngått det, men jeg venter egentlig bare på at det skal dukke opp... [&o]

Jeg spiser lav-karbo mat. Så jeg har ikke hatt noen problemer på dette området. Men jeg kan love dere at før jeg startet med lav-karbo mat så hadde jeg treg mage konstant. Det er helt borte nå, og ikke blitt noe værre pga graviditeten [:)] anbefales på det sterkeste!

Det går i perioder for meg... men er ofte treg ja... [:'(] 

Skal prøve å spise mer yoghurt, malt ekstrakt har jeg ikke prøvd, men skal teste det.
Er veldig frustrerende, var motsatt før jeg ble gravid...
Takk for gode råd[;)]

Jeg løper, ingenting som fungerer bedre enn det på meg. Har en liten rute (drøyt 10km) hvor det er do halvveis.. Fungerer stårlende;) Men håper virkelig det blir bedre ja!

Jeg går for den klassiske
vann-fiber-vann-mosjon-vann

Det funker for meg. Både forebyggende og når det stopper opp. Det er et vanlig problem fordi tarmene jobber saktere, ting passerer saktere gjennom, kroppen tar opp mer vann (og næring, så det er en god greie også) fra det som passerer, derved blir restene fort litt fattig på vann => hardt. Så vann er vesentlig, men mosjon hjelper på (jeg bare går da) og fiber (ALLTID sammen med vann, ellers gjør man vondt verre) er jo bra for fordøyelsen.

Svisker er fin hjelp også ja :)

Tja.. Slet litt med dette tidligere i svangerskapet, men de to siste ukene har det gått bra. Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men alt ble mer normalt igjen da jeg begynte å ta Møllers Omega 3 kapsler. Kjøpte sånne som løser seg opp i tarmen istedet for i magen og de garanterer derfor at man ikke får sure oppstøt av de (det var derfor jeg kjøpte akkurat disse). De har de på Rema til og med. Jeg tør hvertfall ikke å la være å ta de lenger..

uff ja kjenner til dette, min bimmelim er så hard og jeg er er nødt til  hjelpe til litt, med å trykke litt rundt hullet da kommer den fortere ut, men vet jo ikke for bra dette er egentlig..

hver dag føøør jeg inntar noe som helst MÅ jeg spise en youghurt m en spise skjei linfrø oppi.... [:D] da funker magen som normalt...[:D]

Har endelig hulpet...Tusen takk for gode råd. Linfrø var nok tingen sammen med yoghurt:)
Forferdelige greier dette her... har stort sett vært andre veien, hehe

Back
Topp