trenger råd! oppdatert! OBSOBS!!

Fru Fryd

Gift med forumet
var på legevakta med sønnen min for to dager siden.
han var helt tett i luftveiene.
legen sa det LIGNA på falsk krupp og han fikk hostesaft.
ble litt bedre idag, men nå har han plutselig fått feber, fikk det før han la seg.

er det vanlig at de skal få feber etter to dager med et antagelig falsk krupp?

syns han er syk absolutt HELE tiden, og det har han vel vært fra han var rundt 5 mnd..

jeg tenker at det kanskje kan være svineinfluensa ettersom han har vært så sår i halsen, men trodde feberen kom samtidig som halsvondt?

frustrert og syns veldig synd på gutten min!

Oppdatering 12.11
Sønnen min hadde ikke blitt noe bedre og hadde fortsatt feber til morran idag.
Bestilte time hos legen og kom inn med en gang..

Tok blodprøver og han hadde en CRP på 18.
Tett i brystet, litt diare, vil ikke spise eller drikke og generelt dårlig tilstand på han.

Det viste seg å være svineinfluensa!!
Har hørt om fler som fikk beskjed om falsk krupp som også har fått diagnosen svineinfluensa!

Jeg og samboeren min var også syk i forrige uke, jeg hadde feber i kun 1 dag mens han hadde i 3 dager.
vi har nok også hatt svineinfluensa og smitta han videre, hvis han ikke har fått det fra barnehagen.

Takk for råd fra dere!

Kan vel være både og. Mange får falsk krupp i forkant av annen sykdom, så det kan se ut som om de henger i hop.

Sjekk for mycoplasma og pneumokokker. Krev blodprøver på begge, ikke ta nei for et nei av legen din.

Minsten hadde pusteproblemer, hoste, feber, spist dårlig, og veldig slapp så vi dro på legevakta. Der sa de at det hørtes ut som krupp. Fikk noen medisiner, noe flytenede og noe han pustet inn, men det hjalp lite. Så vi ble sendt på sykehuset, der fikk han behandlinger igjennom hele natta, og det ble tatt flere prøver.
De tok oss skikkelig seriøst med en gang vi kom ned, ble egentlig litt overrasket for man hører jo så mye rart.[8D]
Viste seg at han har svineinfluensa, stakkars liten.

Stå på ditt syns jeg! Om han har dårlig allmentilstand i tillegg til problemer med pusten hadde jeg dratt til legen igjen.

Det kan godt være SI. Krupp kommer jo ofte sammen med sykdom. Jeg var så tett i halsen selv at det faktisk kom krupplignende lyder fra meg også i starten på SI.

Oppdatering 12.11
Sønnen min hadde ikke blitt noe bedre og hadde fortsatt feber til morran idag.
Bestilte time hos legen og kom inn med en gang..

Tok blodprøver og han hadde en CRP på 18.
Tett i brystet, litt diare, vil ikke spise eller drikke og generelt dårlig tilstand på han.

Det viste seg å være svineinfluensa!!
Har hørt om fler som fikk beskjed om falsk krupp som også har fått diagnosen svineinfluensa!

Jeg og samboeren min var også syk i forrige uke, jeg hadde feber i kun 1 dag mens han hadde i 3 dager.
vi har nok også hatt svineinfluensa og smitta han videre, hvis han ikke har fått det fra barnehagen.

Takk for råd fra dere!

God bedring til gutten din. Håper han blir fort frisk og håper dere også har hatt H1N1, så trenger dere ikke bekymre dere for å måtte ta vaksinen.

Back
Topp