Trenger råd fra frisør(er!)

Har akuratt vært hos frisøren jeg og blitt blondere. Når jeg kom dit, så hadde jeg en ganske mørk brunfarge med rødskjær i - og dette rødskjæret hatet jeg så derfor ville jeg bli lysere nå.

For å få det nokså blondt så valgte frisøren å bleike det i 2 omganger. Hun tok først på 1 hette, dro ut masse striper og bleket det. Så vaska vi det ut, tørka og gjentok samme prosedyre.

Sluttresultatet ble ikke som jeg hadde forventa [:(] etter min mening så er stripene ujevne - dvs at jeg kan dra ut litt hår, så begynner det som nesten helt hvitt, så blir det litt lyst orange, og enda mer kraftig orange nederst.

På sidene, hvis jeg drar håret bakover så ser du klart og tydelig at det er helt hvitt, og så blir det orange - så jeg kan ikke ha håret i strikk mener jeg...

betalte 1500,-

Så mitt spm er ganske enkelt - har man noe form for klagerett når det kommer til frisør? eller er det mitt eget ansvar når jeg går fra rødtonet brunfarge til lyst på 1 gang? (Vanligvis har jeg stripet håret over flere mnd for så å få sluttresultatet jeg ønsker, men denne gangen ville jeg ha det kjapt!!)

Bilde?[:)] Jeg bleiket det en gang og da ble det rødrosa så jeg fikk ny time iallefall[;)]

Jeg vil tro at frisørene nekter å bleike om de mener det vil bli stygt så ja jeg tror nok du har klagerett... det der kunne du jo ha gjort hjemme for 200kr og fått samme resultat :p

Jeg føler at di fleste frisører fikser håret hvis man ikke er fornøyd. di vil jo ikke ha missforøyde kunder[:)]

ORIGINAL: ~Vimsa~

Jeg føler at di fleste frisører fikser håret hvis man ikke er fornøyd. di vil jo ikke ha missforøyde kunder[:)]

jeg gikk fra dette (meg med tommlen opp):

til dette..

her kan du se at det er helt hvitt øverst tydelig

her kan du se tydelig at det er mørkere "organge" midt på og lyst oppe

Når du ikke er fornøyd, syns jeg du skal klage.
Om di fikser på det, er opp til dem...
Men skulle tro di har lyst til å rette opp, er du en fast kunde?

Som jeg ser det på bildet, er ett ganske "typisk" resultat av striper på ett hjemmefarget hår... Så hadde du kommet til meg, hadde jeg nok advart deg om at slik KAN det bli...
Men nå er jeg såpass flink og perfeksjonist,
at du hadde nok sluppet unna med skrekken! [;)][:D]

ORIGINAL: lanoliten

Når du ikke er fornøyd, syns jeg du skal klage.
Om di fikser på det, er opp til dem...
Men skulle tro di har lyst til å rette opp, er du en fast kunde?

Som jeg ser det på bildet, er ett ganske "typisk" resultat av striper på ett hjemmefarget hår... Så hadde du kommet til meg, hadde jeg nok advart deg om at slik KAN det bli...
Men nå er jeg såpass flink og perfeksjonist,
at du hadde nok sluppet unna med skrekken! [;)][:D]

Enig.. Og jeg er laaangt fra frisør... Håper du får det slik du vil ha det![:)]

Du har klagerett ja! Hun skulle aaaaldrig gått med på å gjøre d på den måten. Selv om en kunde vil ha en viss klipp eller farge så er d frisøren som er fagperson her, og skal da forklare for kunden at resultatet antagligvis ikke blir som ønsket eller ikke passer osv...så komme med forslag på hva som kan gjøres.

Er enkel feil som har blitt gjort.....har ikke noe med at det er hjemmefarget, det går på farge ekspertisen til frisøren. Enkelt og greit: satt inn for sterk bleking i bunn og for svak i tupper. Man skal alltid begynne i enden av håret og jobbe seg oppover da fargen sitter hardest i tuppene og der er det ingen naturlig varme som hjelper til. Og med at varme gjør at blekingen lysner fortere, så kan også dette gjøre så det blir lysere nærmere hodebunnen hvis man ikke gjør det riktig. Og jeg hadde aldri stripet det 2 ganger etter hverandre på den måten...men vi jobber på forskjellige måter.

Det er enkelt å rette opp, så klag og håp at de fikser på. Man vil ikke ha misfornøyde kunder, og frisøren har lært noe nytt[;)]

Jeg skriver jo så knotete....håper det er forstålig.[:D]

Veldig forståelig!! :)

Men av ren nysgjerrighet; hvorfor ville du ikke ha farga det to ganger slikt? Og hvilken måte er best å stripe håret blondt om man har behandlet hår fra før, og mørk farge i? Forstod på frisøren at vi måtte være forsiktige så håret ikke knakk ellerno?!

ORIGINAL: schnuppaluppa

Er enkel feil som har blitt gjort.....har ikke noe med at det er hjemmefarget, det går på farge ekspertisen til frisøren. Enkelt og greit: satt inn for sterk bleking i bunn og for svak i tupper. Man skal alltid begynne i enden av håret og jobbe seg oppover da fargen sitter hardest i tuppene og der er det ingen naturlig varme som hjelper til. Og med at varme gjør at blekingen lysner fortere, så kan også dette gjøre så det blir lysere nærmere hodebunnen hvis man ikke gjør det riktig. Og jeg hadde aldri stripet det 2 ganger etter hverandre på den måten...men vi jobber på forskjellige måter.

Det er enkelt å rette opp, så klag og håp at de fikser på. Man vil ikke ha misfornøyde kunder, og frisøren har lært noe nytt[;)]

Jeg skriver jo så knotete....håper det er forstålig.[:D]

Det er skjelden det knekker. Jeg har sittet endel modell for frisører og da har vi avfarget, farget, bleket og hvis det blir gjort riktig så blir det bra.

Jeg personlig synes at hettestriper er litt latmansstriper, da har frisøren dårlig kontroll på håret og hvor lett det slipper farge. Mange frisører bruker nesten bare foliestriper, for da kan de lettere følge med på hvordan det blir. Ofte sitter jeg selv med foliestriper i varme, Og som det blir skrevet over her, så har hun en "mildere" bleking innerst for der blir det ofte hvitt/gult fortere. Og en sterkere farge nedover.

Jeg ville gått tilbake og sagt at du ikke synes det ble noe fint, og hørt med de om hva de kan gjøre for å rette det opp.

ORIGINAL: lille_oktoberspire

Det er skjelden det knekker. Jeg har sittet endel modell for frisører og da har vi avfarget, farget, bleket og hvis det blir gjort riktig så blir det bra.

Jeg personlig synes at hettestriper er litt latmansstriper, da har frisøren dårlig kontroll på håret og hvor lett det slipper farge. Mange frisører bruker nesten bare foliestriper, for da kan de lettere følge med på hvordan det blir. Ofte sitter jeg selv med foliestriper i varme, Og som det blir skrevet over her, så har hun en "mildere" bleking innerst for der blir det ofte hvitt/gult fortere. Og en sterkere farge nedover.

Jeg ville gått tilbake og sagt at du ikke synes det ble noe fint, og hørt med de om hva de kan gjøre for å rette det opp.

vil rette litt på deg...[:D] jeg bruker ofte hette på de som skal bli helt lyse igjen, fordi man har MERE kontroll. Håret kan fort "koke" inni folien. Og det er lettere å legge folie...dra ut striper er utrolig kjedelig og man må være veeeldig nøye. Hver sin ting til det som lønner seg og det som passer til håret. Ooooog det kommer også veldig an på hvilke produkter frisøren bruker. [;)]

ORIGINAL: **Siljemor**

Veldig forståelig!! :)

Men av ren nysgjerrighet; hvorfor ville du ikke ha farga det to ganger slikt? Og hvilken måte er best å stripe håret blondt om man har behandlet hår fra før, og mørk farge i? Forstod på frisøren at vi måtte være forsiktige så håret ikke knakk ellerno?!

Fordi jeg hadde gjort det bra nok første gangen[8D] Hadde dratt ut masse første gangen og konsentrert meg om å få det bra nok også måtte du ha ventet noen uker så håret kan få roet seg ned og du kunne kuret det opp litt igjen. Ser ikke poenget med å gjøre det to ganger etter hverandre...eneste kan være at ho ville ha to forskjellige nyanser av lyst inn i håret ditt?! Men jeg ville da heller konsentrert meg om å få det lyst nok og heller planlagt folie i andre lyse nyanser etterhvert.(får mere glans og håret ser sunnere ut)
Og hår knekker, det kan bli bleket istykker. Og det skjer hvis man bruker for sterk bleking i forhold til det håret ditt tåler, så er greit å være forsiktig. Håret blir fort gummi/ødelagt.

Back
Topp