mila91

Flørter med forumet
Hei

Litt om situasjonen
sluttet på P piller i starten av april og fikk mensen første gang etter det 7 juni . Ikke testet positiv på eggløsningstest etter det ( har testet nesten hver dag siden 10 dager etter 1 dag med mensen) og heller ikke fått mensen igjen nå i juli ( gått på P piller i 15 år)

Er bekymret for om at jeg kanskje har noen underliggende sykdommer eller lignende Tar gjerne imot tips og råd. Noen andre som også brukte lang tid på å få tilbake en normal syklus ?
 
Hei

Litt om situasjonen
sluttet på P piller i starten av april og fikk mensen første gang etter det 7 juni . Ikke testet positiv på eggløsningstest etter det ( har testet nesten hver dag siden 10 dager etter 1 dag med mensen) og heller ikke fått mensen igjen nå i juli ( gått på P piller i 15 år)

Er bekymret for om at jeg kanskje har noen underliggende sykdommer eller lignende Tar gjerne imot tips og råd. Noen andre som også brukte lang tid på å få tilbake en normal syklus ?
Hei! For meg tok det 3 mnd til jeg fikk tilbake mensen etter hormonspiral, men jeg hadde noen sykluser uten EL etter det. Det tok rundt 6 mnd før eggløsning var tilbake.
Anbefaler temping til du vet at EL er tilbake, så slipper du å kaste bort masse tester uten grunn :happy:
Gynekolog forsikret meg om at at var helt normalt at det kunne ta rundt et halvt år etter hormonell prevensjon, så ikke stress før det er nødvendig :Heartred
 
Hei! For meg tok det 3 mnd til jeg fikk tilbake mensen etter hormonspiral, men jeg hadde noen sykluser uten EL etter det. Det tok rundt 6 mnd før eggløsning var tilbake.
Anbefaler temping til du vet at EL er tilbake, så slipper du å kaste bort masse tester uten grunn :happy:
Gynekolog forsikret meg om at at var helt normalt at det kunne ta rundt et halvt år etter hormonell prevensjon, så ikke stress før det er nødvendig :Heartred
Takk for svar - man leser så mye om de som har fått tilbake syklus / og eggløsning og alt med en gang så tenker da fort det «værste «☺️

Skal prøve å ikke stresse og heller tempe.
 
Hei

Litt om situasjonen
sluttet på P piller i starten av april og fikk mensen første gang etter det 7 juni . Ikke testet positiv på eggløsningstest etter det ( har testet nesten hver dag siden 10 dager etter 1 dag med mensen) og heller ikke fått mensen igjen nå i juli ( gått på P piller i 15 år)

Er bekymret for om at jeg kanskje har noen underliggende sykdommer eller lignende Tar gjerne imot tips og råd. Noen andre som også brukte lang tid på å få tilbake en normal syklus ?

Etter jeg tok ut spiral i 2018 ble ikke jeg gravid før i 2020. Men skal sies jeg hadde annen partner fra 2018. Så kan kanskje ikke sammenlignes.

Jeg verken tempet eller testet med el tester. Så vet ikke sikkert når min syklus kom ordentlig tilbake.

Men det var først når vi prøvde å skulle sjekke oss om det var noen av oss det var noe galt med det klaffet. Så var kanskje det at vi virkelig fikk tankene på noe annet som hjalp :confused005 det vet jeg ikke helt men.


Men ville gjort som flere skriver ovenfor å begynne å tempe :joyful:
 
Jeg sluttet med pring i desember, fikk mensen men ikke ordentlig eggløsning før i mars. Var bekymrer for det samme som deg så dro til privat gynekolog og fikk letrozol for å booste systemet :p ble gravid på første forsøk!
 
Dersom du er bekymret anbefaler jeg deg å ta kontakt med gyn, da får du svar :) Men det kan ta noen måneder å komme igang etter hormonprevensjon. Det høres helt normalt ut. En innvendig ultralyd hos gyn kan bekrefte dette og virke beroligende :)
 
Back
Topp