Trenger råd... Avenning av pupp om natta..

LillTrille

Glad i forumet
Vi har som regel alltid lagt han til puppen når han våkner om natta, og det får vi tydeligvis igjen for nå.. Han våkner 3-4 ganger om natta og vil ha pupp.. Tror jeg blir gal, men kan jo i høyeste grad takke meg selv.. Men jeg håper noe har noen råd til meg:) Vi har også akkurat flyttet han inn på eget rom.. Pleace help;)
 
Fremkommer ikke om du har prøvd å ikke gi babyen din mat.. Hva skjer hvis du tilbyr han bare smokk eller bare vann?

Det var ikke så lenge siden vi gikk igjennom dette og da skjedde det "naturlig" ved at jeg ga han smokken første gang han våknet og så tok han den bare å sovnet om (hadde ikke skjedd før!)! MEN han skrek og gråt i en halvtime neste gang han våknet (helt grusomt, men jeg måtte jo bare være konsekvent og jeg trøstet han hele tiden). Sen gikk det helt fint etter det. Han sover fremdeles urolig å våkner ofte men sovner om enten av seg selv eller at han må ha smokk eller vann.

Han får mat de ganger han tydelig viser at han faktisk er sulten (han gråter på en annen måte og leter desperat etter pupp hvis jeg tar han opp).

Og jo, når vi begynte avvenne han så fikk han også sove i sengen med oss. Han trengte nærheten. Men nå sover han i sin seng hele natten frem til han får morgenpupp (oftest ikke før kl 5, men det varierer mellom kl 4-6).
 
Vi har og nettopp hatt den "kampen". Han avvente seg selv naturlig så jeg var så utrolig glad for det. Men så begynte han på igjen å ville ha pupp flere ganger om natten. Hos oss var det pappaen som tokk det. Men selv om han hadde ansvaret så ødela det jo nattesøvnen for oss begge. Det var utrolig vondt å høre at han var lei seg. Men vi lot han grine å pappaen gikk å gav han smokk og vann med 3-5 minutters mellomrom. Dette gikk over 2-3 netter så nå sover gullet så fint ;) ikke en gøy kamp, men godt når det er gjort.
 
Vi har hatt første natt, og det gikk faktisk veldig greit med bare to runder med smokk og trøst;;) Ikke noe spising før kl 7;;)  Håper det fortsetter;;)
 


LillTrille skrev:
Vi har hatt første natt, og det gikk faktisk veldig greit med bare to runder med smokk og trøst;;) Ikke noe spising før kl 7;;)  Håper det fortsetter;;)



Så bra! :) ikke mist motet hvis neste natt ikke er lik. Hos oss er det forkjeller. De fleste nettene går det bra. Men i natt våknet han igjen i hall 4 tiden :/ satser på at det er bra igjen i natt ;)
 
Back
Topp