Trenger råd ang når fortelle om graviditet

Høne9

Bli kjent med forumet
Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre! Vil egentlig vente til jeg har bikket uke 12+0 (13 januar), men samtidig så har jeg lyst til å skrike det ut.. skal til legen og ta ul når jeg er 8+3. vurderer å si det i romjula, men det er viktig for meg at barna mine får vite det først da vi bor på et lite sted og det sprer seg latterlig fort.. Hvis vi ser et hjerte slå, er det innafor å si det til barna rundt 9+5/10+0? De er 6 og 9 år. Er så oppblåst så det synes allerede (6+1), ser selvsagt bare ut som at jeg spiser godt om dagen :hilarious: Frykter familien vil merke det i romjula hvis magen fortsetter å blåse seg opp og mtp mat.. og de skal ikke få vite det før barna mine da svigermor ikke klarer å la være og kommentere ting:rolleyes::hilarious:

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre! Vil egentlig vente til jeg har bikket uke 12+0 (13 januar), men samtidig så har jeg lyst til å skrike det ut.. skal til legen og ta ul når jeg er 8+3. vurderer å si det i romjula, men det er viktig for meg at barna mine får vite det først da vi bor på et lite sted og det sprer seg latterlig fort.. Hvis vi ser et hjerte slå, er det innafor å si det til barna rundt 9+5/10+0? De er 6 og 9 år. Er så oppblåst så det synes allerede (6+1), ser selvsagt bare ut som at jeg spiser godt om dagen :hilarious: Frykter familien vil merke det i romjula hvis magen fortsetter å blåse seg opp og mtp mat.. og de skal ikke få vite det før barna mine da svigermor ikke klarer å la være og kommentere ting:rolleyes::hilarious:
Hva som er innafor og ikke kommer jo an på person til person. Altså man har ikke 100% garantier for at alt går bra om man er 8 uker, 12 uker eller 40 uker for den sak skyld.

Vi fortalte det tidlig noen ganger hvor det ikke gikk bra og måtte da si til barna at det ikke gikk og forklare litt om at ikke alle babyer utvikler seg osv. det var litt kjipt men ungene skjønte det. Så personlig skal vi vente til etter OTUL denne gangen, selv om det heller ikke gir noen 100% garanti.

Finnes ingen fasitsvar på dette, og det er like innafor å si det på et hvilket som helst tidspunkt som å vente. Ville spurt meg selv om jeg ville syntes det var OK å være like åpen om at jeg har hatt en spontanabort?

Jeg har fortalt det til mine nærmeste (med en vid definisjon av nærmeste, hehe) og synes det er så godt å kunne snakke åpent med dem. F.eks er det veldig godt at de aller nærmeste kollegene vet det sånn at jeg kan være åpen om hvorfor formen er så variabel. Men nå har jeg veldig trygge og gode relasjoner med dem da, det er også mange på jobb som jeg helst ikke vil dele det med før omtrent på termin…

Vil også vente, men så kommer jula, og da er det jo veldig stor sannsynlighet for at det kommer ut. Men vil ikke si noe til ungene før etter oul. Eldste vil ikke ha flere søsken og minste har kjempelyst på et småsøsken. Så vil ikke si noe før vi er tryggere på at det blir noe av. Spent på reaksjonene til barna. Ikke planlagt dette her.

Vi har sagt det rundt forbi til noe av de nærmeste, fordi jeg er ekstremt dårlig, mannen er nyoperert og plutselig trenger vi mye hjelp. Ungene vet det også, de store er begge ungdommer, og hadde begynt å ane det før vi sa deg, siden jeg kaster opp konstant.

Her vet alle ungene det, hans søster, min kusine, våre sjefer, og noen kollegaer som har spurt rett ut. Jeg er 9+3 i dag.
Kanskje får foreldrene mine vite det i helgen, fordi vi skal feire 40 års dagen min, og jeg har fått mage (er 4. gangs).

Det er vel veldig ulikt hva man ønsker. Med første sa jeg det ikke til noen før etter oul..kunne gjerne ventet lenger også egt. Med andre tror jeg vi sa det litt etter 3 mnd, fordi det passet til jul. Denne gangen ønsker jeg egentlig også å vente så lenge som mulig, så sniker til kontroller osv uten at de på jobb skal skjønne noe.
Skjønner de som vil dele det tidlig også, men selv liker jeg å ha det som en egen hemmelighet ei stund før alle andre trenger å blande seg :laughing002

Back
Topp