Trenger råd ang besteforeldre

lillypilly

Betatt av forumet
Hei. Lurer på om dere kan hjelpe meg litt.. Han som jeg da var sammen med og barnefar vil ikke ha noe med hverken meg eller babyen og gjøre. Han ville jeg skulle ta abort, noe jeg sa nei til. Har prøvt å snakke med han osv,men han er fast bestemt på at han ikke vil ha noe med dette å gjøre, å har vell klart å slå meg til ro med det og innsett jeg ikke kan gjøre så mye.. Men, foreldrene han vet ikke noe, han har hvertfall ikke sagt noe, så jeg tror ikke de vet noe. Jeg syns jo de bør få vite det, og har lyst å ta kontakt med de selv. MEN, selv om vi var sammen i 1,5 år så har jeg aldri snakket noe mer med de enn hei.. Så, hvordan ville dere gjort dette? Skal jeg ringe, skrive brev, hva sier jeg,hva om de vet om det, hva sier jeg da, og hva om de ikke vil ha noe med babyen å gjør de heller.. Hva ville dere gjort ?

Tror jeg ville ringt de jeg :) Forklart hva du tenker og føler, og si at du ønsker de skal ta del i babyens liv selv om ikke BF ønsker det.

Først og fremst: Du verden for en kjedelig situasjon, stå på! Du virker sterk for å kunne innfinne deg med dette!

Men vet han at du ønsker å si det til hans foreldre? Jeg ville kanskje gitt beskjed om at du mener de burde få vite det og hvis ikke han sier det selv så gjør du det. Så får han en sjans til å kanskje si det selv...? :) Og hvis ikke så er han hvert fall forberedt på at du sier det (selv om han er en feiging som ikke sier det selv da)...

Syns det er fint at du ønsker å gi de beskjed, må være fælt å ikke vite om et barnebarn. De vil jo få vite det på et eller annet tidspunkt - tenk så sårt for de å få vite det når barnet er 8-10 år? Da har de gått glipp av mye! Bare tenker på mine egne foreldre, hvor såret og lei seg de ville vært om de ikke fikk vite med en gang..

Håper du finner ut av det - lykke til!

Takk :) han hadde nok ikke sagt det selv uansett.. Vi har kranglet siden jeg fant ut jeg var gravid I januar. Har ikke Vært mangen samtaler vi har hatt som ikke har endt I krangel. Og hvis jeg sier dette til han så kommer det bare til å Gjør ting verre og han kommer til å bli kjempe sint, og det blir krangling igjen.. det orker jeg ikke.. Vi snakker ikke sammen heller nå så da blir det ennå verre om jeg starter en samtale me det..

Takk :) han hadde nok ikke sagt det selv uansett.. Vi har kranglet siden jeg fant ut jeg var gravid I januar. Har ikke Vært mangen samtaler vi har hatt som ikke har endt I krangel. Og hvis jeg sier dette til han så kommer det bare til å Gjør ting verre og han kommer til å bli kjempe sint, og det blir krangling igjen.. det orker jeg ikke.. Vi snakker ikke sammen heller nå så da blir det ennå verre om jeg starter en samtale me det..

Det er såpass ja, okei.. Nei, da er det ikke så lett selvsagt. Du må nesten bare bestemme deg for om du mener det er viktig at de får vite det eller ikke. Vi vet jo alle at et barn forandrer situasjonen, og det er ikke utenkelig at han kommer slukøret på et eller annet tidspunkt når barnet er født og vil ha et forhold til han/hun likevel.... Og han vil da også få en naturlig trang til å fortelle sine foreldre... Man må nesten gå ut ifra at de vil få vite det uansett med tiden - om ikke av en av dere så vil nok barnet selv ta kontakt kanskje? Jeg tenker det er like greit å få det overstått nå og si det til dem.. Bare ringe og "rive av plasteret"..

Ja en eller annen gang vil de jo få vite det uansett. Men tenker for deres del så kan det jo Vær fint å vite det allerede nå, for om de ønsker å ta del så går de ikke glipp av noe hvertfall. Ja syns bare ikke det er så lett å bare ta den telefonen når jeg ikke kjenner de :p

Ja en eller annen gang vil de jo få vite det uansett. Men tenker for deres del så kan det jo Vær fint å vite det allerede nå, for om de ønsker å ta del så går de ikke glipp av noe hvertfall. Ja syns bare ikke det er så lett å bare ta den telefonen når jeg ikke kjenner de :p

Det forstår jeg absolutt. Ville det vært lettere å skrevet en Mail? Evt Facebook om de har det? Vet det er en ting man helst vil si selv liksom, men ettersom du ikke kjenner de og er i denne kjipe situasjonen så ville det hjulpet deg å få skrive det i stedet? Jeg ville kanskje gjort det... :)

Ring og forklar situasjonen. Det kan hende de får litt sjokk. Men i lengden ville jeg tro det er positivt. Hvis de ikke skulle ønske kontakt så har de ihvertfall fått velge. I steden for at sønnen tar valget for alle. Lykke til.

Det forstår jeg absolutt. Ville det vært lettere å skrevet en Mail? Evt Facebook om de har det? Vet det er en ting man helst vil si selv liksom, men ettersom du ikke kjenner de og er i denne kjipe situasjonen så ville det hjulpet deg å få skrive det i stedet? Jeg ville kanskje gjort det... :)
Ja er det jeg og har tenkt, men alt blir nok mye lettere på telefon. Så jeg får bare tenke ut hva jeg skal si og manne meg opp til å ringe :) takk for svar hvertfall :)

Ja er det jeg og har tenkt, men alt blir nok mye lettere på telefon. Så jeg får bare tenke ut hva jeg skal si og manne meg opp til å ringe :) takk for svar hvertfall :)
Du gjør det rette ved å si det :) masse lykke til :)

Back
Topp