Vi kjøpte et hus i fjor, som er fra 50 tallet. Det var litt som var pusset opp fra før, bla gulvet i hovedetasje. Det er sånn valnøttfarget (ganske mørkt). Vi har tre etasjer, hybel og vaskerom i kjeller. Gang, vindfang, tappeoppgang, stue og kjøkken i hovedetasje, og tre soverom, bad og gang på loft.
i kjeller har vi ikke jort noen ting enda. Men vi har bytta kjøkken, malt i stue og gang. Siden vi har så mørkt gulv har jeg valgt lyse farger til det meste annet. Eggehvit silkematt på vegger, og helt hvit i høyglans på lister. Eggehvit blir ikke så hvit når den har kontrast til helt hvitt. Vi malte muren med ovnen svart(ble faktisk veldig bra!). Jeg har også brukt eggehvit i gangen, men dær holder vi på å tapisere nå.
Trappen pusset vi ned og beiset samme farge som gulvet. På loftet holder vi på å bytte alle dører, legge huntonittplater, nytt gulv(samme som stue/kjøkken/trapp), og takpanel.
The Masterbedrom har fått en varm lillafarge med svarte gardiner, nattbord og seng. Er kjempefornøyd!:) har ingen førbilder, men har en del etterbilder av hovedetasje:)
Bildene er for store til å putte inn her, men ta gjerne en titt innom bloggen min!:)
http://siljeedvardsen1.blogg.no/1295219347_huset_vrt_.html
Det er litt anderledes enn bildene der. Har annen spisesalong og kjøkkenet er omsider blitt helt ferdig:p Romdeleren bak spisesalongen har jeg kasta ut å kjøpt en mindre hvit i stedet.
Vi er i allefall veldig fornøyde:)