Trenger ny vinterjakke... kjøpe vanlig eller mammajakke?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Har en blå parkas vinterjakke fra vero moda i str. M som har passet veldig fint til meg, men om bare noen få uker så tror jeg magen min er såpass stor at jeg ikke vil få igjen glidlåsen.. veldig kjedelig altså, men sånn er det! Jeg har egentlig lite lyst til å kjøpe en mammajakke for den blir kun brukt nå også må jeg ha ny neste år igjen så jeg vurderer å kjøpe en vanlig parkas vinterjakke bare i en større størrelse enn det jeg har nå.

Noen andre som har gjort det samme? Altså, bruker en vanlig vinterjakke istedenfor mammajakkene? Og hvilken jakke kjøpte dere, og hvor kjøpte dere den? :-)

Jeg kjøpte meg ny parkas i fjor. Bestilte fra ellos. Det er en veldig romslig modell så jeg kommer bare til å bruke den. Vil helst unngå å bruke penger på rent mammatøy, for som du sier blir det jo bare brukt en liten periode nå! ;)

Kjøpte en litt stor parkas greie fra vero moda, ikke så dyr. De to andre gangene har jeg trøkt meg inn i de vanlige jakkene mine helt til slutten - noe som har resultert i ødelagte glidelåser på alle jakker

Tenker å bare kjøpe en billig boblekåpe i stor str.. eventuelt få no av mamma.. hun er litt større enn meg..

Kjøpte meg ny, med litt plass til mage i :)

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Sist gang kjøpte jeg en parkas fra veromoda en størrelse større. Bruker den denne gang og. Selger den når jeg kommer inn i vanlige str igjen :-)

Jeg har kjøpt en litt romslig jakke bare. Men den vil jo også bli for stor neste år, uten mage, så kunne kanskje like godt kjøpt en mammajakke. :p

Ellers har jeg sett flere høygravide gå med åpne jakker, og magene stikke ut. Men det blir nok kaldt utover nå...

Tror jeg også kjøper en vanlig jakke da for jeg syns ikke mammajakkene er så fine. Syns de på mamalicious er fine, men har de jeg syns er finest koster jo nærmere 1000kr å det har jeg lite lyst å legge i en mammajakke som blir brukt en sesong.. så da blir det nok en fin parkas fra vero moda i en eller to størrelser større for da kan jeg nok bruke den neste vinter også :-)

bruker den jeg har så lenge jeg får igjen glidelåsen. Så blir det åpen jakke og et stooort varmt sjal som kan varme magen når glidelåsen ikke går igjen :p evt låne mannens vinterjakke :D

Jeg kjøpte en flott gravidjakke denne gangen for 500 på HM. Hadde jakke i større str sist og følte meg som en lavo. Gravidjakken sitter jo mye finere på :-)

Hadde tenkt å kjøpe mammajakke på hm, men de hadde ikke. Så ble en vanlig jakke i noen strl større enn jeg bruker til vanlig:) kan nok ikke bruke den når jeg ikke er gravid, men kjøpte helt svart, så da passer den fint om jeg trenger den en annen gang når jeg er gravid igjen:)

Canada goosen ser ut til og passe en stund :) Hvis ikke så blir det tjukk genser og åpen. Eller mannen sin ;)

Vi får se når dunjakkene ikke passer lenger :-)

Jeg kjøpte en parkas i et nr større den gangen jeg hadde termin i April.
Den passet fint, men ble litt trang den siste mnd, men da var det så fint Vær at jeg ikke trengte tykk jakke

Jeg kjøpte en flott gravidjakke denne gangen for 500 på HM. Hadde jakke i større str sist og følte meg som en lavo. Gravidjakken sitter jo mye finere på :)
hvilke jakke er dette? :) jeg har også kjøpt en sort gravidjakke på H&M, men den er jo kjempetynn, og jeg fryyyser med tre gensre under til og med.. ingenting som funker.. så må nok også kjøpe enda en ny en..:/

hvilke jakke er dette? :) jeg har også kjøpt en sort gravidjakke på H&M, men den er jo kjempetynn, og jeg fryyyser med tre gensre under til og med.. ingenting som funker.. så må nok også kjøpe enda en ny en..:/
Så kjedelig hvis du nettopp har kjøpt ny mammajakke til vinteren også fryser du fortsatt og må vurdere å kjøpe ny.. Jeg er også på utkikk etter en vinterjakke for nå har jeg nesten vokst ut av bergans dunjakken min og parkasjakken min fra vero moda.. Men jeg kjøper nok ikke mammajakke nå tror jeg for jeg finner ingen fine noen som jeg liker så da må jeg nok kjøpe meg en vanlig vinterjakke bare i ett par størrelser større :-)

En sort med "pels" på hetten :-) jeg passer enda vinterjakken min en god stund så har ikke brukt den ute enda (julepresang) :-)

En sort med "pels" på hetten :) jeg passer enda vinterjakken min en god stund så har ikke brukt den ute enda (julepresang) :)
min er også sort med pels på hetten... kanskje det er den samme? er ikke din også veldig tynn? jeg tenkte meg ikke om da jeg kjøpte den, tenkte bare at det var en vinterjakke... men det kan jeg ikke akkurat si at det var.. :p

Så kjedelig hvis du nettopp har kjøpt ny mammajakke til vinteren også fryser du fortsatt og må vurdere å kjøpe ny.. Jeg er også på utkikk etter en vinterjakke for nå har jeg nesten vokst ut av bergans dunjakken min og parkasjakken min fra vero moda.. Men jeg kjøper nok ikke mammajakke nå tror jeg for jeg finner ingen fine noen som jeg liker så da må jeg nok kjøpe meg en vanlig vinterjakke bare i ett par størrelser større :)
ja... GANSKE kjipt!! burde jo ha tenkt meg om da jeg kjøpte den.. for jeg tok den jo på meg.. men tenkte bare ikke over tykkelsen.. er det mulig xD og jeg om er blitt en skikkelig frysepinne etter jeg ble gravid denne gang.. med nr. 2 var jeg koooookvarm hele dagen og måtte dusje X antall ganger til dagen på jeg stinka.. :p hehe, stikk motsatt denne gang...

Jeg kjøpte en nydelig kåpe på BikBok, uten knepping, bare knyting. Tenker at det kanskje er en mulighet for flere? Håper hvertfall at den holder gjennom vinteren..

Back
Topp