Trenger ny bil..

Vi har akkurat kjøpt Ford s-Max! Veldig fornøyd så langt, plass til tre barneseter i bredden om dere skulle trenge det en gang ;)

Vi har en Ford Kuga, som det faktisk er veldig god plass i selv om den ser litt liten og kompakt ut til å være SUV[emoji4] har ikke hatt med barnevogn og barneseter i bilen før, men regner med det er god plass til det [emoji4]

Vi måtte selge golf stasjonsvogn pga ikke mulig med bakovervendt sete og oss voksne i fremsetene. Jeg er 173 cm og far 183 cm. Når nr 2 skulle komme lette vi lenge etter en bil som var stor nok til å ha to bakovervendte seter, evt tre seter i bredden da vi forventet et tredje barn etterhvert.

Endte opp med Ford Smax, ville helst kjøpt Galaxy men den ble for dyr. Samme med vw sharan. VW touran fikk damme problemet som golfen.

Tror 2015 og senere av vw Passat og Skoda Octavia er litt bedre plass for passasjerer og dermed bakovervendte seter.

Ellers har Peugeot en, 5008 tror jeg, har hørt litt stygt om rust på den men aldri undersøkt nøye.

Ellers så har Mazda en ganske fin stor en, men den blir med som vw touran plassmessig.

Jeg mener også at Toyota har en 7-seter, men husker ikke navnet.

En definitiv ulempe med smax, galaxy, sharan og kanskje også caravelle er at det er Dieselbiler stort sett. De holder seg også veldig godt i pris brukt første 4-5 årene. Vi kjøpte en 2011 modell smax i 2015 som var gått knapt 60000 og betalte 250 000 og det var et ganske godt kjøp da.

Vi hadde en Toyota Previa 7 seter, som vi akkurat har skrota pga rust i kanalene

Back
Topp