Trenger noen synspunkter ang leieboer

*MammaLykke*

Glad i forumet
Vi leier ut oppe, hun som leier har en datter. Og oppdaget nå når jeg skulle gå
i postkasse at hun hadde lagt ut husnøkkelen i postkassa, sikkert til datteren...
De har fått 2 nøkler, så de har en hver. Jeg liker ikke at hun legger den ut...

Hva synes dere om det?
Setter pris på svar [:)]

Dytt.... [8|]

Hva gjør man om ungen har glemt nøkkelen sin da?... Men postkassen er jo kanskje ikke det lureste stedet...

Får de evt tilgang til deres hus på noe vis med den nøkkelen, utover utleiedel?

Hvis de hadde delt inngangsdør med oss, så hadde jeg blitt ganske forbannet ja... Er jo som en invitasjon til innbruddstyver... Og forsikringen hadde blitt ganske redusert (tror jeg?), hvis en hadde hatt innbrudd og husnøkkelen lå i postkassen utenfor.

Kan du ikke si det til henn da at du ikke syns noe særlig om det! Kan jo finne et annet sted å gjemme nøkkelen kanskje..

Jeg ville sagt fra om at jeg synes det er en dårlig idé, og kanskje foreslått en annen gjemmeplass for nøklen..

Det er EN inngangsdør, så de kommer inn i leiligheten vår også... Greit nok å ha en nøkkel
ute, MEN da får de legge den på et litt lurere sted enn i postkassa da... Og de har 2 nøkler.
Begynner å lure på om jentungen har mistet sin nøkkel.... Hmm...

Kjente jeg ble ordentlig irritert... Og ja kommer til å snakke med de om det.
Bare lurte på hva dere mente om saken.

Si til henne at postkassen ikke er det beste stedet å gjemme en nøkkel ute og at de heller kan gi beskjed til dere og kanskje legge nøkkelen der neste gang det er krise (hvis dere er hjemme) og ellers at dere kan finne et godt gjemt sted ute som alternativ.

Vi har f.eks. en krok langt oppe på en vegg bak huset der en må klemme seg inn mellom bergveggen for å komme inn. Men en kan finne den uten å bli skitten dersom en vet hvor den er.

ORIGINAL: Fuglen

Hvis de hadde delt inngangsdør med oss, så hadde jeg blitt ganske forbannet ja... Er jo som en invitasjon til innbruddstyver... Og forsikringen hadde blitt ganske redusert (tror jeg?), hvis en hadde hatt innbrudd og husnøkkelen lå i postkassen utenfor.

Sånn jeg føler det også! [&:] Får ta en prat med de!

Nei, huff.. Så ekkelt.. Postkassa er jo en åpenlyst plass, hvor tyver kanskje leter først..
Synes du skal si at de har fått en nøkkel hver, og at dere ikke vil at de skal legge den i postkassen.

Jeg ville nok ha pratet med leieboerene om det, men ville ikke vært streng om du skjønner. Er ikke sikkert hun tenker så langt, så jeg ville sagt på en fin måte at det hadde vært best om hun la nøkkelen et annet sted[:)]

Hadde nok sagt ifra på en pen måte ja... [:)]

Men lurer på en ting:
Sjekka du postkassa hennes??

ORIGINAL: MammaNina

Men lurer på en ting:

Ja, må nok det... Vi har postkasse sammen. Hadde hun hatt egen så hadde jeg selvfølgelig ikke
merket det.

ville tenkt det var HENNES buisness. Mister hun en nøkkel må hun jo uansett betale for å bytte lås[;)]'

Også hadde jeg sagt de måtte hatt egen postkasse tror jeg.[:-]

Ok, dere har samme dør. Da er saken annen, ville sagt det på en grei måte. At det ikke er særlig lurt å legge den i postkassa.

ORIGINAL: DenicaD

ville tenkt det var HENNES buisness. Mister hun en nøkkel må hun jo uansett betale for å bytte lås[;)]'

Også hadde jeg sagt de måtte hatt egen postkasse tror jeg.[:-]

Ja, kansje lurt... Men er det vi eller ho som må stå for det?

ORIGINAL: *MammaLykke*

ORIGINAL: MammaNina

Men lurer på en ting:

Ja, må nok det... Vi har postkasse sammen. Hadde hun hatt egen så hadde jeg selvfølgelig ikke
merket det.

Okei... er jo utrolig teit å legge nøkkel postkassa da. Det er vel det første interesserte og potensielle innbruddstyver sjekker vil jeg tro. [8|] Si pent ifra du! [:)]

Grunnen til at jeg lurte på om du sjekka postkassa, er at så lenge det er 2 boenheter hos dere, skal den andre ha egen postkasse... Det er lovpålagt. Lærte det av ei venninne som leide av folk med bare ei postkasse og det er visst ikke lov... [8|]

Det hadde jeg ikke syns noe om nei, så hadde nok gitt en grei beskjed ja[:)]

ORIGINAL: Tweak

Si til henne at postkassen ikke er det beste stedet å gjemme en nøkkel ute og at de heller kan gi beskjed til dere og kanskje legge nøkkelen der neste gang det er krise (hvis dere er hjemme) og ellers at dere kan finne et godt gjemt sted ute som alternativ.

Vi har f.eks. en krok langt oppe på en vegg bak huset der en må klemme seg inn mellom bergveggen for å komme inn. Men en kan finne den uten å bli skitten dersom en vet hvor den er.

hehe eg må bare sei at det kanskje ikkje er lurt å legge ut så detaljert beskrivelse når du har bilde ute på nett?:D tenk hvis noen kjenner deg og har uærlige hensikter [8D][:D]

Back
Topp