Trenger noen meninger!

Meteora

Blir kjent med forumet
Hei dere! :)
Ikke den mest lystige tråden dette, men jeg trenger noen meninger.

Jeg mistet bestevenninnen min i august 2014. Hun sto meg veldig nær, og var den som kjente meg og alle mine sider best. Det sa bare "klikk" mellom oss, og vi var så heldige at vi fikk være bestevenninner i 7 herlige år!

Etter at jeg ble gravid har jeg tenkt mer og mer på at det kunne ha vært fint å oppkalle mitt lille bøllefrø etter henne, hvertfall om det blir en jente. Hun het Ellinor, og jeg har alltid syntes at det har vært et fint navn. Jeg har tenkt på "forkortelser" som Elli og Ellie også. Men jeg har også mange andre navn jeg liker godt på listene mine, som jeg like godt kan velge.

Må også legge til at jeg fortsatt har mye med familien hennes og gjøre, og møter dem gjenvlig. De har blitt som en ekstra familie for meg, og omvendt. Har ikke luftet dette med dem enda, og vet ikke hva de tenker om temaet. Om de bare synes det er hyggelig eller om det blir vanskelig for dem.

Hva tenker dere? Har dere noen meninger? Jeg er åpen for alle meninger, så dere må ikke være redde for å tråkke meg på tærne eller noe slikt, jeg er ganske hardhuda! ;)

For en utrolig rørende og fantastisk tanke! Jeg ville absolutt luftet det for familien. Noe SÅ fint:Heartred

Jeg tror jeg hadde spurt familien hennes om hva de føler om du hadde oppkalt datteren din etter henne. Mest sannsynlig vil de nok bli veldig rørt.

Synes det høres flott ut! Snakk med familien hennes - mest sannsynlig vil jeg se for meg at det vil være en "ære". Du hendrer tross alt venninnen din i samme slengen. Spør dem :)

Fantastisk fin tanke :-) jeg hadde selv villet prate med familien hennes- forklart hva du føler og hvorfor- og så hørt på hva de føler.
Som et forslag dersom det skal bli vanskelig for de- så kan du jo foreslå og ha Ellinor som mellomnavn og ikke hovednavn? :-) lykke til!!
PS: veeeeldig fint gjort av deg <3

En tanke: Hadde hun søsken? Mulig de har tenkt det samme, men ikke kommet så langt i livet. Bare så du ikkje "stjeler" muligheten fra dem potensielt.
Søsken til side, vær forberedt på begge svar om du spør... selv om jeg som andre her ser for meg et positivt svar :)

Støtter det som er sagt før her. Ville absolutt tatt det opp med familien.
Og godt poeng fra Vilese, hadde hun søsken så kan de ha tenkt det samme.
Uansett en utrolig fin tanke :happy:

Jeg må henge meg på de andre her!
En veldig god tanke så lenge familien hennes synes det er greit :)

Hva synes barnefar?

Tusen takk for så mange (og veldig hyggelige) tilbakemeldinger, det setter jeg pris på :Heartred :)

Jeg vil ta det opp med familien hennes, etter OUL, så fremt det er en liten jente som gjemmer seg i magen min da. Blir spennende å se, jeg har jo hatt en guttefølelse hele tiden. Og blir det gutt har jeg allerede forelsket meg i et navn, så blir nok vanskelig å få meg på andre tanker da. Hehe!

Og ja, hun har søsken. Barn er ikke noe tema for noen av dem akkurat nå, men det kommer jo sikkert med tiden, og jeg vil nødig "stjele" deres muligheter, om noen av dem har tenkt på det samme som meg. Jeg må jo bare spørre dem også, isåfall. Også en god ide at det evt kan være et mellomnavn, det har jeg igrunn ikke tenkt på før nå.

Barnefaren liker også navnet/navnene, og har ingenting imot en evt oppkallelse etter henne. Han kjente henne også godt, og vet hvor mye hun betydde for meg, så han synes det er en fin tanke så lenge familien hennes er med på laget! :)

Synes det er kjempefint av deg å ville oppkalle etter henne. Og heldigvis er Ellinor et veldig fint navn :-)

Veldig fin tanke og et fint navn!! :)

Så trist at du mistet bestevenninnen din! Men for en nydelig idé å kalle babyen din opp etter henne :) Så fint at du også tenker på familien og vil ta hensyn til dem! Syns absolutt du burde lufte ideen din for de!

Kjempefin tanke og fint navn :) Ville fisket litt med familien først ja.

Hei dere! :)
Ikke den mest lystige tråden dette, men jeg trenger noen meninger.

Jeg mistet bestevenninnen min i august 2014. Hun sto meg veldig nær, og var den som kjente meg og alle mine sider best. Det sa bare "klikk" mellom oss, og vi var så heldige at vi fikk være bestevenninner i 7 herlige år!

Etter at jeg ble gravid har jeg tenkt mer og mer på at det kunne ha vært fint å oppkalle mitt lille bøllefrø etter henne, hvertfall om det blir en jente. Hun het Ellinor, og jeg har alltid syntes at det har vært et fint navn. Jeg har tenkt på "forkortelser" som Elli og Ellie også. Men jeg har også mange andre navn jeg liker godt på listene mine, som jeg like godt kan velge.

Må også legge til at jeg fortsatt har mye med familien hennes og gjøre, og møter dem gjenvlig. De har blitt som en ekstra familie for meg, og omvendt. Har ikke luftet dette med dem enda, og vet ikke hva de tenker om temaet. Om de bare synes det er hyggelig eller om det blir vanskelig for dem.

Hva tenker dere? Har dere noen meninger? Jeg er åpen for alle meninger, så dere må ikke være redde for å tråkke meg på tærne eller noe slikt, jeg er ganske hardhuda! ;)

Så utrolig koselig! Det tror jeg de aller fleste hadde blitt meget glad for og meget rørt over!

Jeg ville spurt dem rett og slett.

Det er jo en ære at du vil oppkalle din datter etter din beste venn og må jo være en trøst for foreldrene hennes.

Ellinor er jo også et veldig fint navn.

Ble rørt av historien din jeg.....

Trist at du mistet din beste venn, men gjennom din datter vil du jo også huske henne på en annen måte. Kanskje når hun tilfeldigvis sier eller gjør noe din venninne gjorde.

Back
Topp