Trenger noen meninger

Leeno

Forelsket i forumet
Hei.
Jeg er gravid igjen (endelig) :) Har verdens herligste gutt på snart 4 og har prøvd lenge nå på å gi han en bror/søster. Har gjennomgått 3 SA og i høst en alvorlig graviditet utenfor livmoren. Endte med blålys til sykehus og rett på operasjonsbordet. Mistet nesten 3 liter blod og ene egglederen. TØFF OPPLEVELSE.
Alle gangene har jeg vært ca 10 uker på vei.

I morgen skal jeg til legen og håper han sykemelder meg frem til uke 11 i allefall (er butikksjef og jobber alene hele dagen - krever sitt)
Er dette for mye å håpe på eller mener dere at jeg bør "ligge lavt" noen uker?
Trenger noen andres synspunkter! :)

Jeg hadde satt hensynet til svangerskapet høyest ihvertfall! Så hvis legen anbefaler deg sykemelding, hadde jeg gjort det!

Jeg forstår veldig godt at du ønsker sykemelding til du har passert uke 10. Absolutt! Hadde ikke nølt med å spørre om det selv om jeg var i samme situasjon.
Mange mener jo at hva man foretar seg fysisk ikke har noe å si for hvordan et svangerskap ender. Men uansett må det jo være godt å vite at man har gjort det man kan for at det hele skal gå godt. Tatt vare på seg selv og lyttet til kroppen. Du vil vel også sikkert få hvile mer psykisk, om du kan bli sykemeldt til du har passert uke 10? Kan tenke meg at jeg, i din situasjon, hadde tenkt veldig mye på ditt og datt; løftet jeg for tungt?, har jeg stresset for mye idag? osv osv. Ikke godt å holde på sånn i flere måneder heller...

Ønsker deg lykke til! Håper du får det som du vil!:)

Takk for gode svar - er litt godt å vite at jeg har "lov" å foretrekke sykemelding. :)

hm... den synes jeg er vanskelig. legen min sa at foster skal tåle normal fysisk aktivitet. siste forskning ang stress viser at det ikke har noe å si. hvis embyoet slipper taket så er det som regel en grunn for det og ingen måte å forhindre det på. årsaken til at noen ble sykemeldt dersom de hadde en historie av sa så var det på "føre var prinsippet", for de visste ikke om det egentlig hjalp. hør med legen din hva hun/han sier. uansett, gratulerer og håper det går bra denne gangen!

Legen min så at om fosteret overlever fordi jeg slapper av kan man merke at noe er galt på ul i uke 19. Jeg jobba og det gikk heldigvis bra. Det er kroppen sin måte å si ifra på at ikke alt er som det skal. Men føler du deg bedre om du blir sykemeldt syns jeg du bør gjøre det. Bare du som vet hva som er best for deg.

Jeg mistet to ganger i uke 16 og denne gangen ble jeg sykemeldt 100% til og med uke 17 bare for nervenes del. Jeg gikk til gyn annenhver uke og jeg omtrent brøt sammen hver gang jeg kom inn, så hun lærte kjapt at vi bare hoppet rett opp i stolen for å ta ul og så tok vi praten etterpå. :-)

Så jeg er veldig for at du skal ta hensyn til deg selv, din egen psyke og selvfølgelig nurket i magen selv om vanlig jobb sikkert ikke gjør noe fra eller til for den lille. Det viktigste nå er at du har det bra synes jeg!

Back
Topp