Trenger motivasjon...

Theeri

Betatt av forumet
Ja jeg tror det er depresjon på vei og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre. Sover så og si aldri. Lillegutt vil ha pupp konstant men roter febrilsk ved puppen hele tiden så jeg får vondt . Skriker så fort han er våken og ikke ligger til puppen. Og jeg er helt zombie. Klarer ikke å kose meg med ammingen lenger og nå som jeg akkuratt har sluttet å være sår også. Føler at alt jeg har jobbet for er bortkastet hvis jeg starter med mme men jeg bare griner istedet for å kose meg med han. [emoji46][emoji26]
Har det veldig fint som regel midt på dagen da jeg er mest våken og opplagt men vi kommer oss ikke en gang ut av døra nesten pga han er konstant sulten [emoji52] og jeg blir absolutt ikke bedre av å bare vøre inne med han [emoji26]

Noen tips for å få de kose dagene tilbake? [emoji177]

Ja jeg tror det er depresjon på vei og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre. Sover så og si aldri. Lillegutt vil ha pupp konstant men roter febrilsk ved puppen hele tiden så jeg får vondt . Skriker så fort han er våken og ikke ligger til puppen. Og jeg er helt zombie. Klarer ikke å kose meg med ammingen lenger og nå som jeg akkuratt har sluttet å være sår også. Føler at alt jeg har jobbet for er bortkastet hvis jeg starter med mme men jeg bare griner istedet for å kose meg med han. [emoji46][emoji26]
Har det veldig fint som regel midt på dagen da jeg er mest våken og opplagt men vi kommer oss ikke en gang ut av døra nesten pga han er konstant sulten [emoji52] og jeg blir absolutt ikke bedre av å bare vøre inne med han [emoji26]

Min første tanke er at du kanskje ikke har nok melk? Går han opp i vekt?
Ellers vil jeg bare si at du må sette deg selv og baby foran ammingen. Og med det mener jeg at det ikke er verdt å tvilholde på ammingen dersom du ikke har det bra! Mamming foran amming;)
Har du prøvd å pumpe og gi morsmelk på flaske sånn at du får en liten pause? Eller amme først og gi litt mme etterpå?

Last edited:
Han har fått mme til kvelds noen ganger nå for at vi skal få oss litt søvn. Så han har gått opp men vet ikke om jeg har nok for det. :/ er så redd for å angre om jeg gir opp for fort også [emoji46] skal prøve pumpe for å gi litt flaske istedet og se om det hjelper.

Snuppa her blir veldig urolig ved brystet om hun har luft som vil opp, det hjelper noen ganger å rape henne og legge til på nytt. Kan det være verdt et forsøk? Har også hørt om baby som blir urolig mens de venter på ny utdrivning, kan da hjelpe å bytte bryst.
Håper dere finner en løsning på det slik at dere kan få kosen tilbake :)

Pleier rape når han er ferdig med 1 pupp. Men da skal jeg absolutt prøve dette. [emoji4] og evt bytte hvis han fortsetter.
Takk for tips! [emoji177]

Er så redd for å ha for mange av disse dagene. Er helt på bånn og klarer ikke annet enn å gråte [emoji52]

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, hadde det likt med min første, totalt utslitt, gikk i pysjen hele dagen og tårene satt løst. Løsningen ble at sambo måtte ta lille en natt, så jeg fikk sove ut, og at jeg gikk å la meg tidlig, mens sambo ga kvelds flaske, tok stellet og la lille. Etter et par dager med søvn løsnet ting og melka kom for fullt.
Husk også og spise og drikke nåkk, det er lett å glemme seg selv oppi det hele når det står på[emoji4]
Håper det løser seg [emoji256]

Har du mistanke om stramt tungebånd? Min mini kavet veldig ved puppen helt til tungebåndet ble klippet. Ny unge etter det. Du kan melde deg inn Norsk støttegruppe for stramt leppe- og tungebånd på Facebook og sende inn bilde ved mistanke. Mange erfarne folk der som kan vurdere. Stramt tungebånd har ødelagt ammingen hos mange. Der ser du også en oversikt over andre symptomer på at det kan være stramt (det er ikke alltid det vises at det er stramt).

Høres slitsomt ut. Det tar veldig på med lite søvn. Kjenner selv at de nettene jeg sover dårlig, er det lett å bli nedstemt. Kan pappan ta babyn noen timer på natten, så du kan få sovet litt? Sender deg en klem ♥

Ååh, jeg kjenner meg sånn igjen og føler med deg! Her har det endelig begynt å bli bedre, trenger ikke gråte lengre, men kjenner at det til tider ikke er så behagelig. Min drar og styrer også til tider og det er virkelig ikke behagelig. Jeg har tydeligvis hatt godt med melk, for han har lagt godt på seg, og derfor "godkjente" helsesøster at jeg kunne introdusere smokk. Til tider er det virkelig redningen, da mini har et stort suttebehov, og noen ganger var på puppen kun for kosen sin del. Så om din også legger godt på seg kan du jo prøve å bytte noen av ammingene med smokk? Jeg får følelsen av at du også har et stort ønske om å amme, og derfor ikke er så åpen for hjelpemidler som kan ødelegge for dette? Slik var jeg også, men helsesøster sa at det var så viktig at dette ble en god opplevelse at jeg godt kunne ty til hjelpemidler i ny og ne for å lette for meg selv. Ser det er foreslått å pumpe deg og gi flaske. Det har også lettet for meg, samtidig ga det samboer muligheten til å mate mini :) jeg ble anbefalt av en venninne å bruke flasken medela calma, som vistnok ikke skal ødelegge for ammingen, da barnet aktivt må suge for å få ut melk. I tillegg finnes det jo ammeskjold som du kan bruke noen ganger og slutte med når du blir bedre. Jeg valgte å unngå de (les om de på ammehjelpen.no), men hadde smertene vedvart hadde jeg absolutt tatt de i bruk for en liten periode. Sender masse gode tanker og håper virkelig at det bedrer seg snart :)

Jeg føler med deg, hadde det helt likt! Lille ville bare spise hele tiden og ble aldri helt fornøyd. Det viste seg at han hadde stramt tungebånd og rett og slett ikke fikk til å suge ut melken. Dermed ble det også dårlig melkeproduksjon her.
Og jeg som ammet og ammet og trodde han fikk i seg mat.. måtte også gi mme for å få sovet noe i det heletatt. Men så fikk vi det sjekket og klippet, og etter en god innsats med pumpe og amming et par dager er produksjonen i gang og lille er fornøyd!
Anbefaler som hun over her at du melder deg inn i gruppen på Facebook.

Tusen takk for alle råd [emoji175] føler meg som en mislykket mor når disse følelsen tar helt av [emoji22] men nå bruker jeg brystskjold og det er vist redningen for meg frem til det er bedre. [emoji85]
Han får nok litt luft i magen av dette merker jeg men får håpe jeg kan bruke det litt..
Han er ikke like sutrete nå men det er så opp og ned. Noen dager tar helt kaka [emoji85] håper ikke det er pga luft [emoji26]

Men han legger godt på seg så smokk har vi begynt å bruke innimellom all ammingen. Går vist bra hittils. Han har enormt med sugebehov ja..

Tusen takk for alle råd [emoji175] føler meg som en mislykket mor når disse følelsen tar helt av [emoji22] men nå bruker jeg brystskjold og det er vist redningen for meg frem til det er bedre. [emoji85]
Han får nok litt luft i magen av dette merker jeg men får håpe jeg kan bruke det litt..
Han er ikke like sutrete nå men det er så opp og ned. Noen dager tar helt kaka [emoji85] håper ikke det er pga luft [emoji26]
Kjenner meg igjen i det å føle seg mislykket som mor, men husk det at alt du gjør gjør du jo for lille, og med andre mor strekker du deg langt for å få dette til å fungere, ergo er du en supermor ;) stå på, det blir bedre!!! :) Har jo ikke prøvd ammeskjold selv, men fikk tips om å se YouTube videoer for å få de til å sitte rett. Kanskje det også kan hjelpe at han ikke får luft i magen? :)

Kjenner meg igjen i det å føle seg mislykket som mor, men husk det at alt du gjør gjør du jo for lille, og med andre mor strekker du deg langt for å få dette til å fungere, ergo er du en supermor ;) stå på, det blir bedre!!! :) Har jo ikke prøvd ammeskjold selv, men fikk tips om å se YouTube videoer for å få de til å sitte rett. Kanskje det også kan hjelpe at han ikke får luft i magen? :)
Ååå takk for gode ord [emoji175][emoji175] hjelper virkelig å lese sånt [emoji7]
Vet det du sier er sant. Det er bare disse mammafølelsene... [emoji85][emoji85][emoji28]
Takk skal jeg sjekke ut med en gang.. [emoji4]

Back
Topp