Ninen D
Elsker forumet
Når jeg og mannen fikk vårt første barn fikk hun både mitt og mannen sitt etternavn.Vi lot være å gi henne et mellomnavn av den grunn at det da ville bli fire navn, og vi ikke ønsket å ha så mange navn på barnet. (og jeg var dum og sta og ikke ville gi slipp på etternavnet mitt, ante jo ikke når vi skulle gifte oss eller noe... dumme dumme meg... hehe)
Nå er vi gift, og vi venter barn nr 2. Jeg har tatt mannens etternavn, og har da også tenkt å fjerne mitt etternavn fra vår datter.
Vår nye sønn vil få et dobbeltnavn (ex. Jacob Inachus Etternavn). (vi liker svært godt navn som stammer fra gresk mytologi, det er ikke dette navnet gutten vår får, var bare det eneste jeg kom på i farten)
Og vi har nå veldig lyst til å tilføre det mellomnavnet vi i utgangspunktet tenkte på, til datteren vår. (hun blir 2 år i november, og hun kommer fortsatt til å bruke sitt fornavn i utgangspunktet men få et mellomnavn)
Hun vil jo da bli hetende Emilie Athene Etternavn.
Er det "for sent" nå å gi henne dette navnet, siden hun nå mister etternavnet mitt. (jeg tror egentlig ikke det, siden hun ikke aner hva sitt etternavn er, og da heller ikke sitt mellomnavn)
Men vil gjerne høre deres meninger. Hun vil jo fortsatt bli kalt Emilie av oss.
------------------------------------
EDIT:
Grunnet et svært godt innlegg fra Fru Riskorn, legger jeg det ved her også, slik at jeg har svart på det i hovedinlegget også. For jeg ser at jeg ikke formulerte meg 100% godt nok i utgangspunktet, i forhold til hva jeg egentlig mener.
Det er ikke bare til pynt, vi har tenkt å bruke det også.. Fordi vi syns det er pent. MEN, vi kommer ikke til å forvirre henne med å la være å bruke Emilie. Det kommer til å bli noenganger Emilie, og noenganger Emilie Athene. En myk overgang fra et til to navn rett og slett.
Men jeg er enig, det er ikke noe poeng å legge ved et nytt navn så lenge etter fødsel, om det ikke skal brukes.
Nå er vi gift, og vi venter barn nr 2. Jeg har tatt mannens etternavn, og har da også tenkt å fjerne mitt etternavn fra vår datter.
Vår nye sønn vil få et dobbeltnavn (ex. Jacob Inachus Etternavn). (vi liker svært godt navn som stammer fra gresk mytologi, det er ikke dette navnet gutten vår får, var bare det eneste jeg kom på i farten)
Og vi har nå veldig lyst til å tilføre det mellomnavnet vi i utgangspunktet tenkte på, til datteren vår. (hun blir 2 år i november, og hun kommer fortsatt til å bruke sitt fornavn i utgangspunktet men få et mellomnavn)
Hun vil jo da bli hetende Emilie Athene Etternavn.
Er det "for sent" nå å gi henne dette navnet, siden hun nå mister etternavnet mitt. (jeg tror egentlig ikke det, siden hun ikke aner hva sitt etternavn er, og da heller ikke sitt mellomnavn)
Men vil gjerne høre deres meninger. Hun vil jo fortsatt bli kalt Emilie av oss.
------------------------------------
EDIT:
Grunnet et svært godt innlegg fra Fru Riskorn, legger jeg det ved her også, slik at jeg har svart på det i hovedinlegget også. For jeg ser at jeg ikke formulerte meg 100% godt nok i utgangspunktet, i forhold til hva jeg egentlig mener.
Fru Riskorn skrev:
Jeg fatter ikke poenget med mellomnavn som bare skal være til pynt. Når det er sagt, ser jeg ikke noe problem med å gi ungen ekstra navn dere ikke har tenkt å bruke uansett. Dem kan de jo ha en haug av.Det er ikke bare til pynt, vi har tenkt å bruke det også.. Fordi vi syns det er pent. MEN, vi kommer ikke til å forvirre henne med å la være å bruke Emilie. Det kommer til å bli noenganger Emilie, og noenganger Emilie Athene. En myk overgang fra et til to navn rett og slett.
Men jeg er enig, det er ikke noe poeng å legge ved et nytt navn så lenge etter fødsel, om det ikke skal brukes.